Jest szansa, że tramwaje na odcinku od ul. Żołnierskiej do pętli „Osiedle Zawadzkiego” przy Netto Arenie pojadą już na przełomie czerwca i lipca tego roku.

„Ten termin zostanie raczej dotrzymany”

– Wykonawca jest bardzo solidny. Rozmawiałem z nim niedawno i planowany termin uruchomienia linii tramwajowej, pomiędzy ulicą Żołnierską a pętlą Szafera, to koniec czerwca/początek lipca tego roku. I ten termin zostanie raczej dotrzymany – poinformował w ubiegłym tygodniu w Kronice TVP3 Szczecin Marcin Charęza, kierownik referatu ds. organizacji ruchu Urzędu Miasta Szczecin.

Jak dodał, do obsługi tej części Szczecina wrócą prawdopodobnie tramwaje linii nr 5 i 7. – Czy tak się stanie, to prosimy o trochę czasu na ułożenie siatki połączeń – zaznaczył.

„Prace idą zgodnie z planem”

Nowa arteria będzie przedłużeniem ul. Sosabowskiego (biegnącym równolegle do ul. Szerokiej) i połączy się z ul. Szafera. Obecnie ekipa generalnego wykonawcy (konsorcjum spółek Tormel i Stanled I) prowadzi prace brukarskie i ziemne. Natomiast w obrębie skrzyżowania ul. Żołnierskiej i Szerokiej wykonywane są prace związane z montażem rozjazdów, wykonaniem ciągów pieszych i fundamentów pod słupy trakcyjne.

– Prace idą zgodnie z planem. Termin realizacji to luty 2025 roku – informuje Wojciech Jachim, rzecznik prasowy miejskiej spółki Tramwaje Szczecińskie.

Inwestycja za ponad 100 milionów złotych

Przypomnijmy, że prace związane z budową nowej ulicy na Krzekowie rozpoczęły się w lutym ubiegłego roku. Droga będzie rozpoczynać się na rondzie u zbiegu ulic Szafera i Romera, a nowe torowisko zostanie połączone z ul. Żołnierską. Po drodze powstanie blisko 2000 metrów pojedynczego toru, 3 przystanki autobusowo-tramwajowe, 1 tramwajowy i 2 zatoki autobusowe.

Obsługę linii tramwajowych ze zlikwidowanej pętli Krzekowo przejmie pętla przy ul. Szafera.

Wykonawcą prac o wartości 101 mln zł jest konsorcjum spółek Tormel (lider) i Stanled I (partner). Inwestycja została dofinansowana kwotą 56,5 mln zł z rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.