Funkcja Miejskiego Rzecznika Konsumentów w Szczecinie, została powołana do życia przez samorząd terytorialny 10 lat temu – 15 października 1999. W ciągu tej dekady, do Biura Rzecznika o pomoc doradczą i prawną w sprawach konsumenckich, zgłosiło się ponad 90 tys. osób.

Rzecznik Konsumentów posiada kompetencje doradcze i procesowe. Przez 10 lat funkcjonowania Rzecznika Konsumentów w Szczecinie zapotrzebowanie na jego pomoc przy analizie umów konsumenckich, redagowaniu pozwów, czy kierowaniu przez niego spraw na drogę sądową, nie maleje. W ciągu dekady do Biura Rzecznika Konsumenta o pomoc lub informację prawną w zakresie ochrony konsumentów zgłosiło się ponad 90 tys. osób. Jak mówi Miejski Rzecznik Konsumentów w Szczecinie Longina Kaczmarek: W swojej działalności skupia się zarówno na bieżącej pomocy w indywidualnych sprawach konsumentom, ale również na zapobieganiu niekorzystnym zjawiskom w relacjach konsument – przedsiębiorca. Do Biura Rzecznika Konsumentów najczęściej zgłaszane są problemy z usługami: telekomunikacyjnymi, internetowymi, telewizji kablowej, a także związane z segmentem deweloperskim, bankowym i w pośrednictwie finansowym.