Oto pełna lista jednostek bezpłatnego poradnictwa prawnego w Szczecinie.

SZCZEGÓŁOWA LISTA DOSTĘPNA JEST TUTAJ

PORADNICTWO RODZINNE

Mediacje rodzinne: Prowadzenie mediacji pomiędzy stronami, dbając o przestrzeganie praw dziecka.

miejsce: SEKTOR3 al. Wojska Polskiego 63, 70-476 Szczecin

termin: do uzgodnienia

kontakt: 606 990 960, ryszardradke@wp.pl

PORADNICTWO PSYCHOLOGICZNE

Centrum wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego: Centrum wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym, w którym dyżurują psychologowie gotowi do wysłuchania, zrozumienia i akceptacji.

termin: czynny całą dobę

kontakt: 800 70 2222, porady@liniawsparcia.pl, czat online: www.liniawsparcia.pl

Poradnictwo psychologiczne i pedagogiczne: Porady i konsultacje dla dzieci/uczniów, ich rodziców i nauczycieli mające na celu pomoc w zakresie rozpoznawania i rozwijania indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i łodzieży, a także udzielanie rodzicom i nauczycielom pomocy związanej z wychowywaniem i kształceniem dzieci i młodzieży oraz rozwiązywaniem problemów edukacyjnych i wychowawczych. Porady i konsultacje prowadzą pedagodzy i psychologowie zatrudnieni w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.

miejsce:

1) Szczecin, ul. Mickiewicza 23

2) Szczecin, al. Papieża Jana Pawła II nr 2

3) Szczecin, ul. Jaśminowa 4

4) Szczecin, ul. E. Plater 86

5) Szczecin, ul. Romera 6

termin: w godzinach pracy poradni, zgodnie z wcześniejszą rejestracją

kontakt:

1) 91 506 54 60, cpp@miasto.szczecin.pl

2) 91 433 30 12, ppp1@miasto.szczecin.pl www.ppp1.szczecin.pl

3) 91 461 40 39 ppp2@miasto.szczecin.pl

4) 91 422 78 83 ppp3@miasto.szczecin.pl

5) 91 432 71 16, ppp4@miasto.szczecin.pl, www.ppp4.szczecin.pl

PORADNICTWO PEDAGOGICZNE

Wsparcie w wychowaniu i kształceniu dzieci i młodzieży - porady i konsultacje w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej w jednostkach oświaty: Porady i konsultacje dla dzieci/uczniów, ich rodziców i nauczycieli mające na celu wsparcie w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień dzieci/uczniów oraz rozwiązywanie problemów wychowawczych ii dydaktycznych, a także rozwijanie ich umiejętności wychowawczych dla zwiększania efektywności pomocy udzielanej dzieciom/uczniom. Porady i konsultacje prowadzą nauczyciele, wychowawcy grup wychowawczych i specjaliści zatrudnieni w danej jednostce oświaty.

miejsce: wykaz teleadresowy jednostek oświaty dostępny w BIP i na https://pe.szczecin.pl

termin: w godzinach pracy jednostki

kontakt: wykaz teleadresowy jednostek oświaty dostępny w BIP i na https://pe.szczecin.pl

Poradnictwo w zakresie opieki nad dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych: Specjalistyczny punkt konsultacyjny dla osób, które pracują i/lub opiekują się dziećmi i młodzieżą o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Porad udzielają:

- trener integracji bilateralnej, terapeuta Johansena;

- oligofrenopedagog;

- neurologopeda;

- terapeuta EEG Biofeedback, RSA Biofeedback;

- terapeuta SI;

- terapeuta Tomatisa;

- prezes Stowarzyszenia.

miejsce: Szczecin ul. Letniskowa 1

termin: dni powszednie: 9.00–14.00

kontakt: 91 46 15 271, sps25@miasto.szczecin.pl, http://sp25.fr.pl/

Poradnictwo w zakresie problemów rozwojowych dzieci oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka: Udzielanie rodzicom dzieci (w wieku 0-7 lat) niepełnosprawnych bądź zagrożonych niepełnosprawnością specjalistycznej informacji dotyczącej problemów rozwojowych i możliwości wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wskazywanie właściwych dla dziecka i jego rodziny form pomocy, w szczególności: rehabilitacyjnej, terapeutycznej, fizjoterapeutycznej, psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej.

