Pieśni pasyjne i wielkanocne, kanoniczne i ludowe – traktujące o męce i zmartwychwstaniu Chrystusa. Również: kompozycje autorskie: współczesna refleksja – muzyczna i poetycka – osnuta wokół tajemnicy Wielkiego Piątku.
Koncert w scenografii rzeźb Antoniego Rząsy:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.311432245581842.76895.172625642795837&type=1
"Śpiewane białym głosem najstarsze polskie pieśni wielkanocne brzmią zaskakująco współcześnie. (…)
Głos i muzyka kreują misterium, w którym instrumenty dodatkowo nadają opowiadanym zdarzeniom
emocjonalną, poruszającą warstwę." ["Gazeta Wyborcza"]
w programie m.in.:
● Płaczcie anieli / sł. XVIII w. muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego
(1838) ● Jezusa Judasz przedał / sł. i muz. Ładysław z Gielniowa (XV w.) ● A pod krzyżem Maryja / sł.
Jan Słowiński, muz. Joanna Słowińska ● W Wielki Piątek rano / słowa: trad., muz. Joanna Słowińska
● Ogrodzie oliwny / sł. XVII w. muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego
(1838) ● O krwi najdroższa / sł. wg Śpiewnika Eucharystycznego, muz. wg Śpiewniczka kościelnego
ks. Jana Siedleckiego ● Krzyżu Święty / sł. XVI w. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina
Mioduszewskiego (1838) ● Dobranoc głowo święta / sł. XVII w. muz. wg Śpiewnika kościelnego
ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838) ● Chrystus Pan zmartwychwstał / sł. wg Teofila
Klownowskiego, muz. wg Śpiewnika kościelnego ks. Michała Marcina Mioduszewskiego (1838)
-------------------------------------
JoannaSłowińska
Jedna z najbardziej wszechstronnych polskich wokalistek, charyzmatyczna pieśniarka. Miłośnikom
etno i world music – znana z repertuaru inspirowanego polską i słowiańską muzyką tradycyjną. Z
autorskimi recitalami występowała w większości krajów Europy i w USA (NY Broadway Symphony
Space, Chicago Cultural Center). Koncertuje z zespołem złożonym z krakowskich instrumentalistów.
Prowadzi autorską działalność edukacyjną Centrum Głosu [Kraków, ul. Zabłocie 23], współpracuje z
Ośrodkiem Praktyk Teatralnych Gardzienice [wykładowca Akademii Teatralnej].
W latach 2004-2007 solistka „Tryptyku Świętokrzyskiego”. Współpracuje z Jarosławem Besterem
["Bal u Pana Boga"], z Zygmuntem Koniecznym [„Konieczny w teatrze Staniewskiego”, „Serce moje
gram”, „Norwid – Bal”, „Noc listopadowa”].
Laureatka wielu prestiżowych festiwali [m.in. Festiwalu Polskiego Radia Nowa Tradycja (1999,
2004, 2005), Festiwalu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu (2004), Festiwalu Piosenki Polskiej w
Opolu (finalistka Superjedynek 2009 za studyjny, autorski album "Możesz być"; laureatka Akademii
Fonograficznej ZPAV]. W plebiscycie Polskiego Radia Nowa Tradycja jej solowe płyty wyróżniono
tytułem Folkowej Płyty Roku [„Live in Alchemia” (2005), „Możesz być” (2008)].
Więcej informacji z p r a s y :
" pierwsza dama polskiego folku – jedna z najbardziej fascynujących i wyrazistych wokalistek na
polskiej scenie muzycznej" [Tomasz Janas, „Gazeta Wyborcza”]
"uwielbiam być zaskakiwany, kocham te momenty, gdy dreszcze przechodzą mi po plecach, a płyta,
piosenka bądź jakakolwiek kompozycja, zaskoczą mnie do tego stopnia, że w sposób absolutny
skupiają moją uwagę na dziele. Aby nie przeciągać, powiem wprost. Płyta, o której tych kilka słów,
taka jest. Wymyka się kompletnie z ustalonych stylistycznych ram, przez co już intryguje". [Piotr
Iwicki, „JazzForum”, "infomuzyka.pl"]
Komentarze
0