111 mln zł, 1 455 ton stali, 94 650 m2 nawierzchni i 79 000 m2 trawy. Struga oficjalnie została otwarta dla uczestników ruchu.

„Modernizacja drogowego dostępu do portu w Szczecinie” kosztowała  111 mln zł, z czego 91 mln zł pochodziło z Programu Operacyjnego  Infrastruktura i Środowisko. 

- To długo oczekiwana przez mieszkańców inwestycja, bardzo potrzebna, bo rozwiązuje szereg problemów komunikacyjnych i usprawnia wjazd do naszego miasta. Ta inwestycja to pierwszy etap dostępu drogowego do portu w Szczecinie. - mówi Piotr Krzystek. 

Drugim etapem będzie przebudowana układu komunikacyjnego od Basenu Górniczego do Mostu Długiego, łącznie z budową mostu Kłodnego. - ale te działania są jeszcze w sferze planów. 

Generalny wykonawca, polsko-czeskie konsorcjum firm Eurovia, wykonał zadanie w dwa  i pół roku. W trakcie prac gruntownie przebudowano około 2, 5 kilometrowy odcinek ulicy. Dziś to nowoczesna arteria pozbawiona niebezpiecznych skrzyżowań.  Część ul. Struga przebiega w głębokim wykopie, co umożliwiło wybudowanie dwóch  wiaduktów. Dzięki nim mieszkańcy okolicznych osiedli bezkolizyjnie przemieszczają się  z jednej strony ulicy na drugą. W okolicach ul. Pomorskiej powstało rondo, które przejęło  ruch lokalny. W ramach inwestycji powstały też elementy małej architektury oraz posadzono zieleń.

- W ciągu dnia będziemy systematycznie włączali poszczególne elementy, światła, znosili ograniczenia prędkości, dziś wieczorem ta droga powinna funkcjonować całkowicie sprawnie. - dodaje Piotr Krzystek. 

Oficjalne otwarcie ul. Struga nie oznacza, że zakończyły się wszystkie roboty. Eurovia wciąż będzie pracowała – przed firmą drobne poprawki, dokończenie drogi rowerowej. 

Inwestycja w liczbach:

- Wykopy: ponad 92 000 m3

- Wbudowano 8 730 m3 betonu

- Ułożono 94 650 m2 nawierzchni

- Wykonano 3 580 mb pali

- Wbudowano 1 455 ton stali

- Nasadzono 942 szt. drzew iglastych i liściastych

- Nasadzono 20 490 szt. krzewów

- Zasiano 79 000 m2 trawy

- Ustawiono 22 780 mb krawężników