111 mln zł, 1 455 ton stali, 94 650 m2 nawierzchni i 79 000 m2 trawy. Struga oficjalnie została otwarta dla uczestników ruchu.
„Modernizacja drogowego dostępu do portu w Szczecinie” kosztowała 111 mln zł, z czego 91 mln zł pochodziło z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
- To długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja, bardzo potrzebna, bo rozwiązuje szereg problemów komunikacyjnych i usprawnia wjazd do naszego miasta. Ta inwestycja to pierwszy etap dostępu drogowego do portu w Szczecinie. - mówi Piotr Krzystek.
Drugim etapem będzie przebudowana układu komunikacyjnego od Basenu Górniczego do Mostu Długiego, łącznie z budową mostu Kłodnego. - ale te działania są jeszcze w sferze planów.
Generalny wykonawca, polsko-czeskie konsorcjum firm Eurovia, wykonał zadanie w dwa i pół roku. W trakcie prac gruntownie przebudowano około 2, 5 kilometrowy odcinek ulicy. Dziś to nowoczesna arteria pozbawiona niebezpiecznych skrzyżowań. Część ul. Struga przebiega w głębokim wykopie, co umożliwiło wybudowanie dwóch wiaduktów. Dzięki nim mieszkańcy okolicznych osiedli bezkolizyjnie przemieszczają się z jednej strony ulicy na drugą. W okolicach ul. Pomorskiej powstało rondo, które przejęło ruch lokalny. W ramach inwestycji powstały też elementy małej architektury oraz posadzono zieleń.
- W ciągu dnia będziemy systematycznie włączali poszczególne elementy, światła, znosili ograniczenia prędkości, dziś wieczorem ta droga powinna funkcjonować całkowicie sprawnie. - dodaje Piotr Krzystek.
Oficjalne otwarcie ul. Struga nie oznacza, że zakończyły się wszystkie roboty. Eurovia wciąż będzie pracowała – przed firmą drobne poprawki, dokończenie drogi rowerowej.
Inwestycja w liczbach:
- Wykopy: ponad 92 000 m3
- Wbudowano 8 730 m3 betonu
- Ułożono 94 650 m2 nawierzchni
- Wykonano 3 580 mb pali
- Wbudowano 1 455 ton stali
- Nasadzono 942 szt. drzew iglastych i liściastych
- Nasadzono 20 490 szt. krzewów
- Zasiano 79 000 m2 trawy
- Ustawiono 22 780 mb krawężników
Komentarze
1