„Kreatywność wymaga podłoża biznesowego i wiedzy, jak wykorzystać nasze pomysły”
Praca w marketingu stała się w ostatnim czasie bardzo atrakcyjna. Przy odpowiednich umiejętnościach gwarantuje nie tylko dobre zarobki, ale i daje szansę na pracę zdalną i możliwość dynamicznego rozwoju.
Jednak w nowym odcinku programu „Zakładamy firmę” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl eksperci studzą entuzjazm tych, którzy myślą, że nowoczesny marketing to tylko posty na Facebooku, rolki na Instagramie i filmy na TikToku.
Umiejętność tworzenia jakościowego contentu oraz zarabianie na marketingu długofalowo wymagają kreatywności i wiedzy.
– Agencja marketingowa musi zajmować się przygotowaniem i wdrażaniem strategii reklamowych, projektowaniem identyfikacji wizualnych, realizowaniem marketingu w wyszukiwarkach SEO i SEM czy realizacją social mediów. Klienci powierzają nam rozwój swojej firmy i oczekują od nas kompetencji na najwyższym poziomie – mówi Arsen Marchlewski, właściciel agencji AM Studio i AleSocial.
– Kreacja to jest coś, co przynosi pieniądze. Kreatywność wymaga podłoża biznesowego i wiedzy, jak wykorzystać nasze pomysły – dodaje Tomasz Rejman, właściciel agencji Virtual People. – Świadomość klientów rośnie. Rynek również zmierza w stronę specjalizacji, trudno być już człowiekiem od wszystkiego, bo kanałów jest znacznie więcej niż kiedyś – zaznacza ekspert.
– Oferuję bardziej złożony zakres usług: od fotografii przez social media po zakup reklam w Internecie i jestem sama w stanie obsłużyć klienta. Małe firmy szukają mniejszych agencji, bo ten kontakt jest bardziej bezpośredni. Rynek na pewno potrzebuje kreatywnych, młodych marketingowców – mówi Diana Marczewska z firmy Niedaria Marketing.
Najpierw zdobywanie doświadczenia i rozpoznawalności czy zakładanie biznesu?
Eksperci programu „Zakładamy firmę” nie mają wątpliwości, że agencje social media, kreatywne i interaktywne mają szansę na biznesowy sukces. Sprawa nie jest jednak prosta i nie wystarczą talent i determinacja. Potrzeba także wiedzy, konsekwencji i gotowości do długiego pozyskiwania zaufania klientów.
– Najpierw należy zdobyć klientów i wyrobić sobie opinię i rozpoznawalność w branży, a dopiero potem myśleć o założeniu firmy – radzi dr Katarzyna Kazojć, prezes fundacji Biznes Innowacje Networking. – Użytkownicy sieci korzystają z mediów społecznościowych. Każda firma chce być w nich aktywna. To pole do pozyskiwania klientów.
Czy firmy działające w marketingu powinny stawiać na swój marketing?
– Musimy się zastanowić, gdzie są nasi klienci? Dobrym przykładem są firmy marketingowe, które profilują się na konkretną grupę odbiorców i tam są aktywne, np. na TikToku czy Instagramie. Jeżeli zajmujemy się wizerunkiem, musimy też pamiętać o tym, jak wyglądamy w sieci i jak nasi klienci o nas myślą – dodaje Barbara Kaleńczuk, ekspertka ds. social mediów.
Projekt „Zakładamy firmę” to wspólna inicjatywa portalu wSzczecinie.pl i Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Komentarze
0