Od poniedziałku w e-sklepie SPP można składać wnioski na ryczałty i opłaty, które zaczną obowiązywać 31 marca 2021 roku.
Wybraną opłatę zryczałtowaną albo abonament miesięczny można kupić po okazaniu stosownych dokumentów. Osoby zarejestrowane w e-sklepie (www.e-sklep.spp.szczecin.pl) mogą zrobić to online, przesyłając skany albo zdjęcia.
W e-sklepie dostępne są abonamenty 30-dniowe, opłaty zryczałtowane dla osoby niepełnosprawnej, opiekuna osoby niepełnosprawnej, osoby fizycznej zamieszkującej na obszarze SPP, posiadacza hybrydy oraz zerowe stawki dla określonych grup. Po weryfikacji wniosku przez pracownika NiOL na koncie klienta pojawi się informacja, że od 31 marca będzie można nabyć w e-sklepie wybraną opłatę albo stawkę zerową. Weryfikacja umożliwia klientowi nabycie tego samego typu opłaty w okresie przez 12 miesięcy.
Niezależnie od e-sklepu od 31 marca nowe abonamenty i opłaty można będzie kupować w biurze SPP przy al. Wojska Polskiego 105 (czynnym od poniedziałku do piątku w godz. 8-17).
Marzec to czas zmian w SPP
Zmienia się nie tylko strona SPP (ww.spp.szczecin.pl), na której można znaleźć informacje o tym, w jaki sposób w nowych parkomatach płacić bilonem, kartą i Blikiem czy jak pobrać bilet zerowy. Przede wszystkim zmienia się cennik SPP. Od 31 marca opłata za pierwszą godzinę w strefie B to 2,80 zł, a w strefie A to 3,60 zł. Abonamenty miesięczne w kwocie 150 zł za strefę B i 240 zł za strefę A dostępne będą tylko dla osób i firm płacących podatki w Szczecinie. Roczna opłata zryczałtowana dla mieszkańca strefy wyniesie 360 zł. Opłata dodatkowa za nieopłacony postój to 200 zł (albo 100 zł, jeśli zostanie zapłacona w terminie 7 dni od zawiadomienia o nieopłaconym postoju), a właściciele hybryd typu plug-in zapłacą miesięczną opłatę zryczałtowaną w kwocie 50 zł. Nowością w szczecińskiej strefie będzie opłata zerowa za pierwsze 15 minut.
Nowy Ład Parkingowy
Jak informuje Wojciech Jachim, rzecznik NiOL, zmiany w szczecińskiej Strefy Płatnego Parkowania to jeden z etapów Nowego Ładu Parkingowego, który miasto wdroży w najbliższych latach.
– Wcześniej zostały obniżone ceny biletów okresowych komunikacji miejskiej, uruchomiono nowe linie autobusowe, powstała Strefa Zamieszkania Stare Miasto, utworzono płatne parkingi niestrzeżone, trwa budowa nowych węzłów przesiadkowych (Granitowa, Szafera, Głębokie, Łękno), powstaje Szczecińska Kolej Metropolitalna, planowane są nowe parkingi buforowe. 1 kwietnia 2021 roku ruszy linia autobusowa nr 90, która będzie obsługiwać ścisłe centrum. Także w 2021 roku planowa jest inauguracja roweru miejskiego IV generacji – mówi Jachim. – Integralną częścią Nowego Ładu Parkingowego jest budowa parkingowców, parkingów P+R, parkingów przy stacjach SKM, które umożliwią łączenie różnych rodzajów transportu w trakcie jednej podróży. Nadrzędnym celem zmian jest zrównoważona mobilność, czyli stan, w którym różne formy podróżowania w mieście (pieszo, komunikacją publiczną, rowerem, samochodem) staną się równie dostępne i funkcjonalne – dodaje.
Komentarze
3