3 Międzynarodowy Festiwal Muzyki Kameralnej Artelier odbędzie się w Szczecinie od 24 czerwca do 1 lipca 2012r. W skład Festiwalu wchodzi wiele różnych elementów rozwijania i promowania kultury w szczególności polskiej. Pierwszym elementem Festiwalu Artelier są koncerty festiwalowe, na których wystąpią gwiazdy polskiej muzyki kameralnej takie jak Lutosławski Quartet (w składzie Kuba Jakowicz, Marcin Markowicz, Artur Rozmysłowicz, Maciej Młodawski), Hobbeats Duo (w składzie Magdalena Kordylasińska, Miłosz Pękala), Galakticus (w składzie Olga Kurzawska, Henryk Kasperczak, Dagnara Kapczyńska), oraz soliści Tomasz Woźniak i Piotr Kowalczyk. Drugim ważnym elementem festiwalu jest promowanie wybitnie utalentowanych artystów młodego pokolenia, którzy otrzymają szansę występu u boku gwiazd co pozwoli im na rozwijanie swoich umiejętności oraz poznawanie charakterystyki prawdziwej sceny muzycznej. Trzecim elementem Festiwalu Artelier jest szeroka promocja kultury polskiej, polegająca na promocji polskich artystów oraz polskich kompozytorów zarówno współcześnie żyjących jak i tych odrobinę zapomnianych przez historię jak na przykład WItold Lutosławski, Grażyna Bacawicz i inni. Czwartym elementem Festiwalu Artelier jest „Visual Atelier Project” czyli specjalne traktowanie koncertów festiwalowych kolorem i różnorodnością świateł. Dekoracje świetlne podczas koncertów mają za zadanie przybliżyć muzykę kameralną szerszej grupie odbiorców. Ostatnim ważnym elementem całego projektu jest organizacja wydarzeń muzycznych w miejscach nietypowych dla sztuki a zaraz mających już swoje lata świetności za sobą. Ta rewitalizacja postindustrialnych budynków nadaje szczególnej wyjątkowości koncertom festiwalowym na skalę światową. Tegoroczne koncerty odbędą się między innymi w budynku Muzeum Narodowego w Szczecinie przy ul. Wały Chrobrego 3, w Teatrze Kana, oraz Kościele św. Piotra i Pawła na placu św. Piotra i Pawła.
Program 3 Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Kameralnej Artelier
24 czerwiec 2012r. godz.17
Koncert Inauguracyjny
Lutosławski Quartet
Jakub Jakowicz – skrzypce
Marcin Markowicz – skrzypce
Artur Rozmysłowicz – altówka
Maciej Młodawski – wiolonczela
Miejsce: Muzeum Narodowe w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 3
27 czerwiec 2012r. godz.19
Grupa String
Gustaw Ciężarek – skrzypce
Łukasz Nazarczuk – skrzypce
Łukasz Kurzawski – wiolonczela
Soyeon Lim – fortepian
Rafał Krzanowski – instrumenty perkusyjne
Miejsce: Teatr Kana, pl. św. Piotra i Pawła 4/5
29 czerwiec 2012r. godz.19
Opera How’s
Piotr Kowalczyk – baryton
Tomasz Woźniak - trąbka
Artelier Consort
Miejsce: Muzeum Narodowe w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 3
30 czerwiec 2012r. godz.19
Galakticus
Olga Musiał-Kurzawska – flety historyczne
Henryk Kasperczak – lutnia, teorba
Dagmara Kapczyńska – klawesyn
Miejsce: Kościół św. Piotra i Pawła w Szczecinie, pl. św. Piotra i Pawła 1
