W lipcu na ogłoszony przez miasto konkurs na wykonanie projektu Portu Jachtowego zgłosiło się aż 37 pracowni architektonicznych. Po przeglądnięciu ofert miasto zdecydowało, że wszystkie podmioty zostaną dopuszczone do udziału w projekcie umożliwiającym powrót Szczecina nad Odrę.

Brak pracowni szczecińskiej

37 pracowni, które powalczą w konkursie, to zespoły architektów nie tylko z Polski, ale także z Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, Szwecji, Niemiec i Grecji. Pewnym rozczarowaniem jest fakt, że wśród 18 polskich podmiotów brak jest pracowni szczecińskiej. Do konkursu dostali się nawet architekci z mniejszego od naszego miasta – Olsztyna.

 

Mają czas do października

Uczestnicy konkursu mają czas do 12 października 2009 roku, kiedy to będą musieli ostatecznie złożyć swoje propozycje. Samo rozstrzygnięcie konkursu nastąpi dwa tygodnie później – 26 października 2009 roku.

 

Wyspy Grodzka i Łasztownia rozkwitną?

Przypominamy, że planowany Port Jachtowy ma powstać na wyspie Grodzkiej i przy Nabrzeżu Starówka na wyspie Łasztownia. Przystań ma powstać na modułach pływających zacumowanych do nabrzeży i zakotwiczonych do dna. Ponadto Miasto oczekuje zaprojektowania pomostów przystosowanych do jednostek różnej wielkości. Poza tym projektanci muszą uwzględnić powstanie toalet, natrysków, pralni, świetlicy, punktu odbioru nieczystości, miejsc dostępowych do Internetu, a więc wszystkiego, co ma zapewnić komfort przybywającym do Szczecina żeglarzom i motorowodniakom. Nie zabraknie również miejsca dla odpowiedniej liczby miejsc parkingowych.

 

Skąd na to pieniądze?

Szczecin myśląc o tak ambitnym projekcie, nie może zapomnieć o niezbędnych środkach, aby marzenia stały się rzeczywistością. Urzędnicy będą starali się pozyskać pieniądze z programu Interreg. Port Jachtowy powinien powstać do połowy 2013 roku. Rok ten nie jest przypadkowy, bowiem wówczas w Szczecinie ma się odbyć finał The Tall Ships Races.