Szczecińscy artyści (m. in. raper Łona i malarz Jan Szewczyk) łączą siły i wspierają miasto w staraniach o tytuł Europejskiej Stolicy Kultury 2016. Właśnie zaprezentowano najnowszy spot promujący Szczecin w tym wyścigu.
Z głębi dużej sceny Teatru Współczesnego wyłania się grupa ludzi. W rękach niosą białe arkusze papieru. Projektują, mierzą, malują farbą elementy jakiejś konstrukcji – z tego wszystkiego powstaje kolorowe logo ESK Szczecin 2016. Na scenie teatru widzimy ludzi młodych, nowocześnie ubranych. Towarzyszą im szczecińscy artyści (np. Łona, Webber, Maciek Cybulski i Arkadiusz Buszko). Towarzyszy temu dynamiczna i radosna muzyka. Spot ma charakter symboliczny, jest elegancki i profesjonalnie zrobiony. Przekonuje do idei, na przekazaniu której zależało autorom i zleceniodawcom jego powstania.
Głównym celem było pokazanie społecznego aspektu inicjatywy Szczecin ESK 2016. Film dokładnie pokazuje obywatelskie podejście do tej inicjatywy, włączanie się w nią wielu ludzi – mówił dyrektor projektu Szczecin ESK 2016 Marek Sztark. Pokazujemy osoby, które są skupione na pracy, którą wykonują. Z bogactwa Szczecina tworzymy nową jakość. Dlatego oprócz znanych szczecińskich artystów w tworzeniu spotu brali udział także zwykli szczecinianie (razem ok. 30 osób). Takich spotów będzie kilka.
Producentem klipu jest skład Black Solid Pictures, w skład którego wchodzą Remigiusz Pilawka, Sebastian Mucha, Paweł Sobolewski i Paweł Sroka. Reżyserował Sebastian Mucha, muzykę stworzył Remigiusz Pilawka, za zdjęcia odpowiadają Paweł Sroka i Remigiusz Pilawka. Black Solid Pictures tworzą teledyski m.in. dla Łony, SILO i szczecińskich zespołów muzycznych. Spot został nagrany 22 grudnia w Teatrze Współczesnym. Budżet to 9,5 tys. złotych.
Komentarze
50