„Mamy to! Umowa na III etap Trasy Północnej podpisana! Wiele lat zabiegania i walki o fundusze nie poszło na marne. Wykonawca lada moment przystępuje do prac” – skomentował na Facebooku prezydent Piotr Krzystek.
Oferta firmy Strabag opiewała na 189,6 mln zł i była najniższą spośród siedmiu propozycji, które wpłynęły w ogłoszonym przez miasto przetargu.
– To nasza największa inwestycja, którą będziemy realizować dla Szczecina – podkreślał dyrektor Buca. – Jesteśmy przygotowani do tego kontraktu zarówno pod względem realizacyjnym, jak i projektowym.
„Nie tylko odciąży istniejące drogi, ale też uruchomi ważne tereny inwestycyjne”
Nowy odcinek Trasy Północnej będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i drogami rowerowymi. Na środku zostanie pas zieleni, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe.
Inwestycja zakończy się układem rond przy skrzyżowaniu Szosy Polskiej i Polickiej. Nowa droga zostanie połączona z planowaną obwodnicą Polic.
– Mamy świeżo w pamięci, jakie utrudnienia w ruchu w kierunku Polic spowodowało zamknięcie przejazdu na ul. Lipowej. Nowy fragment Trasy Północnej nie tylko odciąży istniejące drogi, ale też uruchomi ważne tereny inwestycyjne wzdłuż trasy – podkreślał Michał Przepiera, zastępca prezydenta ds. inwestycji.
Oddzielnym zadaniem jest budowa dróg do obsługi terenów inwestycyjnych na Skolwinie. Oba zadania są dofinansowane z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych kwotą w wysokości 250 mln zł.
Pierwsze prace ruszyły 15 lat temu
Budowa pierwszego etapu Trasy Północnej, czyli przedłużenie ul. Warcisława do ul. Rostockiej, rozpoczęła się w 2010 roku. Cztery lata później nową jezdnię „dociągnięto” do skrzyżowania z ul. Łączną na Warszewie (ten fragment to ul. Królewskiego). Tam inwestycja utknęła na jedenaście lat.
Według obecnego harmonogramu, całość będzie gotowa we wrześniu 2027 roku.
Hej Szczecin! Jest Piątek! Program śniadaniowy wSzczecinie.pl 5.12.2025
Komentarze