Z tego względu termin składania ofert został przedłużony o trzy tygodnie, do dnia 13 września. Zwycięzca postępowania będzie miał 2,5 roku na budowę III etapu Trasy Północnej od ul. Łącznej do ul. Szosa Polska.
Częścią umowy będzie też zaprojektowanie i połączenie nowej infrastruktury z obwodnicą Polic oraz budowa nowych dróg służących obsłudze terenów inwestycyjnych na północy Szczecina.
Nowy odcinek Trasy Północnej będzie identyczny jak poprzednie fragmenty. Dwujezdniowa droga po dwa pasy ruchu z chodnikami i ścieżkami rowerowymi oraz pasem zieleni pośrodku, na którym w przyszłości mogą pojawić się tory tramwajowe. Trasa Północna zakończy się układem rond u zbiegu z ul. Szosa Polska i ul. Policką.
Realizacja pierwszego etapu Trasy Północnej, czyli przedłużenie ul. Warcisława do ul. Rostockiej, rozpoczęła się w 2010 roku. Cztery lata później nową jezdnię „dociągnięto” do skrzyżowania z ul. Łączną na Warszewie (ten fragment to ul. Królewskiego). Tam inwestycja utknęła na dziesięć lat.
Drogę do kontynuacji otworzyło pozyskanie dofinansowania w wysokości 250 mln zł z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Komentarze
17