Budowa węzła Głębokie rozpoczęła się pod koniec 2019 r., tuż przed świętami Bożego Narodzenia. Dziś widać już pierwsze efekty prac. Szczegółowo opisuje je magistrat w najnowszym komunikacie z placu budowy.
– Na terenie przyszłej pętli trwają roboty przy budowie sieci podziemnych. Wykonane zostały pierwsze warstwy mrozoochronne w śladzie nowego torowiska. W najbliższych tygodniach wykonawca przygotowywać się będzie do układania podkładów pod montaż nowego torowiska. Prace toczą się też na ulicy Kupczyka. W pierwszych dniach maja, na jednym z fragmentów przebudowywanej ulicy wykonywane będą roboty bitumiczne – podbudowy jak i warstwa wiążąca. Trwa również budowa ścieżki rowerowej. Prowadzone są prace ziemne – zdjęto humus jak również wykonano nowe nasypy – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Budowa chodnika i trasy rowerowej wzdłuż Kupczyka wiąże się z wycinką 700 drzew. Łącznie, na terenie całej inwestycji, usuniętych będzie 1407 drzew.
Co zostanie zrobione?
Skrzyżowanie al. Wojska Polskiego z ul. Zegadłowicza, ul. Kupczyka i ul. Miodową zostanie przebudowane na czterowlotowe rondo turbinowe. Obok powstanie nowy parking (w miejscu obecnego parkingu „leśnego”).
Diametralnie zmieni się po przebudowie pętla tramwajowo-autobusowa. Poza peronami dla pojazdów komunikacji miejskiej przewidziano na niej miejsca postojowe kiss&ride, stanowiska do postoju taksówek, parking rowerowy, stanowisko wypożyczalni roweru miejskiego i budynek socjalny z poczekalnią dla pasażerów.
Gruntowny remont przejdzie ul. Kupczyka (na odcinku ponad 1,8 km) wiodąca w kierunku Wołczkowa. Ważną zmianą będzie tam budowa bezpiecznych ciągów pieszo-rowerowych i drogi rowerowej. Przebudowane zostaną też krótsze fragmenty al. Wojska Polskiego, ul. Zegadłowicza i ul. Miodowej.
Inwestycja kosztować będzie 65,8 mln zł, z czego ok. 32 mln zł to środki unijne. Za jej realizację odpowiada Spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Wykonawcą jest firma Strabag. Nowa infrastruktura ma być gotowa najpóźniej pod koniec grudnia 2021 r.
Komentarze
4