Koniec z przepełnionymi autobusami?
Linia 74 wyjedzie na ulice Szczecina już w środę i będzie kursować na trasie plac Rodła – osiedle Zawadzkiego. Do ul. Taczaka będzie ona prowadzić obecną trasą linii 86 (al. Wyzwolenia – plac Żołnierza Polskiego – Bałuki – plac Zgody – aleja Wojska Polskiego – Jagiellońska – Witkiewicza – Taczaka). Później autobusy pojadą ul. Sosabowskiego (m.in. nowym fragmentem pozbawionym do tej pory komunikacji miejskiej) i Szafera do pętli „Osiedle Zawadzkiego”. W godzinach szczytu autobusy nowej linii będą kursować co 15 minut.
– To odpowiedź na zgłaszane przez pasażerów uwagi dotyczące przepełnionych autobusów na dotychczasowej trasie linii 86. Dzięki naprzemiennemu kursowaniu obu linii częstotliwość kursowania w godzinach szczytu (w dni nauki szkolnej) na wspólnym odcinku wzrośnie z 10 do 7,5 minuty, co przekłada się na dwa kursy na godzinę więcej – mówi Marta Kwiecień-Zwierzyńska z ZDiTM.
Jednocześnie linia 86 nieco zmieni swoją trasę. Wszystkie kursy wykonywane będą na pełnej trasie – do pętli „Zakłady Piekarnicze”. W kierunku placu Rodła, od przystanku „Łukasińskiego” autobusy kursować będą przez ul. Łukasińskiego, ul. Grota-Roweckiego i ul. Witkiewicza do przystanku „Osiedle Kaliny” i dalej bez zmian. W kierunku „Zakładów Piekarniczych” trasa nie ulegnie zmianie.
Trasy zmienią dwie linie nocne – 528 (Pomorzany – Maczka) i 536 (Maczka – Grzepnica). Wprowadzone zostaną również zmiany w rozkładach linii 67, 88, 102, 103, 106, 221 i 244.
Więcej tramwajów
Również od 1 października szczecińskie tramwaje w godzinach szczytu znów będą jeździć co 12 minut (z wyjątkiem kursującej częściej linii 4). Mowa o godzinach 6:00-8:00 i 13:00-17:00. To oznacza, że w ciągu godziny na przystanek przyjedzie 5 tramwajów, a nie 4.
Zmiany zajdą też na trasie „trójki” i „szóstki”. Przystanki „Kolumba”, „Zapadła” i „Tama Pomorzańska” zostaną przekwalifikowane na stałe.
Dodajmy, że do 2022 roku było normą, że tramwaje kursowały w godzinach szczytu co 12 minut. Później, ze względu na brak motorniczych, zredukowane liczbę kursów, ustalając częstotliwość przejazdów co 15 minut.
Komentarze