7 dni, ponad 40 bezpłatnych szkoleń, warsztatów i indywidualnych spotkań z zakresu przedsiębiorczości organizowanych przez 20 instytucji – w Szczecinie i regionie rusza Światowy Tydzień Przedsiębiorczości. Tematyka wydarzeń dotyczyć będzie m.in. zakładania i rozwijania własnej firmy, tworzenia modeli biznesowych, budowania marki, zarządzania przedsiębiorstwem czy marketingu. Wszystkie spotkania odbywać się będą w dniach 16-22 listopada. Koordynatorem inicjatywy w regionie jest Technopark Pomerania.

 Światowy Tydzień́ Przedsiębiorczości (Global Entrepreneurship Week) to największe na świecie święto przedsiębiorczości - międzynarodowy projekt promujący świadomy rozwój, aktywną postawę̨ wobec życia i podejmowanie biznesowych inicjatyw. Organizowany jest od 2008 roku, obecnie w 150 krajach. W tym roku wydarzenia w ramach ŚTP odbywać się będą pod hasłem „Make It Happen”.

Po raz trzeci będziemy zachęcać mieszkańców Szczecina i regionu do realizowania swoich pomysłów na biznes. Wiedza przekazywana podczas bezpłatnych warsztatów, spotkań i szkoleń, odbywających się w ramach tegorocznego Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, z pewnością będzie wsparciem dla początkujących przedsiębiorców” – mówi Katarzyna Witkowska z Technoparku Pomerania.

 

Wszystkie wydarzenia odbywać się będą w dniach 16-22 listopada. Ich tematyka dotyczyć będzie najróżniejszych aspektów związanych z prowadzeniem biznesu – od zakładania firmy, przez zarządzanie projektami, zespołem i finansami, po techniki negocjacyjne. Skutecznego prowadzenia rozmów i wykrywania kłamstw – umiejętności przydatnych w analizie biznesowej i systemowej, kierowaniu projektami, zarządzaniu zespołami czy w sprzedaży i negocjacjach - będzie można nauczyć się od Piotra Sudnika, byłego oficera Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Kandydaci na przedsiębiorców będą mogli zapoznać się również z różnorodnymi metodami tworzenia produktów i usług, m.in. z metodologią Design Thinking - „Uczestnicy warsztatów dowiedzą się, w jaki sposób projektować nowe produkty i usługi, lub unowocześniać już istniejące, aby jak najlepiej dostosować je do potrzeb użytkowników. Będziemy w praktyce wykorzystywać metodologię bezpośrednio angażującą odbiorcę w proces tworzenia biznesowych rozwiązań” – wyjaśnia Paweł Żebrowski z Regionalnego Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT.

 

Poruszana będzie również tematyka związana z promowaniem produktów i usług, ich skuteczną sprzedażą, budowaniem pozytywnego wizerunku firmy oraz biznesowego wykorzystywania mediów społecznościowych – „Na szkoleniu z zakresu PR dla małych i średnich przedsiębiorstw opowiemy, jak skutecznie prowadzić działania public relations, od czego zacząć oraz jak tworzyć treści do materiałów promocyjnych. Z kolei na spotkaniu poświęconym mediom społecznościowym przedstawimy charakterystykę poszczególnych serwisów, powiemy o rzeczach, o których w social media przedsiębiorcy nie powinni pisać, a także podamy przykłady dobrych i nie najlepszych działań w mediach społecznościowych” – wskazuje Anita Olejnik z Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu, która w obchody ŚTP włączyła się w ramach realizacji projektu Platforma Matrix, wspierającego współpracę nauki i biznesu.

W programie ŚTP znalazły się również warsztaty dla rodziców z dziećmi, którzy wspólnie mogą zaprojektować zabawki według własnego pomysłu z wykorzystaniem prostego w obsłudze programu do projektowania przestrzennego oraz drukarki 3D. „Dzięki tym maszynom wszystkie zaprojektowane zabawki zostaną wydrukowane z plastiku. Warsztaty organizowane przez Cyfrowych Wynalazców to okazja do wspólnego spędzenia czasu z dziećmi i zapoznania się z nowoczesnymi technologiami oraz ich praktycznym zastosowaniem” – mówi Sebastian Szczepański z Fundacji Netcamp.

Podczas Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości w Zachodniopomorskiem odbędzie się łącznie ponad 40 wydarzeń, których organizatorami są uczelnie i organizacje studenckie, instytucje wspierające biznes, organizacje branżowe oraz prywatne firmy. „Bardzo dziękujemy wszystkim partnerom za zaangażowanie w organizację spotkań, szkoleń i warsztatów. Dzięki nim oferta wydarzeń w regionie w ramach Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości jest bardzo bogata i każdy zainteresowany na pewno znajdzie coś dla siebie” – dodaje Katarzyna Witkowska.

Patronem honorowym Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości jest Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego, mecenat nad wydarzeniem objęło Miasto Szczecin. Partnerami inicjatywy są: Klaster IT, Fundacja Netcamp i Cyfrowi Wynalazcy, Klub Kobiet PIG, Regionalne Centrum Innowacji i Transferu Technologii ZUT, Akademickie Biuro Karier US, Akademicki Inkubator Przedsiębiorczości ZUT, DCC Grygorcewicz, Agnieszka Pieczyńska Doradztwo Biznesowe, WSB w Szczecinie, PapryQArz, International Coach Federation Polska – komitet lokalny Szczecin, Business Link Szczecin, Polska Fundacja Przedsiębiorczości, Stowarzyszenie Synergia, Fundacja Rozwoju Menedżerów i Biznesu FROME.

Program wydarzeń dostępny jest na stronie www.gew.szczecin.pl