1 lipiec 2012r. godz.19
Hob-beats Percussion Duo
Magdalan Kordylasińska – instrumenty perkusyjne
Miłosz Pękala – instrumenty perkusyjne
Miejsce: Muzeum Narodowe w Szczecinie, ul. Wały Chrobrego 3
Lutosławski Quartet
Jakub Jakowicz I skrzypce
Marcin Markowicz II skrzypce
Artur Rozmysłowicz altówka
Maciej Młodawski wiolonczela
Zespół powstał w 2007 roku. Wystąpił na wielu festiwalach: Wratislavia Cantans, Festiwal Ensemble, Musica Polonica Nova, Jazztopad, Łańcuch, Forum Lutosławskiego w Filharmonii Narodowej, Klara Festival w Brukseli oraz Ankara Music Festival w Turcji. Kwartet koncertował wspólnie z Bruno Canino, Paulem Guldą, Kwartetem Śląskim, Royal String Quartet, Tomaszem Strahlem, Ryszardem Groblewskim, angielskim oboistą Nicholasem Danielem, światowej sławy pia- nistą, lauratem Konkursu Chopinowskiego – Eugenem Indjicem, znakomitym klarnecistą Michelem Lethiec oraz z wybitnymi jazzmana- mi, takimi jak – Kenny Wheeler, John Taylor i Uri Caine. Wykonał również koncerty na kwar- tet i orkiestrę Bohuslava Martinů i Arnolda Schöenberga pod batutą Maestro Jacka Kaspszyka. W grudniu 2010 roku wystą- pił w Operze Brukselskiej na zaproszenie tamtejszego Instytutu Polskiego z koncertem zamykającym Międzynarodowy Rok Chopinowski. W 2012 roku zespół został zaproszony m.in. na Festiwal Muzyki Współ- czesnej w Grecji. Zespół wraz z zaproszonymi gośćmi – Krzysztofem Jakowiczem i Andrzejem Bauerem – nagrał dla wytwórni CD Accord pierwszą na świecie płytę prezentującą twór- czość kameralną Witolda Lutosławskiego, która otrzymała nominację do nagrody Fryderyk 2009. W 2010 roku na debiutancką płytę solową Lutosławski Quartet nagrane zostały kwartety Karola Szymanowskiego, Dymitra Szostakowicza i Marcina Markowicza. Zespół nagrywa również płytę z utworami na kwartet i fagot z Katarzyną Zdybel – laureatką wielu międzynarodowych konkursów, a dla wytwórni Naxos komplet kwartetów Grażyny Bacewicz. Lutosławski Quartet wykonuje mię- dzy innymi muzykę XX i XXI wieku, stawiając przy tym nacisk na rozpowszechnianie muzyki polskiej (kompozycje m.in. Lutosławskiego, Bacewicz, Szymanowskiego, a także jedne- go z członków kwartetu – Marcina Markowi- cza). Jako zespół artystów wszechstronnych i otwartych na inspiracje muzyczne repertuar współczesny łączy z dziełami muzyki klasycz- nej, romantycznej i jazzowej. W najbliższych planach zespołu jest wydanie kolejnych płyt promujących muzykę polską. Kwartet działa jako jeden z zespołów Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.
Jakub Jakowicz