miejsce: Szczecin, ul. Grzymińska 6

termin: dyżury w każdy wtorek, środę i czwartek: 9.00-12.00

kontakt: 502224245, www.slaboslyszacyszczecin.superszkolna.pl

PORADNICTWO Z ZAKRESU POMOCY SPOŁECZNEJ

Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych: Informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia w ramach zadań i programów PEFRON.

miejsce: al. Powstańców Wielkopolskich 33, 70-111 Szczecin

termin: poniedziałek: 08:00-18:00, wtorek - piątek: 8:00 - 16:00

kontakt: 91 350 97 00, szczecin@pfron.org.pl

PORADNICTWO W SPRAWIE ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH I INNYCH UZALEŻNIEŃ

Poradnictwo specjalistyczne dla osób z problemami alkoholowymi: Ośrodek udziela ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w oparciu o:

A) Poradnię Terapii Uzależnienia od Alkoholu i Współuzależnienia,

B) Dzienny Oddział Terapii Uzależnienia od Alkoholu.

miejsce: 71-757 Szczecin, ul. Ostrowska 7

termin: Pn.-Pt. 8.00 - 20.00

kontakt: tel. 91 455 83 43 - rejestracja Ośrodka, tel. 91 455 82 90 - sekretariat dyrektora Ośrodka, www.otu.szczecin.pl/

Poradnia Profilaktyki i Terapii Uzależnień "Monar"

Poradnia proponuje:

-terapię indywidualną

-poradnictwo

-poradnictwo telefoniczne w godzinach pracy poradni

-interwencję kryzysową

-wczesną interwencję terapeutyczną

-pracę z rodziną

-konsultacje i pomoc psychologiczną

miejsce: ul. Małkowskiego 9/2 70-305 Szczecin

termin: poniedziałki: 10.00 - 20.00, wtorki: 10.00 - 17.00, środy: 10.00 - 17.00, czwartki: 10.00 - 20.00, piątki: 10.00 - 17.00

kontakt: tel./fax (091) 433 46 10, http://www.monar.org/

Telefon Zaufania "Narkotyki - Narkomania": Udzielanie informacji na temat systemu interwencji, leczenia i adresów konkretnych placówek; informowanie o przepisach prawnych związanych z narkomanią; udzielanie profesjonalnych porad nt. mechanizmów uzależnienia, motywowania do leczenia itd. oraz wsparcia psychologicznego.

termin: codziennie: 16:00-21:00

kontakt: 800 199 990, www.kbpn.gov.pl

PORADNICTWO W SPRAWIE PRZECIWDZIAŁANIA PRZEMOCY W RODZINIE

Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie: Specjaliści obsługujący linię udzielają informacji na temat procedury "Niebieskiej Karty", np. jakie inne podmioty poza policją mogą ją założyć.

termin: od poniedziałku do piątku w godzinach 9.30 - 15.30

kontakt: 800 120 226, www.policja.pl

Dyżury konsultacyjno – interwencyjne: Doradztwo rodzinne w sprawach dzieci i rodziny oraz inne w zakresie przeciwdziałania przemocy i dyskryminacji ze względu na płeć, wiek, kolor skóry (rasa), pochodzenie narodowe i/lub etniczne.

miejsce: SEKTOR3 al. Wojska Polskiego 63, 70-476 Szczecin

termin: do uzgodnienia

kontakt: 606 990 960, ryszardradke@wp.pl

Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska linia”: bezpłatna infolinia - wsparcie; pomoc psychologiczna; informacja o najbliższym miejscu pomocy w problemach przemocy domowe.

termin: czynny całą dobę

kontakt: 800 120 002, www.niebieskalinia.org

PORADNICTWO W RAMACH INTERWENCJI KRYZYSOWEJ

Dział Interwencji Kryzysowej Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie: Udzielanie wsparcia osobom i rodzinom będącym ofiarami przemocy lub znajdujących się w innych sytuacjach kryzysowych.

miejsce: ul. Sikorskiego 3, 70 - 323 Szczecin, pok. nr 101

termin: czynny całą dobę

kontakt: tel. 19 289, punkt-konsultacyjny@mopr.szczecin.pl, www.mopr.szczecin.pl

Centralne Zarządzanie Kryzysowe: Monitorowanie bezpieczeństwa

miejsce: Rakowiecka 2A 00-993 Warszawa

termin: czynny całą dobę

kontakt: (22) 361 69 00, (22) 785 700 177, poczta@rcb.gov.pl

Telefon Zaufania dla Osób Dorosłych w Kryzysie Emocjonalnym: Telefon zaufania jest po to, by każdemu zaoferować możliwości kontaktu, który będzie wsparciem w trudnych chwilach. Konsultanci nie zadają pytań o wyznanie czy orientację seksualną, nie oceniają, nie wartościują postaw czy zachowań, a wspólnie z Klientem zastanawiają się co dla niego jest najlepsze w danej sytuacji.

