W ramach przygotowania do uruchomienia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, trwa przebudowa przystanku Szczecin Drzetowo. Docelowo będzie on kolejnym, gdzie na perony prowadzi tunel.

Konstrukcja tunelu powstaje od strony ul. Willowej. Podziemny korytarz przebije się w kierunku skrzyżowania Komuny Paryskiej i Tomaszowskiej.

– Przejście będzie miało długość ponad 15,5 m, szerokość 3,20 m oraz wysokość 2,70 m. Dojście na perony od strony przejścia będą zapewniały schody – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Wygodniej będzie dotrzeć na perony również od strony ul. Rugiańskiej, czyli „z góry”. Zaprojektowano nowe schody, będą też windy, ułatwiające życie zwłaszcza podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania. Zmieniają się też same perony.

– Nowe, 130-metrowe perony będą posiadały wysokość ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony będą miały antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Wiata oraz ławki zapewnią komfortowe oczekiwanie na pociąg. Energooszczędne LED-owe oświetlenie umożliwi bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy – przekazuje Bartosz Pietrzykowski.

Przebudowa nie obejmie dawnego budynku poczekalni, w którym teraz funkcjonuje warsztat samochodowy.

Modernizacja linii kolejowej w kierunku Polic jest mocno opóźniona. Najnowsze informacje mówią o uruchomieniu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w 2026 roku. Wykonawcą prac jest spółka Trakcja.

Miasto kończy przebudowę okolic ul. Rugiańskiej w pobliżu wiaduktu. Powstaje tam miejska część przystanku SKM. Przygotowywana jest nowa pętla autobusowa, modernizację przeszła też uliczka z miejscami parkingowymi wzdłuż torów.