Na nitce wyjazdowej Trasy Zamkowej twa kompleksowa naprawa konstrukcji i nawierzchni. Prace są zaplanowane do połowy marca 2027 roku.

– Kontynuowane są lokalne naprawy powierzchni podpór, przęseł i ścian oporowych przy użyciu zapraw betonowo-polimerowych, a także naprawy metodą torkretowania z wykorzystaniem siatek zbrojeniowych – informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.

Na betonowe elementy nakładane są specjalistyczne powłoki epoksydowe i hydrofobowe, które zapobiegną powstawaniu pęknięć pod wpływem czynników atmosferycznych.

– Równolegle prowadzone są roboty związane ze zbrojeniem i wykonywaniem nadbetonu na przęsłach betonowych. Wykonywana jest renowacja powłok malarskich przęseł stalowych, montowane są nowe wpusty i sączki dla odwodnienia izolacji. Prowadzone są również prace przy montażu zbrojenia kapy chodnikowej oraz roboty brukarskie związane z ustawianiem krawężników – dodaje Piotr Zieliński.

Remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej rozpoczął się w połowie marca i ma potrwać dwa lata. Przez cały czas zachowana będzie możliwość przejazdu. Prace obejmują naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni oraz wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych.

Wymienione zostanie całe wyposażenie, m.in. balustrady, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia i oświetlenie uliczne.

Wykonawcą jest firma NIWA Szczecin, która wyceniła swoją pracę na ponad 84 mln zł. Inwestycja zyskała 30 mln zł dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład. Nadzór nad realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.