termin: codziennie 14.00 - 22.00

kontakt: tel. 116123, www.psychologia.edu.pl/kryzysy-osobiste/telefon-kryzysowy-116123.html, http://kryzysy-osobiste/telefon-kryzysowy-116123.html

PORADNICTWO DLA BEZROBOTNYCH

Zielona Linia: Udzielanie informacji na temat usług rynku pracy, świadczeń oraz wsparcia oferowanego przez  urzędy pracy. Odpowiadanie na pytania z zakresu Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, a także z podstawowych zagadnień z Kodeksu pracy.

termin: od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-18:00

kontakt: tel. 19524, +48 22 19524 dla połączeń zagranicznych, zielonalinia.gov.pl, www.facebook.com/zielonalinia19524

Doradztwo zawodowe: Pomoc w zakresie podejmowania decyzji zawodowych i poruszaniu się po rynku pracy.

miejsce: ul. Rybacka 1, Szczecin

termin: wtorek i czwartek: 10:00 - 14:00

kontakt: 91 480 07 23, abl@pum.edu.pl, pum.edu.pl/abk

Konsultacje CV: Poradnictwo jak poprawnie skonstruować CV.

miejsce: al. Piastów 48, pokój 410, 70-311 Szczecin

termin: pn. - pt.: 10:00 - 15:00

kontakt: biurokariuer@zut.edu.pl, www.biurokarier.zut.edu.pl

Poradnictwo zawodowe: Wspieranie studentów i absolwentów uczelni w wyborze ścieżki zawodowej oraz pomoc w znalezieniu zatrudnienia spełniającego ich oczekiwania i kwalifikacje.

miejsce: ul. Cukrowa 23, pok. 235 Szczecin

termin: poniedziałek - piątek: 7:15 - 15:15

kontakt: 91 444 36 85, abk@usz.edu.pl, www.abk.univ.szczecin.pl

PORADNICTWO DLA OSÓB POKRZYWDZONYCH PRZESTĘPSTWEM

Poradnictwo dla osób pokrzywdzonych przestępstwem: Poradnictwo dla osób pokrzywdzonych przestępstwem oraz osób im najbliższych dotyczy świadczenia pomocy na rzecz osób pokrzywdzonych przestępstwem w szczególności, w przypadkach znęcania się fizycznego i psychicznego, przemocy domowej, oszustw, włamań, kradzieży, wypadków drogowych, pobić, gróźb, uchylania się od alimentów, a także w sytuacji pokrzywdzenia innymi rodzajami przestępstw. Zgłoszenia od osób pokrzywdzonych przestępstwem oraz osób im najbliższych przyjmowane są przez osobę pierwszego kontaktu. Osoba pierwszego kontaktu udziela podstawowych informacji dotyczących praw osób pokrzywdzonych przestępstwem, w tym informuje o procedurach pomocy, instytucjach wsparcia i działaniu organów ścigania. Ponadto kieruje osoby pokrzywdzone do specjalistów. W ramach pomocy osobom pokrzywdzonym przestępstwem oraz osobom im najbliższym udzielane są porady prawne oraz porady psychologiczne i psychiatryczne.

miejsce: ul. Energetyków 10 Szczecin

termin:

Poniedziałek 8.00 - 20.00

Wtorek 8.00 - 18.00

Środa 8.00 - 18.00

Czwartek 8.00 - 18.00

Piątek 8.00 - 18.00

Sobota 8.00-12.00

kontakt: tel. 663 606 609, dyżur całodobowy 7 dni w tygodniu

Linia Pomocy Osobom Pokrzywdzonym: Numer SOS tworzą ludzie o różnym profilu umiejętności: psychologowie, prawnicy, doradcy zawodowi i inni. Fundusz Sprawiedliwości jest funduszem celowym ukierunkowanym na pomoc osobom pokrzywdzonym i świadkom, przeciwdziałanie przestępczości oraz pomoc postpenitencjarną.

