Popularność Gacka rośnie z każdym tygodniem. Przed weekendem artykuł o szczecińskim „kocim celebrycie” opublikował jeden z najważniejszych i najbardziej opiniotwórczych dzienników w Ameryce – The Washington Post. W tym samym czasie materiał o Gacku przygotowała Agencja Reutera, jedna z najbardziej znanych agencji prasowych na świecie. Kocur ze Szczecina został nazwany „Kim Kardashian świata kotów”, a artykuły na jego temat ukazały się w mediach w Indiach, Chinach czy Nowej Zelandii.

Sława kota Gacka rozpoczęła się w 2020 roku po publikacjach portalu wSzczecinie.pl. Film na naszym kanale w serwisie YouTube do dzisiaj obejrzało prawie milion widzów. Natomiast na Facebooku posty o Gacku były udostępniane tysiące razy, a wideo ma 5 milionów wyświetleń.

O „królu ul. Kaszubskiej” pisały światowe media, w tym prestiżowy magazyn „People”, „Independent” czy „Daily Express”. Ostatnie publikacje jednak przebijają wszystkie dotychczasowe. Historia żyjącego na ulicy kota, który stał się największą atrakcją Szczecina, została opisana przez amerykański The Washington Post oraz Agencję Reutera.

„Ruch turystyczny w mieście »ogromnie« wzrósł, odkąd Gacek zaczął zyskiwać na popularności również poza granicami Polski” – mówi w rozmowie z agencją Szymon Maksymiuk z Centrum Informacji Turystycznej Miasta i podaje przykład turysty z Norwegii, który zgłosił się do Centrum, mówiąc, że kupił bilety lotnicze do Szczecina specjalnie po to, by zobaczyć Gacka.

– Kiedy przechodziłem ulicą Kaszubską kilka dni temu, Gacka z bezpiecznej odległości obserwowało kilkanaście osób. Robili kotu zdjęcia, a jedna z dziewczyn powiedziała mi, że widziała tam dzień wcześniej studentów z Erasmusa, którzy odwiedzili kota – mówi nasz czytelnik.

Coraz większą popularność zyskuje także film o kocie Maćku, który „studiował” na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym. Film opublikowany 3 lata temu na kanale YouTube portalu wSzczecinie.pl obejrzało już ponad 125 tysięcy osób. Niestety kot student już nie żyje. Zmarł po ciężkiej chorobie rok temu.