Konstrukcja tunelu powstaje od strony ul. Willowej. Podziemny korytarz przebije się w kierunku skrzyżowania Komuny Paryskiej i Tomaszowskiej.
– Przejście będzie miało długość ponad 15,5 m, szerokość 3,20 m oraz wysokość 2,70 m. Dojście na perony od strony przejścia będą zapewniały schody – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP PLK.
Wygodniej będzie dotrzeć na perony również od strony ul. Rugiańskiej, czyli „z góry”. Zaprojektowano nowe schody, będą też windy, ułatwiające życie zwłaszcza podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania. Zmieniają się też same perony.
– Nowe, 130-metrowe perony będą posiadały wysokość ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Perony będą miały antypoślizgową nawierzchnię ze ścieżkami naprowadzającymi dla osób niewidomych i niedowidzących. Wiata oraz ławki zapewnią komfortowe oczekiwanie na pociąg. Energooszczędne LED-owe oświetlenie umożliwi bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem i gabloty z rozkładami jazdy – przekazuje Bartosz Pietrzykowski.
Przebudowa nie obejmie dawnego budynku poczekalni, w którym teraz funkcjonuje warsztat samochodowy.
Modernizacja linii kolejowej w kierunku Polic jest mocno opóźniona. Najnowsze informacje mówią o uruchomieniu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej w 2026 roku. Wykonawcą prac jest spółka Trakcja.
Miasto kończy przebudowę okolic ul. Rugiańskiej w pobliżu wiaduktu. Powstaje tam miejska część przystanku SKM. Przygotowywana jest nowa pętla autobusowa, modernizację przeszła też uliczka z miejscami parkingowymi wzdłuż torów.
Komentarze
21