Miejska spółka Żegluga Szczecińska Turystyka Wydarzenia jest stuprocentowym właścicielem Bulwaru Chrobrego od niespełna dwóch lat. Wcześniej większość udziałów miała spółka zależna od państwowego przedsiębiorstwa Polska Żegluga Morska.
Miasto od początku zapewniało, że przejęło najbardziej reprezentacyjne nabrzeże, by wyremontować je podobnie jak inne odcinki bulwarów. Po naciskach architektów i dyskusji podczas programu „Archiwolta wSzczecinie.pl”, urzędnicy zgodzili się na ogłoszenie międzynarodowego konkursu architektonicznego.
Zapowiadano, że nastąpi to w II kwartale 2025 roku. Dlatego Stanisław Kaup, radny Koalicji Obywatelskiej, poprosił w interpelacji do prezydenta o aktualny harmonogram inwestycji. Okazuje się, że ogłoszenie konkursu przesunięto na koniec tego roku.
„Planowane ramy czasowe uwzględniają: ogłoszenie konkursu w IV kwartale 2025 r., termin składania zgłoszeń do konkursu wynoszący 1 miesiąc od daty ogłoszenia konkursu, termin składania prac konkursowych wynoszący 5-6 miesięcy od daty ogłoszenia konkursu oraz wybór prac i zorganizowanie wystawy pokonkursowej w terminie 6-7 miesięcy od daty ogłoszenia konkursu. W terminie 20 miesięcy oferent będzie zobowiązany wykonać prace projektowe” – wyliczył w odpowiedzi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.
To oznacza, że projekt nowych bulwarów może być gotowy najwcześniej na początku 2028 roku. Wtedy ruszy procedura wyboru wykonawcy prac budowlanych, które potrwają zapewne kilkanaście miesięcy. Nie ma więc szans, że Bulwar Chrobrego będzie gotowy na finał regat The Tall Ships Races w 2028 roku.
Koszt przebudowy reprezentacyjnego nabrzeża jest szacowany na 100 mln zł.
Komentarze