Pierwszych 600 sztuk najnowszych rowerów miejskich oczekuje już w szczecińskim magazynie na rozpoczęcie sezonu. To jednoślady czwartej generacji, których nie trzeba będzie zostawiać oraz wypożyczać na konkretnej stacji. Kiedy mieszkańcy będą mogli z nich skorzystać i ocenić czy są lepsze od swoich poprzedników?

Rowery czwartej generacji dostarcza konsorcjum Orange Polska i Roovee. Wyposażone są w moduł GPS, GSM oraz urządzenia zabezpieczające przed nieuprawnionym wypożyczeniem.

Dostępne przez cały rok

Ponieważ nowe bicykle wyposażone są w autonomiczne blokady, stare stacje z zamkami odeszły w przeszłość. Zastąpione zostaną strefami postoju, które znajdą się w miejscu swoich poprzedników. Co prawda rowery będzie można wypożyczać i zdawać w całym obszarze funkcjonowania Bike_S, ale za zwrot poza strefą postoju trzeba będzie zapłacić dodatkowe 10 złotych.

Co ciekawe, operator będzie mógł tworzyć dodatkowe, wirtualne strefy postoju przy okazji wydarzeń generujących większy ruch w konkretnym miejscu, jak na przykład nad Odrą podczas The Tall Ships Races.

Nowe jednoślady będą dostępne przez cały rok. Wypożyczanie i zwroty będą możliwe tylko za pomocą aplikacji. Minuta jazdy będzie kosztować 6 groszy. Natomiast 200 złotych trzeba będzie zapłacić, kiedy rower zostawimy poza obszarem funkcjonowania Bike_S.

Rowerowa rewolucja za 5 mln zł

Kolejne 200 sztuk rowerów ma przyjechać do Szczecina w lutym. Przypomnijmy, że termin rozpoczęcia sezonu z nowymi jednośladami był już kilkukrotnie przekładany. Kiedy w takim razie mieszkańcy Szczecina będą mogli z nich skorzystać?

Jak poinformował nas Wojciech Jachim ze spółki Nieruchomości i Opłaty Lokalne, aktualny termin rozpoczęcia sezonu to 1 marca 2022 roku. Należy dodać, że dotychczasowy użytkownicy Szczecińskiego Roweru Miejskiego będą musieli ponownie przejść proces rejestracji.

Koszt nowego systemu roweru miejskiego to 5,4 miliona złotych. Przypomnijmy, że Szczeciński Rower Miejski został po raz pierwszy uruchomiony w 2014 roku, a rozbudowany w 2016. Stworzenie systemu samoobsługowych wypożyczalni było zwycięskim projektem w ramach Szczecińskiego Budżetu Obywatelskiego. Przez siedem lat miejskie bicykle wypożyczono 3 mln razy. Przeważnie służyły mieszkańcom w codziennej drodze do szkoły i pracy.