Może jechać 160 km/h, ma więcej stanowisk do przewozu rowerów oraz został wyposażony w poszerzone fotele dla m.in. kobiet w ciąży. Ponadto w jednej z części składu zaprojektowano wydzielone, podwyższone miejsca dla osób ze spektrum autyzmu.

To elektryczny zespół trakcyjny z rodziny popularnych i eksploatowanych już Impulsów. Pociągi przystosowane są do jazdy z prędkością 160 km/h. Wyposażone są w najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa, klimatyzację, Wi-Fi, dwie toalety oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami. Mieszczą 154 stałe miejsca siedzące, 36 uchylnych, 273 miejsca stojące, 16 stanowisk do przewozu rowerów oraz dwa miejsca dla osób na wózkach w członach skrajnych. Przestrzeń ta jest oznaczona fluorescencyjnymi piktogramami, aby wejścia były wyraźnie widoczne również po zmroku.

Całkowita wartość projektu wynosi ponad 261 mln zł. Obecnie flota zachodniopomorskich pociągów liczy 72 sztuki. Oprócz stacjonarnych ramp dla osób o ograniczonej mobilności, pojazdy są dodatkowo wyposażone w lekkie rampy rozkładane, defibrylatory, monitoring wewnętrzny oraz sieć intercomów, które zapewniają łączność pasażerów z maszynistą.

Nowością są także szersze miejsca przeznaczone m.in. dla kobiet w ciąży. Poszerzone fotele mają także poprawić komfort podróży osób z niepełnosprawnościami. Są także miejsce dla pasażerów poruszających się z pomocą psa asystującego.

Ponadto w jednej z części składu zaprojektowano wydzielone, podwyższone miejsca dla osób ze spektrum autyzmu. Na szybach jest specjalna okleina, a na blacie stolika – gra planszowa o stonowanej kolorystyce. Obsługa pojazdu ma też możliwość przygaszenia świateł w tej części składu.

– Naszą zachodniopomorską aspiracją jest, abyśmy byli najbardziej przyjaznym dla kolei regionalnych województwem. Zachęcamy mieszkańców do korzystania z tej formy transportu, dlatego tak ważny jest regularny zakup taboru. To najnowocześniejsza flota w Polsce. Jesteśmy ekologiczni i oszczędni. Dziękuję za dotychczasową współpracę naszemu zachodniopomorskiemu zakładowi Polregio, bo aby sprzęt spełniał swoją rolę, musi być dobrze użytkowany i serwisowany – mówi marszałek województwa Olgierd Geblewicz.

– Mamy sporo nowych, doskonale wyposażonych pociągów, dlatego dodatkowo do września 2026 roku wybudujemy dla nich ekologiczną myjnię – dodaje dyrektor zachodniopomorskiego oddziału Polregio Andrzej Chańko. – Pociągi jeżdżą na coraz dłuższych trasach, nawet do Bydgoszczy, zatem kolejna inwestycja się przyda. Warto także zwrócić uwagę na naszą kadrę. Zespół naszych maszynistów jest młody, a średnia wieku wynosi 41 lat.

W najbliższym czasie Pomorze Zachodnie ogłosi przetarg na zakup kolejnych nowoczesnych składów.

– Będą to co najmniej 3 pojazdy, a w przypadku pozyskania środków zewnętrznych będziemy chcieli skorzystać z prawa opcji i zamówić 8 lub 10 pociągów – dodaje marszałek Olgierd Geblewicz. – Flota, którą posiadamy, wystarcza do obsługi obecnej siatki połączeń. Warto jednak mieć rezerwę, zwłaszcza w kontekście uruchomienia Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.