Radni odrzucili obywatelski projekt uchwały dotyczącej odbudowy linii tramwajowej na al. Wojska Polskiego, na odcinku pomiędzy pl. Szarych Szeregów a pl. Zwycięstwa. Głosowanie poprzedziła długa debata, podczas której rozmawiano nie tylko o tramwaju, ale również o pomysłach na rewitalizację tej części miasta.
Na obrady Rady Miasta ostatecznie nie trafił projekt uchwały bezpośrednio zobowiązującej do odbudowy linii tramwajowej. Po konsultacjach z prawnikiem okazało się, że taka treść wykraczałby poza kompetencje Rady Miasta. Uchwała w finalnym brzmieniu zobowiązywała prezydenta do opracowania planu rozwoju komunikacji tramwajowej na śródmiejskim odcinku al. Wojska Polskiego.

Inicjatorzy projektu uchwały (m.in. stowarzyszenie SENS, radny Wojciech Dorżynkiewicz i prof. Helena Freino) zebrali pod nią ponad 1500 podpisów mieszkańców Szczecina, sprzyjających pomysłowi odtworzenia linii tramwajowej w rewitalizowanej części al. Wojska Polskiego.

Głosowanie nad projektem uchwały poprzedziła długa debata. Niektórzy przeciwnicy tramwaju, w osobach Małgorzaty Jacyny-Witt (radna niezrzeszona) i Marka Duklanowskiego (PiS), zadeklarowali, że zagłosują „za”, bo zależy im na opracowaniu planu komunikacji na tym terenie.

Ostatecznie jednak zabrakło jednego głosu. Przeciwni projektowi byli m.in. wszyscy radni prezydenckiego klubu Bezpartyjnych. Piotr Krzystek wielokrotnie podkreślał, że wybrany wcześniej przez miasto wariant rewitalizacji al. Wojska Polskiego (bez tramwaju) jest ostateczny. W czasie debaty Jarosław Bondar, architekt miasta, tłumaczył, że poprzedzające tę decyzję konsultacje społeczne, zostały przez miasto przeprowadzone rzetelnie.

Kilka dni przed procedowaniem obywatelskiego projektu uchwały, miasto ogłosiło konkurs architektoniczny na zagospodarowanie śródmiejskiej części al. Wojska Polskiego. Jego założenia opierają się na wybranym przez miasto wariancie, który nie przewiduje tam odtworzenia linii tramwajowej.