Skrzypek urodzony w 1981 roku w Warszawie. Gry na skrzypcach uczył się u swojego ojca Krzysztofa Jakowicza, pod kierunkiem którego studiował w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Był również ostatnim uczniem Tadeusza Wrońskiego. Jest laureatem pierwszych nagród na konkursach skrzypco- wych w Lublinie (1993), Wattrelos we Francji (1995) i Takasaki w Japonii (1999). W 2001 roku został jednym z trzech zwycięzców Międzynarodowej Trybuny Młodych Wykonaw- ców w Bratysławie, organizowanej pod auspicjami Europejskiej Unii Radiowej i Międzynarodowej Rady Muzyki UNESCO. W 2002 roku otrzymał nagrodę fundacji polsko- -japońskiej dla najlepiej zapowiadającego się skrzypka młodej generacji. Jest także laureatem Paszportu „Polityki” za rok 2003. W 2007 roku został uhonorowany nagrodą „Orfeusz” podczas festiwalu Warszawska Jesień. Jakub Jakowicz koncertuje od 11 roku życia. Grał ze wszystkimi czołowymi polskimi orkiestrami. Jego debiut w Koncercie skrzypco- wym Piotra Czajkowskiego w 1994 roku z orkiestrami w Bydgoszczy, Krakowie i Szczecinie zaowocował zaproszeniami do występów z Sinfonią Varsovią i NOSPR-em. W 1998 roku na zaproszenie Krzysztofa Pendereckiego grał na festiwalu imienia kom- pozytora w Krakowie, wykonując „Capriccio per violino e orchestra” pod batutą Jerzego Maksymiuka. W 2001 roku skrzypek zade- biutował z Filharmonikami Monachijskimi pod dyrekcją Pinchasa Steinberga, wykonując I Koncert skrzypcowy Karola Szymanowskiego. Od tego czasu występował jako solista z wieloma renomowanymi orkiestrami, m.in takimi jak Orchestra del Maggio Musicale we Florencji, Filharmonia Czeska w Pradze, Orchestra di Santa Cecilia w Rzymie, Filharmonia Drezdeńska, Orchestre de la Suisse Romande w Genewie, Orquesta Nacional w Madrycie, Royal Stockholm Philharmonic, Orquestra Sinfonica do Estado de Săo Paulo. Współpra- cował z takimi dyrygentami, jak m.in. Pinchas Steinberg, Jerzy Semkow, Antoni Wit, Jerzy Maksymiuk, Jacek Kaspszyk, Yan Pascal Tortellier, Marek Pijarowski, Krzysztof Penderecki, Agnieszka Duczmal, Walter Weller, Heinz Wallberg, Kirill Karabits, Michail Jurovski. Jako kameralista od wielu lat tworzy skrzypco- wy duet z ojcem, Krzysztofem. Od 2000 roku gra z pianistą Bartoszem Bednarczykiem– wspólnie nagrali płyty „Subito” (Polskie Radio), „Beethoven Violin Sonatas” (Subito Records) oraz krążek z „Partitą” Witolda Lutosławskiego (CD Accord). Od 2006 roku jest członkiem Zehetmair Quartett, zespołu stworzonego przez austriackiego skrzypka i dyrygenta Thomasa Zehetmaira. Zespół ten przygotowuje jeden program koncertowy rocznie, większość utworów wykonując z pamięci. Z Zehetmair Quartett występował m.in. w Filharmonii Berlińskiej, Théâtre du Châtelet w Paryżu, Wigmore Hall w Londynie, Santory Hall w Tokio, Gulbenkian Center w Lizbonie, Konzerthaus w Wiedniu, Zankel Hall i Y Hall w Nowym Jorku. Płyta zespołu (ECM) z kwartetami nr 5 Bartoka i nr 4 Hindemitha otrzymała nagrodę Diapason d’Or de l’Anneé 2007. Występował ponadto z takimi muzykami, jak m.in. Heinz Holliger, Paul Gulda, Jan Krzysztof Broja, Krzysztof Jabłoński, Maciej Grzybowski, Michel Lethiec, Hĺkan Rosengren, Olga Pasiecznik, Ruth Kilius, Ursula Smith, Daniel Mueller- -Schott, Andrzej Bauer, Rafał Kwiatkowski, Karol Marianowski.
