Restauratorka zdradzi, czego naprawdę oczekują turyści w restauracjach i przyrządzi duszonego węgorza w sosie śmietanowym, a Piotr Ogiński podczas livecookingu zaprezentuje delikatne ceviche z łososia. Wielkimi krokami zbliża się wydarzenie „Taste&Travel”, na które zaprasza Pomorze Zachodnie.

Wydarzenie odbędzie się już 28 października w hotelu Courtyard by Marriott. Jak zaznaczają organizatorzy, wcale nie trzeba być przedsiębiorcą, aby pojawić się na miejscu.

„Spotkania autorskie, połączone z livecookingiem będą nie tylko dawką inspiracji, ale też niezapomnianym doświadczeniem, które zaangażuje uczestników i otworzy na nowe możliwości w gastronomii i hotelarstwie” – zachęcają organizatorzy.

„Mają istotny wpływ na kształtowanie naszej gospodarki”

Jak podkreśla marszałek województwa Olgierd Geblewicz, Taste&Travel to „konkretne działanie na rzecz lokalnego biznesu”.

- Przedsiębiorcy odgrywają kluczową rolę w rozwoju Pomorza Zachodniego. Wspierając ich kompetencje, innowacyjność i codzienną działalność, tworzymy warunki dla stabilnego i konkurencyjnego regionu. Turystyka i gastronomia pozostają jednymi z najważniejszych obszarów rozwoju, a mikro, małe i średnie firmy – szczególnie w tym sektorze – mają istotny wpływ na kształtowanie naszej gospodarki – mówi.

Wśród regionalnych partnerów wydarzenia są Sady Rajewscy, Mariott, Qualia Caffe, Masar Wędliny, Farma Harmonia, Destylarnia Sedina, TortLove, Winnica Turnau.

Livecooking Magdy Gessler i Piotra Ogińskiego

Magda Gessler zaprasza na spotkanie pt. „Smak doświadczenia – czego naprawdę oczekują turyści w restauracji”. Wraz z Szymonem Gołofitem, szefem kuchni restauracji U Fukiera, przygotuje węgorza duszonego w sosie śmietanowym z porem z dodatkiem węgorza wędzonego.

Natomiast Piotr Ogiński poprowadzi spotkanie pt. „Nowoczesna gastronomia w social mediach – strategie, które działają”.

- Omówię, które kanały są dziś najefektywniejsze dla branży gastronomicznej, jakie formaty działają najlepiej oraz jak wykorzystać je do zwiększenia rozpoznawalności marki i przyciągnięcia klientów. Prelekcja będzie wzbogacona o konkretne przykłady oraz wskazówki – zapowiada.

Podczas gotowania na żywo Piotr Ogiński przyrządzi delikatne ceviche z łososia.

Paprykarz szczeciński 2.0 i smaki przyszłości

Na tym nie koniec, bowiem Taste&Travel to także 3 bloki warsztatowe, które poprowadzą liderzy branży. Podczas praktycznych warsztatów uczestnicy poznają najnowsze trendy, odkryją świeże pomysły na rozwój firmy i dowiedzą się jak wprowadzić innowacyjne rozwiązania do działalności.

Grzegorz Łapanowski poprowadzi warsztat kulinarny „klasyka na nowo”, podczas którego przygotuje autorskie interpretacje klasycznych przepisów kuchni regionalnej, m.in. paprykarz szczeciński 2.0, brioche z rybą w panko czy szczecińską zupę rybną w nowej odsłonie.

Kucharz poprowadzi także spotkanie pt. „Smak przyszłości. Gastronomia jako przestrzeń innowacji i inspiracji”.

„Bąbelki w natarciu”

Wojciech Cyran organizuje zajęcia w ramach bloku „Kreatywne rozwiązania w branży”.

Podczas warsztatów „Bez alkoholu z charakterem, jakościowe wina 0%” uczestnicy poznają świat win bezalkoholowych klasy premium oraz różne style – od musującego przez białe i czerwone po słodkie.

Druga część warsztatów pt. „Bąbelki w natarciu, od Prosecco po polskie wina musujące” poświęcona będzie winom musującym, które dynamicznie zyskują popularność na światowych i lokalnych rynkach. Uczestnicy poznają różne techniki produkcji babęlków – od klasycznego Prosecco po wyjątkowe polskie wina musujące z winnic m.in. Turnau.

Zgłębią tajniki marketingu i zarządzania

Na warsztaty zaprasza także współtwórca programów szkoleniowych dla startupów i konsultantów w Europejskiej Agencji Kosmicznej, ONZ i GNSSA – Piotr Bucki.

Podczas „Body language in service – jak mówić bez słów” uczestnicy dowiedzą się więcej o komunikacji niewerbalnej w obsłudze oraz tego, jak czytać (i kształtować) sygnały zespołu.

Natomiast w trakcie zajęć „Sapiens w restauracji – dlaczego klient nie zamawia tego, czego chce” uczestnicy przeanalizują, jak architektura menu steruje wyborami gości i dlaczego pozycja dania decyduje o zysku restauracji.

„Każda z tych postaci gwarantuje merytoryczne podejście do wyzwań współczesnego rynku, dostarczając uczestnikom konkretnych rozwiązań, a nie tylko teorii” – zaznaczają organizatorzy.

Więcej informacji oraz rejestracja dostępne na stronie http://biznes.wzp.pl

Działanie realizowane w ramach projektu pn. „Pomorze Zachodnie - Innowacyjne, Kreatywne, Nowoczesne” finansowanego z Programu Fundusze Europejskie dla Pomorza Zachodniego 2021-2027, Priorytet 1 Fundusze Europejskie na rzecz przedsiębiorczego Pomorza Zachodniego, Działanie 1.8 Promocja innowacji i przedsiębiorczości oraz profesjonalizacja obsługi inwestorów.