Ma 150 metrów długości oraz miejsce na 90 samochodów ciężarowych oraz 126 pasażerów. Nowy prom w barwach Unity Line rozpoczął kursy na trasie Świnoujście – Trelleborg.

M/F Copernicus regularne rejsy między Polską a Szwecją rozpoczął 2 września br. Jest to już czwarty prom w barwach Unity Line pływający na trasie do Trelleborga oraz ósmy statek w serwisie armatora. Copernicus jest nastawiony na ruch cargo. Linię załadunkową powiększono do 1830 metrów, prom może więc zabrać na pokład około 90 samochodów ciężarowych.

"Nowa" jednostka jest młodszym bratem pasażersko-ładunkowego promu Galileusz. Została kupiona przez firmę Euroafrica Shipping Lines w grudniu 2017 roku. Wcześniej pływała jako Puglia pomiędzy włoskim Piombino a Olbią na Sardynii, pod banderą operatora Moby Line.

Prace modernizacyjne przeprowadzono w Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” oraz na terenie Stoczni Szczecińskiej. Uczestniczyły w nich takie firmy, jak JPP, Spawrem i Unimebel. Prom został dostosowany do nowej trasy. Przebudowano m.in. rampę rufową, aby spełniała standardy terminali w Świnoujściu i Trelleborgu. Poza tym dołożono na dziobie drugi ster strumieniowy, gdyż wody Bałtyku są bardziej niebezpieczne niż Morza Śródziemnego. Ponadto dobudowano aż 26 nowoczesnych kabin, co sprawia, że w tej chwili prom oferuje 126 miejsc pasażerskich i 51 kabin.

Jednostka oficjalnie dołączyła do floty Unity Line 25 lipca, kiedy to odbyła się uroczysta inauguracja. Prom zacumował na jeden dzień przy Wałach Chrobrego w Szczecinie, a zaproszeni goście mogli obejrzeć wprowadzone udoskonalenia.