Czy prowadzenie agencji marketingowej lub agencji zajmującej się social media to dobry pomysł na biznes? Wydaje się, że tak, choć eksperci zaznaczają, że to nie jest taka prosta praca jak mogłoby się wydawać. – Przez to, że mamy nowe media i nowe narzędzia, widzimy, że oczekiwania klientów się zmieniają. Obserwujemy trendy, marketing i reklamy bardzo szybko się zmieniają. Klienci mają konkretniejsze oczekiwania, choć czasem są bardzo zagubieni. Często słyszymy, że klient chce być wszędzie, a czasem nie musi być wszędzie, by być skutecznym i dobrze wypromowanym – mówi Diana Marczewska, ekspertka ds. marketingu z firmy Niedaria Marketing.
„Kreatywność wymaga podłoża biznesowego i wiedzy, jak wykorzystać nasze pomysły”
Praca w marketingu stała się w ostatnim czasie bardzo atrakcyjna. Przy odpowiednich umiejętnościach gwarantuje nie tylko dobre zarobki, ale i daje szansę na pracę zdalną i możliwość dynamicznego rozwoju.
Jednak w nowym odcinku programu „Zakładamy firmę” Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości i portalu wSzczecinie.pl eksperci studzą entuzjazm tych, którzy myślą, że nowoczesny marketing to tylko posty na Facebooku, rolki na Instagramie i filmy na TikToku.
Umiejętność tworzenia jakościowego contentu oraz zarabianie na marketingu długofalowo wymagają kreatywności i wiedzy.
– Agencja marketingowa musi zajmować się przygotowaniem i wdrażaniem strategii reklamowych, projektowaniem identyfikacji wizualnych, realizowaniem marketingu w wyszukiwarkach SEO i SEM czy realizacją social mediów. Klienci powierzają nam rozwój swojej firmy i oczekują od nas kompetencji na najwyższym poziomie – mówi Arsen Marchlewski, właściciel agencji AM Studio i AleSocial.
– Kreacja to jest coś, co przynosi pieniądze. Kreatywność wymaga podłoża biznesowego i wiedzy, jak wykorzystać nasze pomysły – dodaje Tomasz Rejman, właściciel agencji Virtual People. – Świadomość klientów rośnie. Rynek również zmierza w stronę specjalizacji, trudno być już człowiekiem od wszystkiego, bo kanałów jest znacznie więcej niż kiedyś – zaznacza ekspert.
– Oferuję bardziej złożony zakres usług: od fotografii przez social media po zakup reklam w Internecie i jestem sama w stanie obsłużyć klienta. Małe firmy szukają mniejszych agencji, bo ten kontakt jest bardziej bezpośredni. Rynek na pewno potrzebuje kreatywnych, młodych marketingowców – mówi Diana Marczewska z firmy Niedaria Marketing.
Najpierw zdobywanie doświadczenia i rozpoznawalności czy zakładanie biznesu?
Eksperci programu „Zakładamy firmę” nie mają wątpliwości, że agencje social media, kreatywne i interaktywne mają szansę na biznesowy sukces. Sprawa nie jest jednak prosta i nie wystarczą talent i determinacja. Potrzeba także wiedzy, konsekwencji i gotowości do długiego pozyskiwania zaufania klientów.
– Najpierw należy zdobyć klientów i wyrobić sobie opinię i rozpoznawalność w branży, a dopiero potem myśleć o założeniu firmy – radzi dr Katarzyna Kazojć, prezes fundacji Biznes Innowacje Networking. – Użytkownicy sieci korzystają z mediów społecznościowych. Każda firma chce być w nich aktywna. To pole do pozyskiwania klientów.
Czy firmy działające w marketingu powinny stawiać na swój marketing?
– Musimy się zastanowić, gdzie są nasi klienci? Dobrym przykładem są firmy marketingowe, które profilują się na konkretną grupę odbiorców i tam są aktywne, np. na TikToku czy Instagramie. Jeżeli zajmujemy się wizerunkiem, musimy też pamiętać o tym, jak wyglądamy w sieci i jak nasi klienci o nas myślą – dodaje Barbara Kaleńczuk, ekspertka ds. social mediów.
Projekt „Zakładamy firmę” to wspólna inicjatywa portalu wSzczecinie.pl i Polskiej Fundacji Przedsiębiorczości.
Komentarze
0