Zielona energia, inwestycje portowe i inwestycje w obronność to najważniejsze tematy dla logistyki
Wydarzenie Intermodal in Poland w Szczecinie stawia sobie za cel dyskusję o najważniejszych tematach dla Szczecina i Pomorza Zachodniego pod kątem transportu, spedycji i logistyki. Czwarta edycja konferencji odbyła się 10 września, dzień później zorganizowano wizytę studyjną na terenie portu.
– Musimy otwierać naszą gospodarkę na transport intermodalny. Nie wystarczy nam, że będziemy rozbudowywać tylko transport drogowy albo tylko transport morski. Rozwój sektora TSL wymaga także inwestycji w tabor cargo, odbudowę tras kolejowych i łączenie ich z transportem morskim i lądowym tak, by wzmacniać szczeciński port, port w Policach oraz dynamicznie rozwijające się Świnoujście. Budowa korytarzy transportowych musi odpowiadać potrzebom przedsiębiorców – mówi Laura Hołowacz, prezes zarządu Grupy CSL.
– Ta konferencja jest inna niż pozostałe tego typu wydarzenia organizowane w całej Polsce. Najważniejsze są networking, „kulisy” spotkań oraz wizyty studyjne. Zwiedzając razem port, płynąc łodzią czy przemierzając hale magazynowe, rozmawia się zupełnie inaczej niż gdy siedzimy w sali i słuchamy dyskusji. One oczywiście też są ważne, ale nasza konferencja zacieśnia relacje między uczestnikami przez przeżywanie wspólnych emocji – mówi Przemysław Hołowacz, dyrektor ds. rozwoju biznesu Grupy CSL.
„Szczecin jest na ścieżce logistycznego rozwoju”
Konferencja przyciągnęła ponad 200 osób z całej Polski, w tym przedstawicieli spółek portowych i firm sektora offshore.
– Szczecin jest na ścieżce rozwoju w zakresie transportu, spedycji i logistyki. Nie bez znaczenia jest także geopolityka i to, że ta sfera jest wrażliwa z punktu widzenia bezpieczeństwa państwa. Konferencja ma w Szczecinie zawsze wielu znakomitych uczestników – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.
Drugiego dnia odbyła się wizyta studyjna połączona z rejsem po Odrze. Goście zwiedzali tereny należące do Zarządu Morskich Portów Szczecin – Świnoujście i prowadzone tam inwestycje.
– Taki „nagi” port od strony wody zawsze robi na inwestorach największe wrażenie. Pokazujemy, jak się rozwijamy i jak mocno dzięki nowym inwestycjom zmienia się nasz krajobraz – mówi Rafał Zahorski, pełnomocnik ds. rozwoju Zarządu Morskich Portów Szczecin – Świnoujście. – Prowadzone inwestycje się kumulują, mamy nowe projekty, wiele zadań jest w planach. Zmienia się także globalny rynek. Od samych portów niewiele zależy, a więcej od całej sytuacji geopolitycznej. Widzimy jednak tutaj dla Szczecina i Świnoujścia tendencję wzrostową i duże zainteresowanie. To oznacza, że przed nami jest przyszłość, a transport intermodalny to jeden z jej jasnych punktów – dodaje.
Szczecińska konferencja Intermodal in Poland ma być kontynuowana. Jej organizatorami byli Intermodal News i Grupa CSL, a partnerem strategicznym Zarząd Morskich Portów Szczecin – Świnoujście.
Komentarze