termin: czynny cała dobę

kontakt: 48 22 230 99 00, www.funduszsprawiedliwosci.gov.pl

PORADNICTWO Z ZAKRESU PRAW DZIECKA

Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka: Tu również możesz zadzwonić, gdy nie wiesz z kim porozmawiać, a coś bardzo Cię martwi. Możesz tam także zgłaszać takie sytuacje, które według Ciebie są niesprawiedliwe i masz poczucie, że ktoś zachował się nie tak jak powinien – np. złamał prawo.

miejsce: ul. Przemysłowa 30/32 00-450 Warszawa

termin: pn. - pt. w godz. 8:15 - 20:00

kontakt: 800 12 12 12, www.brpd.gov.pl/telefon-zaufania

PORADNICTWO Z ZAKRESU PRAW KONSUMENTÓW

Infolinia konsumencka UOKiK: UOKiK podejmuje działania w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów.

termin: poniedziałek – piątek: 08:00 – 18:00

kontakt: 801 440 220, 22 290 89 16, porady@dlakonsumentów.pl, www.uokik.gov.pl/infolinia.php

Centrum Informacji Konsumenckiej: Poradnictwo z zakresu usług telekomunikacyjnych i pocztowych.

miejsce: ul. Giełdowa 7/9 01-211 Warszawa

termin: poniedziałek – piątek: 08:15 – 16:15

kontakt: 22 33 04 000 (tonowo 1), cik@cik.uke.gov.pl, www.cik.uke.gov.pl

Sieć Europejskich Centrów Konsumenckich w Europie: Celem Sieci jest zapewnianie konsumentom informacji o ich prawach związanych z dokonywanymi przez nich zakupami transgranicznymi towarów i usług, doradzanie im w przypadku problemów, wspomaganie ich w rozpatrywaniu reklamacji tak, aby w pełni umożliwić im korzystanie, z rynku wewnętrznego.

termin: poniedziałek – piątek: 10 - 14

kontakt: 22 55 60 118, eccnet-pl@ec.europa.eu, https://konsument.gov.pl

Miejski Rzecznik Konsumentów: Bezpłatne poradnictwo i informacje prawne w zakresie ochrony interesów konsumentów, wytaczanie powództw na rzecz konsumentów oraz udział w postępowaniu w sprawach o ochronę interesów, inicjowanie zmian prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.

miejsce:

- pl. Armii Krajowej 1, 70-456 Szczecin, pok. 16, 17, 17a;

- Filia UM - ul. Rydla 39-40, 70-783 Szczecin, stanowisko nr 28

termin: poniedziałek - piątek 7.30-15.30; piątek 8.00-16.00

kontakt: 91 424 51 35; 91 424 51 36; 91 424 52 17; 91 433 15 55, mrk@um.szczecin.pl, http://konsument.um.szczecin.pl, 91 464 18 75

PORADNICTWO Z ZAKRESU PRAW PACJENTA

Rehabilitacja zawodowa i społeczna osób niepełnosprawnych: Informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia w ramach zada i programów PEFRON.

miejsce: al. Powstańców Wielkopolskich 33, 70-111 Szczecin

termin: poniedziałek: 08:00-18:00, wtorek - piątek: 8:00 - 16:00

kontakt: 91 350 97 00, szczecin@pfron.org.pl, www.pfron.org.pl/

Telefoniczna Informacja Pacjenta: Informacje o tym jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie znajduje się najbliższy szpital, w jaki sposób można zgłosić naruszenie praw pacjenta czy też jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

termin: poniedziałek - piątek 8:00-16:00

kontakt: 800 190 590, www.nfz.gov.pl

Rzecznik Praw Osób Niepełnosprawnych: Uprawnienia ubezpieczenia zdrowotnego:

- prawa pacjenta

- leczenie w kraju i poza granicami

- kolejki do świadczeń poniedziałek

termin: piątek 08.00-16.00

kontakt: Infolinia Centralna 800 392 976 (*), 22 572 60 42 (**), (*) połączenia bezpłatne, (**) koszt zgodnie z taryfą operatora

Także każdy oddział NFZ posiada własną infolinię: infolinia@nfz.gov.pl

Punkt Konsultacyjno - Diagnostyczny przy Poradni Nabytych Niedoborów Immunologicznych: Bezpłatnie, anonimowo i bez skierowania można wykonać testy na HIV.