Marcin Markowicz
Koncertmistrz Filharmonii Wrocławskiej oraz drugi skrzypek Lutosławski Quartet. Od 2005 roku Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki Ensemble. Od 2009 roku gościnny koncertmistrz Orkiestry Akademii Beethovenowskiej w Krakowie. Studiował u Christiane Edinger w Lubece, Romana Lasockiego i Krzysztofa Jakowicza w Warszawie oraz u Romana Totenberga w Bostonie. Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich, pracując pod kierunkiem mię- dzy innymi: Idy Haendel, Sherdana Lupu, Grigoriego Zhislina oraz członków Juilliard Quartet, Cleveland Quartet oraz Kwartetu Śląskiego i Szymanowski Quartet. Współpra- cował jako solista z orkiestrami Filharmonii Wrocławskiej, NOSPR w Katowicach pod batutą m.in. Jacka Kaspszyka i Michała Klauzy oraz z Filharmonią Sudecką, zespołami z Krakowa i Solingen. Jako solista i kameralista był uczestnikiem festiwali w Bayreuth, Ratzeburgu, La Ville d’Eu, Warszawskiej Jesieni, Łańcucha, Turning Sounds w Warszawie, Wratislavia Cantans, Musica Polonica Nova, Klara Festival w Brukseli, Ankara Festival oraz Kneisel Hall Chamber Music Festival w USA. W latach 2005–2006 był członkiem Amadé Kammerphilharmonie w Aachen. Współpracuje z takimi artystami, jak Bruno Canino, Paul Gulda, Krzysztof Jakowicz, Bartłomiej Nizioł, Tomasz Strahl, Agata Szymczewska oraz z Kwartetem Śląskim. Koncertował we Francji, w Niemczech, Czechach, Austrii, USA, Holandii, Belgii, Rosji, Turcji i RPA. W latach 2009–2010 był wykładowcą Akademii Muzycznej w Katowicach. Prowadzi kursy skrzypcowe i kameralne w Zakopanem, Wałbrzychu i Materze (Włochy). Juror Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu. Stypendysta Fundacji Kultury Polskiej, Ministerstwa Kultury oraz Saul Cohen Foundation i Roman Totenberg Foundation. Nagrywał m.in. dla Polskiego Radia i CD Accord. Jako kompozytor otrzymał w 1999 roku wyróżnienie w Konkursie Kompo- zytorskim im. A. Panufnika w Krakowie. Jego utwory były wykonywane na festiwalach w Polsce, Belgii, Niemczech, Norwegii, Holandii i USA. III Kwartet smyczkowy został zamówiony i wykonany po raz pierwszy przez Kwartet Śląski w 2009 roku. Jest autorem muzyki do spektakli teatralnych i filmów: „13 sierpnia ‘44” M. Bramy oraz „Wrzątek” A. Casianova.
Artur Rozmysłowicz
Urodzony w Warszawie. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Błażeja Sroczyńskiego. W latach 2004–2006 stypendysta Guildhall School of Music and Drama w Londynie
w klasie mistrzowskiej prof. Jacka Glickmana. Jako muzyk solista na stałe związany jest z Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej. Uczestnik wielu kursów mistrzowskich m.in. w Łańcucie, Puebli (Meksyk), Londynie, Ottawie (Kanada), na Zamku Książ. Doskonalił swe umiejętności m.in. u P. Zukermana, M. Tree, S. Kamasy, S. Popowa, członków Guarneri Quartet, Takács Quartet, Heine Quartet oraz Kwartetu Śląskiego. Zapraszany na festiwale muzyczne, m.in. takie jak: Warszawska Jesień, Między- narodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble, Wratislavia Cantans, Festiwal Beethovenowski, Festiwale Organowe w Szczecinie i Zakopa- nem, Łańcuch, La Frentana, Jazztopad, Pacific Music Festival (Sapporo – Japonia), Paxos International Music Festival (Grecja), festiwal Muzyka na Szczytach, Chopin i jego Europa, Muzyczne przestrzenie, Tansmania, Klara Festival w Brukseli. Jako kameralista występo- wał również na festiwalach teatralnych, m.in. Edinburgh Festival Fringe, SESC Belenzinho (Săo Paulo). Współpracował z London Symphony Orchestra, National Basque Orchestra, Sinfonia Juventus, Polską Orkiestrą Radiową, World Orchestra For Peace. Koncer- tował z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in: Jackiem Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą, Michaelem Tilsonem Thomasem, Valerym Gergievem, sir Colinem Davisem, Yakovem Kreizbergiem.
