Jak podejść do tego fragmentu miasta, aby oprócz uroku zachować również jego ważne funkcje? O tym, jakim miejscem powinien być nowy Bulwar Chrobrego, dyskutować będą goście drugiego odcinka „ARCHIWOLTY”. Zapraszamy mieszkańców do udziału w dyskusji już w najbliższy poniedziałek (26 bm.) o 19:00 w Nowej Dekadencji.
Udział w dyskusji potwierdzili zastępca prezydenta Szczecina Michał Przepiera, architekt Grzegorz Ferber, prezes Marina Developer i komandor Yacht Klub Polski Szczecin Marcin Raubo oraz zastępca dyrektora ds. oznakowania nawigacyjnego w Urzędzie Morskim Zenon Kozłowski.
„To walec, który zostawia za sobą lepszą jakość”
– „ARCHIWOLTA” to z założenia walec, który jedzie powoli, ale zostawia za sobą lepszą jakość. Można w niego rzucać kamieniami, ale można też przyłączyć się do pracy i razem zadbać o lepsze miasto do życia. Zapraszam do tego walca, ponieważ to, co dziś zrobimy ze Szczecinem, ma istotny wpływ na nasze jutro – zachęca architekt Aleksandra Kopińska-Szykuć, pomysłodawczyni i prowadząca debatę.
Redakcja wSzczecinie.pl, współorganizator wydarzenia, serdecznie zaprasza mieszkańców - uczestnicy dyskusji będą mieli okazję wysłuchać także architekta Bohdana Baya, pisarza i architekta Leszka Hermana oraz Małgorzatę Wolff, prowadzącą sklep z lokalnym rękodziełem Made in Szczecin.
Druga „ARCHIWOLTA” rozpocznie się już 26 lutego o godz. 19 w sali „Scena Drugie Piętro” Nowej Dekadencji przy ul. Partyzantów 2 (wejście jak do restauracji Nowy Browar - po przekroczeniu drzwi wejściowych kierujemy się w prawo i schodami lub windą podążamy na drugie piętro).
Nowe pawilony, skrzyżowanie i „Hala Chrobrego”
Bulwar Chrobrego to jedyna część z ponad 4 kilometrów szczecińskich nabrzeży, która czeka na remont. Na początku stycznia tego roku prezydent Szczecina zaprezentował koncepcję przygotowaną przez biuro Projektownia Bohdana Baya.
Na wizualizacjach widzimy jak może zmienić się otoczenie bulwaru w kontekście planowanej przebudowy układu drogowego. Jest Most Kłodny łączący centrum z Łasztownią, nie ma za to niektórych łącznic Trasy Zamkowej. Widzimy również pawilony handlowo-usługowe, w tym gastronomiczny foodcourt pn. „Hala Chrobrego”.
Jakim jednak miejscem powinien być wyremontowany Bulwar Chrobrego? Czy jest coś, czego brakuje w koncepcji, a może czegoś jest za dużo? I czego Szczecin może uczyć się od Gdyni w kwestii gospodarowania i prowadzenia waterfrontów? Właśnie na te pytania postarają się odpowiedzieć zaproszeni do „ARCHIWOLTY” goście wraz z Aleksandrą Kopińską-Szykuć.
Komentarze
26