Czy kierowcy mają większe prawa niż piesi, a może to piesi górują nad kierowcami? Jak to się zmieni w ciągu najbliższych 10 lat? O tym będą rozmawiać zaproszeni goście w ramach czwartej odsłony ARCHIWOLTY. „Dowiemy się, jakie pomysły na parkowanie ma magistrat, czy pojawią się parkingi podziemne i wielopiętrowe, czy może raczej powinniśmy pozbyć się złudzeń i zmniejszyć ilość aut w rodzinie” – zapowiada architekt Aleksandra Kopińska-Szykuć.

Temat parkowania niczym bumerang powraca w rozmowach o architektoniczno-urbanistycznym życiu Szczecina. Dlatego też został wzięty na tapet przez prowadzącą ARCHIWOLTĘ Aleksandrę Kopińską-Szykuć.

– Sprawdzimy, jak wygląda parkowanie aut w centrum i na obrzeżach miasta, czy jako kierowcy mamy szansę parkować dobrze, czy mądrze gospodarujemy przestrzenią parkingową dostępną i potencjalnie dostępną w mieście – zapowiada Aleksandra Kopińska-Szykuć.

Uczestnicy debaty przeniosą się również do Berlina, który układem i zastosowanymi materiałami może i przypomina niekiedy Szczecin, tylko z jednym „ale”. W stolicy Niemiec kursuje już od dawna kolej miejska.

Jak podkreśla Aleksandra Kopińska-Szykuć, są takie regulacje, które miasto mogłoby wprowadzić same i co za tym idzie – również egzekwować.

– Niestety, duże znaczenie ma nasza kultura. Czy zajmiemy dwa miejsca parkingowe, czy jedno, czy pomyślimy o konsekwencjach stając na cudzym wjeździe lub zasłaniając skrzyżowanie albo przejście dla pieszych. Mądre gospodarowanie dostępną przestrzenią obniża także koszty związane z utrzymywaniem i budową parkingowców. Zwiększa wpływy do kasy miasta, bowiem redukuje ilość miejsc na których stają kierowcy nie wnoszący opłat – dodaje.

Redakcja wSzczecinie.pl zaprasza na kolejną odsłonę ARCHIWOLTY już 3 czerwca o godz. 19. Tym razem na przestrzeń do dyskusji wybrane zostało patio Posejdona przy Bramie Portowej.

Jakie są Twoje plany motoryzacyjne na najbliższe 5 lat?

Zobacz wyniki (174 głosów)
58.05%
22.99%
6.9%
6.32%
5.75%