miejsce: ul.Broniewskiego 12, 71-460 Szczecin

termin:

poniedziałek 15.00-18.00

wtorek 15.00-18.00

czwartek 15.00-18.00

kontakt: 91 45 42 450, www.spwsz.szczecin.pl

PORADNICTWO Z ZAKRESU UBEZPIECZEŃ SPOŁECZNYCH

Centrum Obsługi Telefonicznej ZUS: Informacje o sprawach związanych z orzecznictwem lekarskim, prewencją i rehabilitacją, pomocą techniczną dotyczącą programu Płatnik i Platformy Usług Elektronicznych, informacje na temat emerytur i rent, świadczeń krótkoterminowych, rodzajów ubezpieczeń społecznych, zasad podlegania tym ubezpieczeniom, sposobu obliczania podstawy wymiaru składek i ich wysokości, zasad zgłaszania do ubezpieczeń i wyrejestrowywania ubezpieczonych, zasad uczestnictwa w otwartych funduszach emerytalnych, kwestii dotyczących ubezpieczeń osób migrujących, w tym poświadczania przebytych okresów ubezpieczenia, obowiązków płatnika składek oraz informacje dotyczące elektronicznych zwolnień lekarskich.

termin: konsultanci COT są dostępni od poniedziałku do piątku w godz. 7.00 - 18.00

kontakt: tel.: 22 560 16 00, e-mail: cot@zus.pl, Skype: zus_centrum_obslugi_tel, www.zus.pl/o-zus/kontakt/zadaj-pytanie-zus

PORADNICTWO Z ZAKRESU PRAWA PRACY

Centrum Poradnictwa Państwowej Inspekcji Pracy: Nieodpłatne porady prawne w zakresie prawa pracy.

miejsce: ul. Pszczelna 7, 71-663 Szczecin, parter, pokój nr 1

termin: porady telefoniczne są udzielane od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 15.00.

Osobiście porady są udzielane:

poniedziałek 10:00 -12:00 i 14:00 -17:00

wtorek - piątek: 10:00 -12:00 i 14:00 -15:00

kontakt: dla osób dzwoniących z telefonów stacjonarnych 801 002 006, dla osób dzwoniących z telefonów komórkowych 459 599 000, www.pip.gov.pl

PORADNICTWO Z ZAKRESU PRAWA PODATKOWEGO

Infolinia Krajowej Informacji Skarbowej: Zapewnianie jednolitej i powszechnie dostępnej informacji podatkowej i celnej.

termin: od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00

kontakt: (22) 330 03 30 w przypadku połączeń z telefonów komórkowych, 801 055 055 w przypadku połączeń z telefonów stacjonarnych, +48 22 330 03 30 (z zagranicy), www.kis.gov.pl/zalatwianie-spraw/udzielanie-informacji

PORADNICTWO DLA OSÓB W SPORZE Z PODMIOTAMI RYNKU FINANSOWEGO

Rzecznik Finansowy: Rzecznik Finansowy został powołany w celu wspierania klientów w sporach z podmiotami rynku finansowego. Pomoc jest realizowana w różny sposób: od poradnictwa, przez interwencje i postępowania polubowne, aż po wsparcie w trakcie postępowania sądowego.

termin i kontakt:

Dyżur telefoniczny ekspertów z zakresu ubezpieczeń gospodarczych (ubezpieczenia komunikacyjne; na życie; NNW; domów; mieszkań; turystyczne; kredytów; małych i średnich przedsiębiorstw; rolnych etc.) odbywa się pod nr telefonu 22 333 73 28, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 18.00.

Dyżur telefoniczny ekspertów w Biurze Rzecznika Finansowego dla członków Otwartych Funduszy Emerytalnych, uczestników Pracowniczych Programów Emerytalnych oraz osób korzystających z indywidualnych kont emerytalnych odbywa się pod nr telefonu 22 333 73 26 lub 22 333 73 27, od poniedziałku do piątku w godzinach 11.00-15.00.

Dyżur telefoniczny ekspertów w Biurze Rzecznika Finansowego z zakresu problemów z bankami i na rynku kapitałowym odbywa się pod nr telefonu 22 333 73 25, od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 16.00.

