Dwie dodatkowe kategorie i nowe możliwości dla przedsiębiorców. Do 8 listopada można zgłaszać się do konkursu „Twój biznes pod banderą sukcesu” na biznes.wzp.pl.

To jedno z najbardziej oczekiwanych wydarzeń biznesowych w regionie, bo konkurs „Twój biznes pod banderą sukcesu” organizowany przez Pomorze Zachodnie przez ostatnie lata, stał się sam w sobie rozpoznawalną marką, a dotychczasowi uczestnicy nie mają wątpliwości: warto się zgłosić i warto przeżyć tę przygodę. 

– Byłam odważna i sama się zgłosiłam. Stwierdziłam: czemu nie? – wspomina Daria Prochenka, prezeska zarządu firmy Clochee, finalistka drugiej edycji konkursu. 

– Najważniejsze dla nas w tym konkursie było wyjście z firmą na szersze wody. Ten konkurs otwiera nowe drzwi – nie ma wątpliwości Rafał Buciak, właściciel firmy LegowiskaPluszowe.pl, laureat III miejsca w ubiegłorocznej edycji. Wszyscy finaliści konkursu z ubiegłych lat zwracają uwagę, że najlepsze rzeczy wydarzają się już po samym konkursie, a wartościowe nagrody takie jak np. sesja wizerunkowa, materiał filmowy czy spotkanie z doradcą biznesowym pomagają dalej się rozwijać.

– Nie myślcie, że Wasz pomysł nie jest zbyt świetny, aby go pokazać, zgłaszajcie się, próbujcie, bo może z tego wyniknąć wiele dobrego – przekonuje Rafał Buciak. 

Przedsiębiorcy dają też ważną radę: aby nie bać się konkurencji, nie zastanawiać, kto jeszcze zgłosi się do konkursu tylko jak najlepiej opisać swoją firmę i wysłać formularz. 

– To nic nie kosztuje. Zajmuje tylko 5 minut a może obrócić Wasz świat do góry nogami w pozytywnym znaczeniu oczywiście– mówi Daria Prochenka. 

Bartosz Wójcicki z Pushka Studio, finalista pierwszej edycji, opowiada, że kiedy on startował, w konkursie były znane firmy, takie jak fabryki domów drewnianych czy wiatraków. – Nie patrzyliśmy na to, że to nasza konkurencja. Przede wszystkim chcieliśmy pokazać się na szczecińskim rynku, budować markę Studia – mówi. 

Konkurs „Twój biznes pod banderą sukcesu” skierowany jest przede wszystkim do mikro, małych i średnich firm z Pomorza Zachodniego. Dlatego daje niepowtarzalną szansę także tym najmniejszym biznesom, często rzemieślniczym, wybić się i zyskać rozpoznawalność na rynku regionalnym i krajowym. 

– Zawsze warto się pokazać, żeby świat się dowiedział o danej firmie, poza tym myślę, że to jest fajny sprawdzian dla przedsiębiorcy – dodaje Daria Prochenka. – Trzeba pamiętać, że jak człowiek się zgłasza, to musi sobie to też zwizualizować – co ja takiego zrobiłem do tej pory, do czego dążę, gdzie zmierzam, czy mam się już czym pochwalić – mówi i nie ma wątpliwości, że to cenne doświadczenia samo w sobie. – Warto z tego skorzystać. Bez względu na to, jaki biznes się prowadzi – uważa.

Pomorze Zachodnie, organizując konkurs, stawia na kreatywnych, zaangażowanych i pełnych pasji przedsiębiorców. 

– Jestem dumny z tego, że w naszym regionie powstaje tyle wyjątkowych firm – mówi inicjator konkursu, marszałek województwa Olgierd Geblewicz. – Pomysłowość, odwaga, ambicje i kompetencje przedsiębiorców z Pomorza Zachodniego to bezcenny kapitał. Chcemy go pomnażać i wspierać, pokazywać w Polsce, Europie i na świecie.– wylicza. 

Konkurs to jeden z ważnych elementów tego wsparcia, a piąta edycja będzie wyjątkowa z wielu powodów, ale jeden z najważniejszych to stworzenie dwóch nowych kategorii. 

Oprócz „Bandery sukcesu”, lokalni przedsiębiorcy będą mogli zawalczyć o „Diamentową banderę sukcesu” albo spróbować swoich sił w kategorii „Bandera sukcesu – Biznes i Edukacja”. Ta ostatnia jest kierowana do wszystkich przedsiębiorstw działających na Pomorzu Zachodnim, również tych zatrudniających ponad 250 pracowników, które współpracują z sektorem edukacji: wspomagają szkoły w podnoszeniu jakości nauczania, reagują na potrzeby rynku pracy, organizują praktyki zawodowe czy zatrudniają absolwentów.

Z kolei „Diamentowa bandera sukcesu” to szansa dla firm, które mogą wykazać się dynamicznym rozwojem w ciągu ostatnich trzech lat działalności. Tu można pochwalić się innowacyjnością, zrównoważonym rozwojem, pozycją na rynku..

W tegorocznej edycji łączna pula nagród to 175 000 zł, a także Pakiety Biznesowe dla finalistów, na które składają się m.in. spot promocyjny, sesja zdjęciowa, indywidualne spotkania z doradcą biznesowym czy warsztaty z promowania produktów i usług wśród potencjalnych odbiorców. 

Wszystkie informacje na temat konkursu oraz formularz zgłoszeniowy aktywny do 8.11.2024r. można znaleźć na stronie: http://biznes.wpz.pl