Oferta firmy Strabag opiewa na 189,6 mln zł i była najniższą spośród siedmiu propozycji, które wpłynęły w przetargu. Po podpisaniu umowy, wykonawca będzie miał 2,5 roku na wykonanie wszystkich prac.
„To duże i ważne zadanie inwestycyjne. Nie tylko z uwagi na potrzebę skomunikowania północnych osiedli miasta, ale również w kontekście połączenia drogowego z Policami i dojazdem do Zachodniej Obwodnicy Szczecina” – podkreśla prezydent Przepiera.
Nowy odcinek będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z pasem zieleni pośrodku, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe, a także chodniki i ścieżki rowerowe.
Trasa Północna zakończy się układem rond u zbiegu z ul. Szosa Polska i ul. Policką. Zdecydowano również o potrzebie zaprojektowania połączenia tej inwestycji z planowaną obwodnicą Polic.
Oddzielnym zadaniem jest budowa dróg do obsługi terenów inwestycyjnych na Skolwinie. W tej części przetarg nie został jeszcze rozstrzygnięty. Trwa analiza ofert.
Obie inwestycje są dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych kwotą w wysokości 250 mln zł.
Komentarze
25