Polska Żegluga Morska zaprezentowała wstępną wizualizacją jak po planowanym remoncie ma wyglądać bulwar u stóp Wałów Chrobrego. To 478 metrów reprezentacyjnego nabrzeża, o które wciąż trwa spór z miastem.
Betonowa nawierzchnia imitująca deski, dużo zieleni i mała infrastruktura. Tak wyglądają Bulwar Piastowski i Nabrzeże Wieleckie na wizualizacji zaprezentowanej we wtorek podczas konferencji prasowej Grupy PŻM.

Prace projektowe nie są jednak jeszcze zakończone. Na modernizację nabrzeża ma zostać wydane ok. 20 mln zł. Nie tylko zmieni się wygląd bulwarów, ale również pogłębiona zostanie przy nich Odra, aby cumować mogły tam duże jednostki.

Właścicielem nabrzeży jest spółka Polsteam Żegluga Szczecińska. 51 procent udziałów ma w niej Żegluga Polska z Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej (przedsiębiorstwo państwowe), a 49 procent Żegluga Szczecińska – spółka miejska.

Zarządzanie reprezentacyjnymi nabrzeżami chciałoby przejąć miasto, które składało już propozycje odkupienia udziałów. Argumentują, że w przeciwieństwie do PŻM są w stanie przeprowadzić niezbędny remont, podobnie jak zrobiono to już na innych odcinkach nadodrzańskich nabrzeży. Podkreślają, że 20 mln zł, o których mówi druga strona, to zdecydowanie zbyt mało na kompleksową modernizację.

Spór zaostrzył się w czasie ostatnich miesięcy i toczy się na wielu polach. Podczas wtorkowej konferencji przedstawiciele PŻM narzekali, że czekają aż miasto doprowadzi wodę do zarządzanych przez nich nabrzeży.

ZOBACZ TEŻ: Mają ponad 100 mln zł zysku. Zapowiadają budowę nowych promów w polskich stoczniach

ZOBACZ TEŻ: Walczą o "wizytówkę Szczecina". Dlaczego racjonalne porozumienie nie jest możliwe?