Więcej informacji: www.rf.gov.pl lub biuro@rf.gov.pl

POZOSTAŁE PORADNICTWA

Konsultacje z Rzecznikiem Praw Obywatelskich: Rzecznik stoi na straży wolności i praw człowieka i obywatela, w tym realizacji zasady równego traktowania. Jeśli ktoś ma wątpliwości, czy został właściwie potraktowany przez nasze państwo, może uzyskać niezbędne informacje na spotkaniu z przedstawicielem RPO.

miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, plac Armii Krajowej 1 (wejście od strony ul. Odrowąża i ul. Felczaka), pokój 57

termin: w każdy ostatni poniedziałek miesiąca w godz. 16:00 – 20:00 i następujący po nim wtorek w godz. 9:00 – 14:00

kontakt: 800 676 676 w poniedziałki 10.00 - 18.00, wtorek - piątek 8.00 - 16.00, https://www.rpo.gov.pl/

Prowadzenie Biura Porad Obywatelskich: Poradnictwo obywatelskie i prawne, w tym w sprawach:

- mieszkaniowych

- socjalnych

- rodzinnych

- zawodowych

- konsumenckich

- problemów w pracy

bezpieczenstwo@utk.gov.pl

miejsce:

1. al. Wojska Polskiego 113 (ZR NSZZ „Solidarność”)

2. al. Wojska Polskiego 63 (Sektor3) Szczecin

3. Fundacja Kultury i Sportu i Aktywności Lokalnej Prawobrzeże, Klub Osiedlowy „Dąb” ul. L. Rydla 93

4. Siedziba Rady Osiedla Skolwin Stołczyńska 171, Szczecin

termin:

1. BPO - od poniedziałku do piątku w godz. 9:00- 15:00

2. czwartek w godz. 16:00- 19:45

3. pierwsza i trzecia sobota w miesiącu w godz. 9:00 – 12:00

4. ostatnia sobota miesiąca w godz. 9:00 - 12:00

kontakt: 667 854 944, biuro@bposzczecin.pl, http://solidarnekobiety.org.pl, http://bpo-szczecin.pl/

Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych: Bezpłatny telefon w sprawie zaginionego dziecka.

termin: czynny całą dobę

kontakt: 116 00, http://www.zaginieni.pl/

Telefon grupy edukatorów seksualnych "PONTON": Edukatorzy seksualni odpowiadają na pytania związane z seksualnością, dojrzewaniem, antykoncepcją itp.

termin: piątek - 16:00-20:00

kontakt: 22 635 93 92, http://ponton.org.pl/

Infolinia Urzędu Transportu Kolejowego: Specjalistyczne porady dotyczące podróży kolejowych i praw pasażera

termin: poniedziałek - piątek w godz. 8:15 – 16:15

kontakt: 22 460 40 80, pasażer@utk.gov.pl, www.pasażer.info.pl

Infolinia Bezpieczeństwa kolejowego: Na infolinii można zarówno zgłaszać nieprawidłowości, uwagi i opinie, ale również zadać pytanie dotyczące bezpieczeństwa ruchu kolejowego.

termin: czynny całą dobę

kontakt: 22 749 15 85, bezpieczenstwo@utk.gov.pl, www.utk.gov.pl

Porady prawne dla osób pokrzywdzonych przez instytucje, edukacja prawnicza, organizacja wydarzeń w przestrzeni publicznej i projektów kreatywnych dla mieszkańców Pomorza Zachodnego: Udzielanie pomocy prawnej dla osób, które posiadają kredyt walutowy lub zwykly i uważają, że doszło wobec nich do nadużycia ze strony banku, a także dla osób które mają wszczętą egzekucją komorniczą oraz nękają ich firmy windykacyjne. Porady są udzielane także w zakresie: sporów z ubezpieczycielami, sprawach spadkowych, podziałach majątków, sporów dot. nieruchomości. Fundacja udziela także wsparcia w prostych czynnościach parwnych dla osób pochodzących ze wschodniej granicy.

miejsce: ul. Bolesława Krzywoustego 15/4, 70-250 Szczecin

termin: od poniedziałku do piątku w godz. od 9.00 do 17.00

kontakt: +48 884 94 74 54 , kontakt@fundacjagryf.pl, fundacjagryf.pl

Porady prawne z zakresu prawa cywilnego rodzinnego, gospodarczego oraz karnego oraz pomoc w oddłużaniu: Udzielanie porad, pomoc w sporządzaniu wniosków o zwolnienie z kosztów sądowych oraz ustanowienia pełnomocnika z urzędu.