Maciej Młodawski
Urodzony w 1981 roku w Warszawie. Koncert- mistrz wiolonczeli Filharmonii Wrocławskiej i członek Lutosławski Quartet. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i prof. Andrzeja Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Studiował również gościnnie w Hochschule für Musik Augsburg pod kierunkiem Juliusa Bergera i Sebastiana Hessa. Doskonalił swe umiejętności na wielu kursach mistrzowskich, m.in. u Miloša Sadlo, Victorii Yagling, Clausa Reichardta, Kazimierza Michalika, Stanisława Firleja, Andrzeja Orkisza, Johannesa Goritzkiego, jako kameralista u Romana Totenberga, Christiane Edinger, Piotra Reicherta, Jerzego Marchwińskiego, Mai Nosowskiej, Krystyny Borucińskiej i Paula Guldy oraz członków Kwartetu Śląskiego. Jest laureatem Konkursu Wiolonczelowego im. D. Danczowskiego w Poznaniu oraz Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Jako solista występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, m.in. inaugurując sezon 2008– 2009 pod batutą Maestro Jacka Kaspszyka. Dokonał również polskiego prawykonania utworu Stĺle Kleiberga „Dopo na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową”. Koncertuje w Polsce i za granicą jako członek Lutosławski Quartet, a także w duecie z pianistką Agnieszką Przemyk-Bryłą. Jako solista i kameralista brał udział m.in. w festiwalach Wratislavia Cantans, Holland Music Sessions, Międzynarodowym Festiwalu Kameralistyki Ensemble w Książu czy Klara Festival w Bruk- seli. Koncertował w wielu miastach Polski,
a także w Niemczech, Czechach, Austrii, Holandii, Belgii, Turcji i we Włoszech.
Hob-beats Percussion Duo
Magdalena Kordylasińska
Miłosz Pękala
Magdalena Kordylasińska i Miłosz Pękala współpracę w duecie perkusyjnym rozpoczęli w 2002 roku, jako studenci prof. Stanisława Skoczyńskiego w Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie i obecnie są jedynym aktywnie działającym duetem tego rodzaju w Polsce i jednym z niewielu na świecie.
Studia ukończyli w 2006 r. otrzymując dyplomy z wyróżnieniem, a swój warsztat artystyczny kształtowali pod okiem takich pedagogów jak: Gert Mortensen – roczne stypendium w ramach programu Socrates/Erasmus w The Royal Danish Academy of Music w Kopenhadze, Jean Geoffroy, William Moersch, Ricardo Flores, Daniel Berg. Wsp&´łpracowali także z Johnem Beckiem, Emmanuelem Sejourne, Stevenem Schickiem, Mathiasem Reumertem oraz Martą Klimasarą. Magdalena i Miłosz starają się wciąż rozwijać i wzbogacać swój repertuar, w którym poza kompozycjami perkusyjnymi znajdują się także transkrypcje, m.in. M. Ravel Alborada del gracioso, czy J. S. Bach Wariacje Goldbergowskie oraz utwory pisane specjalnie dla duetu Hob-bets m.in. Anna Ignatowicz-Glińska Passacaglia, Koncert na dwie perkusje i orkiestrę, Miłosz Bembinow Retourning Sounds for Magda&Miłosz.
Piotr Kowalczyk Baryton
Absolwent Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiców w Łodzi, którą ukończył w 2005 roku na wydziale wokalno–aktorskim w klasie śpiewu prof. Leonarda Andrzeja Mroza. Zadebiutował jeszcze w czasie studiów partią Geronima w operze „Il matrimonio segreto” Domenico Cimarosy; później znakomity wykonawca takich partii jak: Don Alfonso w „Cosi fan tutte” Wolfganga Amadeusa Mozarta oraz Don Bartolo w „Il barbiere di Siviglia” Gioacchino Rossiniego. Na swoim koncie ma także liczne role operetkowe, m.in. Żupana w „Baronie cygańskim” J. Straussa, czy Franka i Froscha w „Zemście Nietoperza” J. Straussa, jak również role z repertuaru musicalowego, m.in