Dyskusja na temat słoneczek rozpoczęła się po publikacji naszego artykułu, w którym opisaliśmy plany PKP PLK. Wielu czytelnikom nie spodobał się pomysł usunięcia charakterystycznej metaloplastyki. W komentarzach pod naszym postem na Facebooku dominowało jedno słowo – „szkoda”.
Komentarze, deklaracje i interpelacja
„Szkoda. Zawsze kojarzyły mi się z wyjazdem na wakacje”. „Szkoda... Przez tyle lat mijały je miliony podróżnych…”. „Szkoda, bo nikomu nie przeszkadzały”. „Szkoda, tyle wspomnień”. „Szkoda, bo te słoneczka były charakterystyczne dla stacji Zdroje”. „Mega szkoda. Zawsze się te słoneczka kojarzyły z jakimś wyjazdem czy coś, no ale jeśli nie będzie słoneczek, niech dadzą coś ładnego w zamian”.
Osoby podejmujące najważniejsze decyzje w mieście zaangażowały się, by nie trzeba było dawać niczego w zamian. Marcin Biskupski, zastępca prezydenta Szczecina, napisał: „Pracujemy nad tym, aby PKP zostawiła te historyczne słoneczka”.
Radny Andrzej Radziwinowicz przygotował interpelację do prezydenta, apelując o zachowanie metaloplastyki. „Te słońca stały się wręcz symbolem tego miejsca, dlatego ich likwidacja to smutny przykład braku próby wkomponowania dawnych tradycyjnych elementów w nową inwestycję” – pisał przedstawiciel klubu Koalicji Obywatelskiej.
„Jest dużo woli, aby charakterystyczne kraty wróciły na zmodernizowany peron”
Sprawą zajął się wspomniany wcześniej Michał Dębowski, miejski konserwator zabytków, który bardzo wysoko ocenia szanse na zachowanie metaloplastyki.
„Wszystko wskazuje na to, że słoneczka jednak wrócą! Jestem po rozmowie z dyrektorem SOM oraz kierownikiem dyrektora projektu z ramienia PKP PLK i jest dużo woli, aby charakterystyczne kraty wróciły na zmodernizowany peron. Obecnie pracujemy nad optymalnym rozwiązaniem” – napisał w komentarzu na Facebooku.
Efekt końcowy za kilka miesięcy
Przebudowa przystanku w Zdrojach to część projektu Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Na razie zmodernizowano peron nr 1. Trwają roboty związane z budową przejścia pod torami oraz z przebudową dwukrawędziowego peronu nr 2. Głównym celem jest zapewnienie większej wygody pasażerom.
Wszystko powinno być gotowe w III kwartale 2025 roku.
Komentarze