Agencja HR może być dla firmy partnerem doradzającym w kwestiach związanych z zarządzaniem kapitałem ludzkim, proponującym i wdrażającym rozwiązania, które przełożą się na wzrost efektywności całego przedsiębiorstwa. Czym konkretnie zajmują się agencje HR i w jakim zakresie mogą pomóc swoim klientom?

Rekrutacja i selekcja pracowników

Przyjęło się, że głównym obszarem działalności agencji HR jest rekrutacja i selekcja pracowników. Tego typu usługi pozwalają firmie znacznie skrócić czas pozyskania odpowiedniego kandydata, co przekłada się zarówno na zmniejszenie kosztów związanych z samym procesem, jak i zminimalizowanie strat spowodowanych nieobsadzonym wakatem. Na rynku funkcjonuje wiele firm specjalizujących się w samej rekrutacji czy np. headhuntingu, czyli bezpośredniemu docieraniu do kandydatów. Większe agencje HR, takie jak HRK, oferują bardziej specjalistyczne i kompleksowe usługi, wśród których znajduje się m.in. executive search (pozyskiwanie wysokiej klasy menedżerów i fachowców), leasing pracowników czy rekrutacje wolumenowe.

Ocena i rozwój pracowników

Zarządzanie zasobami ludzkimi nie kończy się oczywiście na pozyskaniu odpowiednich kandydatów do firmy. Wielu ekspertów zgodzi się, że znacznie trudniejszym zadaniem jest zatrzymanie ich w strukturach przedsiębiorstwa i wykorzystanie ich potencjału. Z tego powodu wiele firm decyduje się na współpracę z agencją HR, która może zaoferować takie usługi, jak ocena pracowników, coaching, szkolenia czy budowanie karier. Zlecenie tego typu działań profesjonalistom okazuje się szczególnie pomocne w sytuacji, gdy przedsiębiorstwo nie posiada własnego działu HR bądź boryka się z dużą rotacją pracowników. Więcej informacji znajdziesz na https://hrk.pl.

Employer branding

Świadome budowanie marki pracodawcy, zwane employer brandingiem, z roku na rok zyskuje na znaczeniu. Z profesjonalnej strategii przygotowanej przez agencje HR korzysta coraz więcej pracodawców. Przyczyna jest bardzo prosta. Employer branding w bezpośredni sposób przekłada się na efektywniejsze rekrutacje, wpływa także na poprawę relacji z klientami i partnerami firmy. Pozytywne skojarzenia związane z marką oznaczają większe zyski finansowe.

Digitalizacja procesów HR

Pracodawcy rozumieją, że bez sprawnej i kompleksowej digitalizacji procesów HR, ich firma zostaje w tyle, za konkurencją. Automatyzacja staje się niezbędna w czasach pracy zdalnej i hybrydowej, ale nie tylko. Nowe pokolenie pracowników oczekuje od pracodawców nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają pracę i różne procesy z nią związane. Mimo to, digitalizacja bywa dla pracodawców ogromnym, a często nawet ignorowanym wyzwaniem. Wiąże się to z faktem, że inwestycja w zakup odpowiednich narzędzi jest sporym kosztem, a wdrożenie technologii wydaje się trudne. Nie każda agencja HR jest w stanie pomóc klientowi w tym zakresie. Pracodawcy, którzy chcieliby zminimalizować koszty – zarówno czasowe, jak i finansowe, związane z wdrożeniem automatyzacji w swojej firmie, powinni zwrócić się do dużej agencji, takiej jak HRK.