Kolizja z odkrytym zbiornikiem betonowym i odbiegający od założeń projektowych zły stan wiaduktów kolejowych. Torowa rewolucja w alei Powstańców Wielkopolskich również nie jest wolna od „niespodzianek”.

Od blisko dwóch miesięcy trwa pierwszy etap przebudowy alei Powstańców Wielkopolskich, którą realizuje spółka ZUE. Obecnie prace prowadzone są na dwóch frontach – od ulicy Milczańskiej do placu Szyrockiego oraz przy ulicy Budziszyńskiej.

Ekipa generalnego wykonawcy skupia się m.in. na pracach drogowo-torowych, demontażu sieci trakcjnej oraz odkrywkach przy dwóch wiaduktach (okolice ul. Budziszyńskiej i al. Powstańców Wielkopolskich). Niestety, w ich przypadku już pojawiły się pierwsze „niespodzianki”.

Jak poinformował wSzczecinie.pl rzecznik prasowy Tramwajów Szczecińskich Wojciech Jachim, stan obu wiaduktów „odbiega od założeń projektowych”. Obecnie trwają prace odkrywkowe, aby ustalić sposób ich naprawy.

Na tym jednak nie koniec. Nowo projektowana kanalizacja przy ulicy Starkiewicza jest w kolizji z odkrytym przez pracowników betonowym zbiornikiem o wymiarach 3,5 metra szerokości, 5 metrów wysokości i 12 metrów wdługości. Oprócz tego są jeszcze kolizje z kablami średniego napięcia.

Według planu, prace w alei Powstańców Wielkopolskich mają zakończyć się w lipcu 2025 roku. Jeśli jednak odkrywane będą kolejne kolizje, to idąc śladem ulicy Kolumba, inwestycja złapie opóźnienie. Jej ponowne otwarcie, a tym samym poprawienie dojazdu na Pomorzany, planowane jest 1 listopada br.

– Wykonawca dokłada wszelkich starań, aby deklarowany wcześniej termin został dotrzymany – podkreśla Wojciech Jachim.