W pierwszej połowie 2025 roku planowane jest zakończenie prac przy budowie podziemnego parkingowca w centrum Szczecina. To zarazem kolejne przesunięcie terminu oddania inwestycji, na którą kierowcy ze Śródmieścia czekają od lat.

„Po sporządzeniu odbioru końcowego będzie można przygotować dokumenty niezbędne do uzyskania pozwolenie na użytkowanie nie tylko parkingowca, ale wszystkich pozostałych budynków” – informuje zastępca prezydenta miasta Michał Przepiera w odpowiedzi na interpelację radnego miejskiego Marka Duklanowskiego.

„Zasady są w trakcie opracowania”

Łącznie zaprojektowano 262 miejsca. Jednocześnie nie przewidziano puli miejsc dla jakichkolwiek podmiotów, w tym Szczecińskiego TBS jako właściciela parkingu. Obecnie nie jest wiadome, ile będzie kosztować parkowanie.

„Zasady dotyczące funkcjonowania parkingu są w trakcie opracowania i zostaną udostępnione mieszkańcom po zakończeniu robót budowlanych” – informuje Michał Przepiera.

Przypomnijmy, że w październiku ubiegłego roku, prezes STBS Grażyna Szotkowska przekazała informację o prowadzeniu parkingowca przez miejską spółkę Nieruchomości i Opłaty Lokalne na zasadach podobnych do Strefy Płatnego Parkowania.

Koszt większy niż pierwotnie zakładano

Podziemny parking jest najdroższą i główną częścią śródmiejskiej inwestycji polegającej na przebudowie całego kwartału wyznaczonego ulicami Bohaterów Getta Warszawskiego, Bł. Królowej Jadwigi, Małkowskiego i Ks. Bogusława X. Szczecińskie TBS ruszyło tutaj z pracami w czerwcu 2021 roku.

Inwestycja polega na budowie dwupoziomowego parkingu podziemnego na 262 miejsca, budynku mieszkalnego i usługowego, żłobka oraz rozbudowie siedziby Szczecińskiego TBS. Wewnątrz Kwartału 36 zaplanowano ogólnodostępną przestrzeń rekreacyjną, do której wejścia zaplanowano od ul. Małkowskiego oraz ul. Bohaterów Getta Warszawskiego. 

Pierwotnie przebudowa Kwartału 36 miała kosztować ponad 67, 4 mln zł. Według informacji z października ubiegłego roku (podczas wyjazdowej Komisji ds. Budownictwa i Mieszkalnictwa) kwota ta wzrosła do ponad 79 mln zł. 

Wykonawcą jest spółka Prime Construction, która realizuje projekt przygotowany przez Grupę Architektoniczna Domino ze Szczecina.