Projekt przebudowy nie przewiduje zachowania charakterystycznej metaloplastyki ze słońcami przy schodach na peron. Prace mają zakończyć się w III kwartale 2025 roku.

Przebudowa przystanku w Zdrojach to część projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Na razie zmodernizowano peron nr 1. Trwają roboty związane z budową przejścia pod torami oraz z przebudową dwukrawędziowego peronu nr 2. Głównym celem jest zapewnienie większej wygody pasażerom.

– Oba przebudowane perony będą posiadały odpowiednią wysokość, ułatwiającą podróżnym wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Komfort oczekiwania na pociąg zapewnią nowe wiaty i ławki. Energooszczędne oświetlenie LED umożliwi bezpieczne podróżowanie po zmroku. Orientację ułatwią tablice z czytelnym oznakowaniem, wyświetlacze i gabloty z rozkładami jazdy – informuje Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Pomyślano też o antypoślizgowej nawierzchni oraz ścieżkach naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących.

Dojście na peron pierwszy zaplanowano schodami po wzmocnionej skarpie. Żeby dostać się na peron drugi będzie można skorzystać ze schodów przy ul. Walecznych pod wiaduktem kolejowym. Ale są też inne opcje.

– Dzięki windom prowadzącym z nowego przejścia pod torami, oba perony będą dostępne dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania – dodaje Bartosz Pietrzykowski.

W ramach projektu SKM modernizowane są wszystkie przystanki kolejowe, powstają też nowe. Najwięcej do zrobienia pozostało na trasie do Polic. Termin oddania inwestycji to 30 czerwca 2026 roku, ale wiadomo już, że wykonawca – spółka Trakcja – przedłożył nowy harmonogram, który czeka na akceptację.