Pętla tramwajowa na Pomorzanach będzie dwa razy większa. Prace przy budowie nowej infrastruktury są na coraz bardziej zaawansowanym etapie, zwłaszcza na obszarze, na którym jeszcze niedawno były ogródki działkowe.

Rozbudowa pętli jest elementem „torowej rewolucji”, obejmującej modernizację torowisk w kierunku Pomorzan. Ruch tramwajowy cały czas się na niej odbywa. Na zdjęciach z góry doskonale więc widać, że obecnie wykorzystywana pętla zajmuje tylko połowę całego placu budowy.

Do tej pory pętla kończyła się na wysokości wejścia do sklepu Netto. Po rozbudowie sięga aż za budynek przy ul. Smolańskiej 4, czyli łącznie około 110 metrów dalej, wchłaniając po drodze teren po zlikwidowanych ogródkach działkowych.

Na zdjęciach z drona widać fragmenty 5 nowych peronów. Przed przebudową były tam 3 takie stanowiska i tramwaje często się przy nich nie mieściły. W przyszłości takiego problemu nie będzie.

Zniknie też kłopot zbyt ostrych łuków, przez które na pętlę nie mogły wjeżdżać swingi, a inne pojazdy często wypadały z szyn. Co ciekawe, po zakończeniu prac, tramwaje będą robić okrążenie w przeciwnym niż obecnie kierunku.

Wewnątrz pętli znajdzie się ogólnodostępny parking na 138 miejsc. Będzie też budynek z kasą i miejscami do odpoczynku dla motorniczych oraz przystanek dla autobusów.

Łączny koszt przebudowy torowisk w kierunku Pomorzan to 262 mln zł. Wykonawcą prac jest firma ZUE.