Do końca prac jeszcze daleka droga, ale pierwsze efekty są już widoczne. Ekipy budowlane prowadzą obecnie prace ziemne – wykonywane są nasypy oraz wymieniany jest grunt. Przy jednym z odcinków widać już imponującą konstrukcję przepustu wykonaną ze stali i prefabrykowanych betonowych elementów.
– Równolegle prowadzone są roboty instalacyjne. Pod przyszłą drogą biegną już odcinki kanalizacji deszczowej z rur żelbetowych, montowane są rury ciśnieniowe wodociągu i polietylenowe rurociągi gazowe. Do tego dochodzi montaż przewodów oświetleniowych i teletechnicznych, które w przyszłości pozwolą na inteligentne sterowanie ruchem i oświetleniem – informuje Piotr Zieliński.
Niestety, niemal codzienne na placu budowy pojawiają się osoby postronne – piesi, rowerzyści, użytkownicy hulajnóg, a nawet quadów.
– Często są to osoby nieletnie. Takie zachowanie to igranie z życiem. Operatorzy maszyn mają ograniczone pole widzenia, a w strefie prac jedno nieprzemyślane wejście może skończyć się tragedią – podkreśla Piotr Zieliński.
Magistrat oraz generalny wykonawca prac apelują o to, by nie wchodzić i nie wjeżdżać na teren budowy.
– Dla własnego bezpieczeństwa korzystajcie z wyznaczonych tras i przejść przygotowanych przez wykonawcę inwestycji. Chwila nieuwagi może kosztować zdrowie lub życie – zarówno wasze, jak i pracowników – zaznacza rzecznik prasowy miasta.
Wykonawcą trzeciego odcinka Trasy Północnej, od zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej do skrzyżowania ulic Szosa Polska i Polickiej, jest firma Strabag.
Według obecnego harmonogramu, całość będzie gotowa we wrześniu 2027 roku. Koszt prac to 189,6 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Komentarze