miejsce: plac Hołdu Pruskiego 8, Szczecin

termin: w każdą środę w godz. od 12 do 18

kontakt: tel : 537 828 337, biuro@ludzkiesprawy.org.pl, www.ludzkiesprawy.org.pl

Studencka poradnia prawna w Szczecinie: Udzielanie porad prawnych. Udzielanie porad następuje wyłącznie w formie pisemnej opinii prawnej. Opinie prawne sporządzane są przez najlepszych studentów IV i V roku studiów prawniczych. Nadzór nad pracą studentów sprawują opiekunowie merytoryczni, którzy są pracownikami naukowymi WPiA US. Opinia prawna wydawana jest klientowi po zaakceptowaniu jej przez opiekuna merytorycznego.

miejsce: ul. Narutowicza 17a, 70-240 Szczecin, pokój 02

termin:

Poniedziałek: 12:00 - 14:00; 16:00 - 18:00

Wtorek 8:00 - 10:00; 17:00 - 19:00

Środa 13:00 - 15:00; 18:00 - 20:00

Czwartek 8:30 - 12:30; 15:00 - 17:00

Piątek 15:00 - 17:00

kontakt: www.poradnia.wpiaus.pl, tel. 91 444 28 59

Punkt Kontaktowo-Doradczy dla polskich i niemieckich obywateli: Wspieranie i rozwijanie integracji społecznej obywateli polskich i niemieckich. W Punktach udzielane są porady i informacje polskim i niemieckim obywatelom odnośnie prawnych i socjalnych aspektów ich pobytu w Niemczech i w Polsce, świadczona jest pomoc w wypełnianiu formularzy, tłumaczeniu otrzymanej korespondencji i innych dokumentów, pośrednictwo w rozmowach z urzędami i innymi instytucjami.

miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, sala 62, stanowisko nr 21

termin: poniedziałek - piątek od 10.00 do 14:00

kontakt: 0048 91 435 11 35 w godz. od 10.00 do 14.00, http://www.szczecin.pl/chapter_59239.asp

Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych: Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych działa w ramach Departamentu Rozwoju Rynków i Spraw Konsumenckich w URE.

termin: poniedziałek - piątek od 8.00 do 15:00

kontakt: 22 244 26 36, drr@ure.gov.pl, https://www.ure.gov.pl

Nieodpłatna pomoc prawna

Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:

- poinformowanie o obowiązującym stanie prawnym oraz o przysługujących prawach i obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowoadministracyjnym,

- wskazanie sposobu rozwiązania problemu prawnego,

- przygotowanie projektu pisma w tych sprawach, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,

- sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w różnych rodzajach postępowań.

miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, pok. nr 56A

termin: poniedziałek - piątek od 8:00 do 20:00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl

 

miejsce: budynek filii Urzędu Miasta Szczecin, ul. Rydla 39-40, pok. nr 5

termin: poniedziałek - piątek od 12.00 do 16.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, pok. nr 56B

termin: poniedziałek - piątek od 8.00 do 20.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek filii Urzędu Miasta Szczecin, ul. Rydla 39-40, pok. nr 5

termin: poniedziałek - piątek od 16.00 do 20.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, pok. nr 56C

termin: poniedziałek - piątek od 16.00 do 20.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, pl. Armii Krajowej 1, pok. nr 57

termin: pon., śr., pt., 8.00-12.00; wt., czw. 16.00-20.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek filii Urzędu Miasta Szczecin, ul. Rydla 39-40, pok. nr 5

termin: poniedziałek - piątek od 8.00 do 12.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl

 

miejsce: budynek filii Urzędu Miasta Szczecin, ul. Rydla 39-40, pok. nr 4

termin: pon., wt., czw., 8.00-12.00; śr., pt. 16.00-20.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek filii Urzędu Miasta Szczecin, ul. Rydla 39-40, pok. nr 4

termin: poniedziałek - piątek od 12.00 do 16.00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie

Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje rozpoznanie problemu i udzielenie porady dostosowanej do indywidualnej sytuacji osoby korzystającej z porady. Osoba korzystająca jest informowana o przysługujących jej prawach oraz spoczywających na niej obowiązkach.

miejsce: budynek Urzędu Miasta Szczecin, plac Armii Krajowej 1, pok. nr 56C

termin: poniedziałek - piątek od 8:00 do 16:00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl


miejsce: budynek filii Urzędu Miasta Szczecin, ul. Lucjana Rydla 39-40, pok. nr 4

termin: pn, wt., czw. 16.00 - 20.00; śr. pt. 8:00 do 12:00

kontakt: 91 424 50 00; www.szczecin.npp-24.pl