Zduńskie muzeum, palarnia kawy, galeria sztuki współczesnej, a także szczeciński zespół pieśni i tańca czy… były radny prowadzący profil w mediach społecznościowych. Rozstrzał kolejnych laureatów certyfikatu „Zrobione w Szczecinie” znowu jest bardzo duży, lecz organizatorzy plebiscytu podkreślają, że to siła tego projektu i dowód na gospodarczą, handlową, usługową i rzemieślniczą różnorodność Szczecina. – Rodzina naszego projektu powiększyła się ponownie. 21 marek, każda wyjątkowa i co ważne związana z naszym miastem – mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

21 certyfikatów przyznanych. „Ogromny potencjał”

Certyfikaty „Zrobione w Szczecinie” wręczono podczas uroczystej gali w Willi Lentza. Wyróżnienia trafiły do do firm, organizacji i twórców budujących pozytywny wizerunek miasta – od kultury i rzemiosła, przez gastronomię i technologie, po sztukę, design i turystykę.

Jury oceniało m.in. jakość produktów i usług, wpływ na wizerunek miasta, oryginalność oraz to, jak długo są obecne na lokalnym rynku.

– Każde dzisiejsze wyróżnienie to dowód ogromnego potencjału naszych przedsiębiorców. Laureaci marki „Zrobione w Szczecinie” są ambasadorami miasta, bo pokazują, że tutaj można tworzyć rzeczy wartościowe i wyjątkowe. Gratuluję wszystkim nagrodzonym ich determinacji i pasji – powiedział Piotr Krzystek, prezydent Szczecina.

– Doceniamy to, co w przedsiębiorczości najcenniejsze: rzetelną pracę, pomysłowość i wpływ na wizerunek miasta. Cieszy nas, że co roku pojawiają się nowe marki, które chcą budować swój rozwój w oparciu o szczecińską tożsamość. Dzisiejsze wyróżnienia są potwierdzeniem, że lokalny biznes ma ogromny potencjał, którego miasto pragnie być partnerem i wsparciem – dodał Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina.

Laureaci Zrobione w Szczecinie 2025 w kategorii USŁUGA:

  • Fundacja Muzeum Zduńskie Opowieści – za Muzeum Zduńskie Opowieści.

  • Kulinarne Atelier Beata Wodnicka – za warsztaty kulinarne.

  • Stowarzyszenie Zespół Pieśni i Tańca Szczecinianie – za podtrzymywanie i pielęgnowanie polskiej kultury i dziedzictwa narodowego.

  • Kafka S.C. – za niepowtarzalny butikowy sklep z butami.

  • ArtGalle Galeria Sztuki Współczesnej Jolanta Szczepańska-Andrzejewska – za prowadzenie galerii sztuki współczesnej ArtGalle oraz organizację cyklicznej wystawy „Mistrz i Morze”.

  • Ship Repair Consulting Mariusz Ronewicz (Winnica Julo) – za działalność winnicy JULO i enoturystykę.

  • LanTech Piotr Pilek – za stronę internetową LiveSzczecin.pl.

  • MELBEST – za produkcję mebli na wymiar.

Laureaci Zrobione w Szczecinie 2025 w kategorii PRODUKT:

  • ASTILLERO Sp. z o.o. NET MARINE GROUP – za innowacyjny, mobilny dok pływający o obniżonej masie własnej – NMG1.

  • Nemo - za Paprykarz Szczeciński.

  • Natalia Izbicka Ceramika – za unikatową ceramikę tworzoną ręcznie.

  • Mal-Art Izabela Ewa Staśkiewicz – za miniaturkę olejną w formie magnesu – pamiątkę ze Szczecina.

  • Bar Bistro Piccolo – za pizzę na grubym cieście wg niezmiennej procedury od 1983 roku.

  • Geobike MFC Sp. z o.o. – za rowery miejskie Sedina i Griffin oraz rower cargo Arkona, tworzące kolekcję szczecińskich rowerów ze wspomaganiem elektrycznym.

  • WILKOCKI PR Michał Wilkocki – za portal Szczecin znany i historyczny.

  • P.P.H.U. „Ja Swój” Krzysztof Goliszewski – za Kisi-Kisi – napoje żywe.

  • Pod Gwiazdami S.C. Ewa i Władysław Stec – za zegar w witrynie sklepu Pod Gwiazdami.

  • Agu Handmade – za ręcznie robione kardigany, autorskie swetry i czapki.

  • Brand Me Up Aleksandra Medvey Gruszka – za projekt fotograficzny Intonacje.

  • DOLLA - Waldemar Dolinny – za świeżo palone kawy.

  • iSing Sp. z o.o. – za internetową platformę karaoke iSing.

„Certyfikat to lokalne, realne wsparcie dla usług i produktów”

Tegoroczna edycja konkursu potwierdziła, że lokalne firmy tworzą bogaty, różnorodny ekosystem, który łączy tradycję z nowatorskim podejściem. Nagrodzone produkty i usługi to przykłady przedsiębiorczości opartej na pasji, jakości i silnej więzi z miastem.

– Od pierwszej edycji zależało nam, aby certyfikat był realnym wsparciem dla lokalnych firm, narzędziem budowania prestiżu i wiarygodności. Dziś wiemy, że stał się symbolem jakości i lokalnej dumy. Tegoroczni laureaci pokazują, że idea ta rozwija się dynamicznie. Cieszy nas, że coraz więcej firm chce być częścią tego projektu – podsumowuje Marek Kubik, prezes Zarządu Agencji Rozwoju Metropolii Szczecińskiej.

Portal wSzczecinie.pl przygotował cykl filmów promujących laureatów poprzedniej edycji „Zrobione w Szczecinie”. W sieci obejrzało je kilkaset tysięcy widzów, a te najpopularniejsze, opowiadające m.in. o manufakturze pościeli KIMO, Szczecińskim Bazarze Smakoszy, kawiarni Fanaberia, marce Lelen czy atelier Sylwii Majdan, odnotowały powyżej 50 tysięcy wyświetleń.

W styczniu w OFF Marinie przy ul. Chmielewskiego 18 odbędzie się festiwal „Zrobione w Szczecinie”, podczas którego mieszkańcy będą mogli poznać ofertę wyróżnionych marek, porozmawiać z ich twórcami i przekonać się, jak wygląda lokalna jakość w praktyce.