Znacie ten moment, kiedy z drżeniem rąk i rytualną nabożnością rozpakowujecie najnowsze wydawnictwo muzyczne ulubionego zespołu? Dokładnie, delikatnie i subtelnie badacie okładkę. Zaznajamiacie się z każdym znakiem graficznym, chłoniecie każdą informację, analizujecie i zgadujecie: jaka będzie ta płyta? Czy mnie porwie? Teraz jest okazja, by stanąć po drugiej stronie… Stowarzyszenie Made In Szczecin szuka właśnie twórców, którzy zaprojektują niepowtarzalną okładkę Born In Szczecin vol. 5. W tym roku płyta ukaże się w nakładzie 3 tysiącach egzemplarzy.
Składanka Born In Szczecin co roku promuje młode kapele ze Szczecina, które na płytę dostają się dzięki przeglądowi lokalnych zespołów Made In Szczecin. W tym roku w konkursie zaprezentowało się 16 zespołów, których klipy koncertowe niebawem wezmą udział w internetowym głosowaniu. Oprócz laureatów przeglądu na CD znajdą się bardziej uznane szczecińskie zespoły, które mogą pochwalić się ogólnopolskimi osiągnięciami.
Born In Szczecin co roku zyskuje nowy wygląd dzięki lokalnym grafikom i artystom. Stowarzyszenie Made In Szczecin szuka ich ponownie, by wyłonić najbardziej pomysłową i jednocześnie nawiązującą do regionu okładkę.
- Szukamy osób utalentowanych graficznie, które będą związane ze Szczecinem. Tworzą tu lub pochodzą z tych stron. No i przede wszystkim mają coś ciekawego do zaprezentowania. Nie boją się odważnych pomysłów – mówi Karolina Woźniak, dyrektor artystyczny Made In Szczecin.
Wydadzą 3 tysiące płyt
Born In Szczecin vol. 5 ukaże się w nakładzie 3 tysięcy egzemplarzy. Premiera płyty odbędzie się w lipcu jako zwieńczenie święta szczecińskiej muzyki GryFonia. Podczas premiery planowany jest koncert szczecińskich gwiazd na dużym dziedzińcu Zamku Książąt Pomorskich.
Na piątym woluminie płyty znajdą się laureaci przeglądu Made In Szczecin 5 oraz bardziej doświadczone zespoły. W dotychczas wydanych edycjach Born In Szczecin wzięły udział między innymi takie muzyczne marki, jak Indios Bravos, Chorzy, Ludzie Mili czy Quo Vadis.
- Muzyka to jedno, a oprawa graficzna to drugie. Łączymy sztuki i pierwszy raz wydajemy naszą lokalną muzyczną dumę w tak dużym nakładzie. To także okazja dla potencjalnych grafików, by ich dzieło było mocno rozpoznawalne – mówi Karolina Woźniak z Made In Szczecin.
Informacja o najlepszej okładce i jej autorze znajdzie się w komunikacie prasowym rozsyłanym do mediów. Ponadto zwycięzca konkursu otrzyma wsparcie w ramach portalu wSzczecinie.pl, gdzie znajdzie się autorski materiał tekstowy oraz wideo o jego działalności i osiągnięciach.
Autor zwycięskiego projektu oprócz pakietu promocyjnego otrzyma również bezpłatne egzemplarze najnowszej Born In Szczecin do rozdysponowania np. wśród potencjalnych klientów.
Stowarzyszenie Made In Szczecin czeka na prace konkursowe do 25 maja. Projekty graficzne przyjmowane są na zgloszenia@madeinszczecin.pl.
Klipy z Made In Szczecin 5 już wkrótce na Youtube
W drugi weekend kwietnia w klubie Wasabi zespoły biorące udział w konkursie Made In Szczecin zostały nagrane przez ekipy dźwiękowe i filmowe. 11 maja zacznie się kolejny etap przeglądu Made In Szczecin 5 – głosowanie zalogowanych na Youtube na najlepsze zespoły obecnej edycji Made In Szczecin. W poprzedniej edycji podczas 10-dniowego głosowania wideoklipy zostały obejrzane ponad 40 tys. razy.
Najlepsi według głosujących wygrają teledysk od wSzczecinie.tv i zagrają na premierze Born In Szczecin vol. 5 jako support szczecińskich gwiazd, 8 kapel z najlepszym wynikiem znajdzie się ze swoim utworem na najnowszej szczecińskiej składance. Nagrodę specjalną – drugi teledysk – przyzna stowarzyszenie Kaamera.
zwycięski projekt Born In Szczecin vol. 4 autorstwa Grzegorza Plechy
Wspierają Made In Szczecin
Przegląd Made In Szczecin 5 jest wspierany przez Urząd Miasta Szczecina. Partnerem technologicznym przedsięwzięcia jest Stobno Records, które odpowiada za realizację dźwięku. Zespoły nagłaśnia WSOUND.pl. Dźwięki lepiej chłonie się przy dobrym oświetleniu, za które na koncertach odpowiada LS Project. Backline dostarcza Skle Muzyczny Rockman.
Sponsorami Made in Szczecin 5 są Galeria Kaskada, Follow me! i Stara Rzeźnia.
Działania na rzecz lokalnych kapel wspierają także Wasabi, Zamek Książąt Pomorskich, Akademia Sztuki w Szczecinie, Bistro na Językach i Francuzka Piekarnia, CupSell, Eggpart, stowarzyszenie Kamera oraz Szczecin Blog.
Projektowi Made In Szczecin medialnie patronują Kręcioła TV, Fabryka Zespołów, TopGuitar i dlastudenta.pl.
Komentarze
0