– Nikt nie lubi osób, które się spóźniają – mówi detektyw Małgorzata Marczulewska. –Pracuję nad sobą, przyznaję się, że punktualność nie jest moją najmocniejszą stroną – dodaje Przemysław Kazaniecki, współwłaściciel Ogrodów Śródmieście. – Posiadam coś takiego jak optymizm czasowy, czyli zakładam, że ze wszystkim zdążę, a potem okazuje się, że zbyt ambitny plan dnia jest problemem i jednak trudno ze wszystkim zdążyć – dodaje Krzysztof Pietrusewicz z agencji reklamowej Vertigo.
Pierwszy odcinek nowego programu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl pt. „Najważniejsze w biznesie” dotyczył punktualności. Nasi rozmówcy są zgodni, że punktualność jest ważna, ale jednocześnie wszyscy przyznają, że nie łatwo ją zachować przy dużym natłoku obowiązków.
Jak ważna jest punktualność? „W skali od 1 do 10, daję 9 albo nawet 10”
Jak ważna jest punktualność w biznesie? W opinii ekspertów, to jedna z najważniejszych cech przedsiębiorcy, która jest bardzo ceniona. To kwestie efektywności, dobrej organizacji pracy, ale i szacunku do naszych współpracowników, przełożonych i partnerów w biznesie.
Punktualność była motywem przewodnim programu „Najważniejsze w biznesie” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl.
– Dla mnie punktualność jest ważna, w skali od 1 do 10, daję 9 albo nawet na 10. Uważam, że to istotne w kontekście etykiety w biznesie – mówi mec. Maja Grzegorczyk, radca prawny.
– Punktualność jest w dużej mierze zależna od narodu, z którym prowadzimy biznes. Polacy pozwalają sobie na eleganckie spóźnienia, ale Niemcy są już bardzo restrykcyjni. Za to Hiszpanie i Włosi nie znają pojęcia punktualności, co pozwala nam na więcej luzu – dodaje prof. Justyna Osuch-Mallet, rektor Zachodniopomorskiej Szkoły Biznesu.
„Czas to pieniądz”
Eksperci nowego formatu Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości zwracają uwagę, że spóźnianie się, to często oznaka braku szacunku, czego efektem mogą być poważne straty finansowe.
– Biznes prowadzi się dla zysku, a przecież czas to pieniądz. Brak szacunku do czasu może rodzić różne konsekwencje, nawet finansowe. Jak nie złożę dokumentów do przetargu na czas, to nie wezmę w nim udziału, a to tylko jeden z przykładów – mówi Beata Kuśmierek, księgowa i ekspertka Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
– Punktualność zawsze jest wartością dodaną. Dla mnie to oznaka szacunku i profesjonalizmu – dodaje Filip Góra, marketingowiec i ekspert rynku pracy LSJ HR Group.
– Osoby chronicznie spóźniające się, to takie, które ze swoich spóźnień zrobiły swój znak rozpoznawczy. To nie jest w porządku, gdy nic sobie z tego nie robimy – mówi Anna Dziwulska, coach i trener biznesu.
W kolejnych programach poruszać będziemy inne tematy dotyczące etykiety w biznesie, cech przedsiębiorców oraz rynku pracy. Następny odcinek dotyczyć będzie onboardingu, czyli tego, jak dobrze wdrożyć pracownika do pracy.
Komentarze
6