Lejzor Wolf w „Skrzypku na dachu” J. Bocka i wiele innych. Brał udział w licznych mistrzow- skich kursach interpretacji muzyki wokalnej, prowadzonej przez światowej sławy śpiewa- ków, m.in. Helenę Łazarską i Jewgenija Nesterienko. Zapraszany, gości na wielu scenach, dając dowód nie tylko znakomitemu kunsztowi wokalnemu, klarowności i piękna głosu, ale także wspaniałej interpretacji, grze aktorskiej i figlarnemu dowcipowi, niejednokrotnie rozśmieszając widza do łez. Artysta posiadający niezwykłą vis comicę i specjalizujący się w rolach charakterystycznych, doskonale odnajduje się w wymagających, często różnych oraz skrajnych psychologicznie i wokalnie po- staciach. Koncertuje w kraju i poza jego granicami, m.in. w Niemczech, Belgii, Kanadzie i Ukrainie, gdzie podbija gusty i serca nie tylko publiczności, ale także i prasy, czego dowodem są liczne, znakomite i bardzo pochlebne recenzje. Solista Teatru Muzycznego w Łodzi gdzie występuje w niemal wszystkich przedstawieniach teatru. W sezonie artystycznym 2007/2008 rozpoczyna współpracę z kolejnymi teatrami: Operą Śląską w Bytomiu i Teatrem Muzycznym w Poznaniu. W 2009 roku Śpiewak rozpoczyna pracę dydaktyczną na kursach mistrzowskich interpretacji muzyki wokalnej przekazując doświadczenie i wiedzę ze swojego dorobku pracy na scenie młodym adeptom kunsztu wokalno – aktorskiego.
Tomasz Woźniak Trąbka
Naukę gry na trąbce rozpoczął w wieku 10-ciu lat, w Szkole Muzycznej w Jaśle (podkarpackie) w klasie Ireneusza Fatygi. Ukończył Państwowe Liceum Muzyczne im. Fryderyka Chopina w Rzeszowie w klasie mgr Józefa Nawojskiego. W 2003r. zakończył studia w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie trąbki ad. Krzysztofa Bednarczyka, uzyskując tytuł magistra sztuki. W latach 2004/5 po otrzymaniu Stypendium Ministra Kultury doskonalił swe umiejętności na studiach podyplomowych w Conservatoire Supérieur w Paryżu, w klasie Guy Touvrona. Jest laureatem wielu przesłuchań makroregionalnych i ogólnopolskich instrumentów dętych blaszanych (1993 Krosno I-sze miejsce; 1994 Rzeszów II-gie miejsce; 1995 Częstochowa IV-te miejsce). W 1996r. na I. Ogólnopolskim Festiwalu Trębaczy w Kaliszu zdobył I-sze miejsce w kategorii młodzieżowej oraz specjalne wyróżnienia: Grand Prix i Rydwan Apollina – nagroda Ministra Kultury i Sztuki. W 1998r. był stypendystą Krajowego Funduszu na Rzecz Dzieci. W 2002r. zajął III-cie miejsce na III. Ogólnopolskim Festiwalu Trębaczy w Kaliszu w Kategorii Otwartej. W 2003r. otrzymał I-szą nagrodę w Konkursie YAMAHY dla instrumentów dętych blaszanych (YAMAHA Competition for Brass Instruments) w Poznaniu, oraz, wspólnie z kwartetem dętym, II-gą nagrodę w Ogólnopolskim Konkursie Zespołów Kameralnych w Warszawie. Na VII.Międzynarodowym Konkursie Klassik-Festival Ruhr 2004 w Marl (Niemcy) otrzymał Nagrodę Kameralną (Kammermusikpreis). W 2003 oraz 2006r. był półfinalistą Międzynarodowego Konkursu na Trąbkę im. Maurice’a André w Paryżu. Brał czynny udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez m.in. André Henry (Kalisz), Siergieja Nakariakowa (Warszawa), Gabrielle Cassone (Porcia), Reinholda Friedricha i Freda Millsa (Bruksella), Andrea Giuffredi (Lieksa). Jako solista koncertował m.in. z Filharmonią Rzeszowską, Filharmonią Świętokrzyską, Orkiestrą Akademii Muzycznej w Warszawie, Filharmonią Kijowską, na Zamku Królewskim w Warszawie, w Niemczech, Włoszech i we Francji. Uczestniczył w festiwalach w kraju m.in.: Warszawska Jesień (2005,2006,2010), Laboratorium Muzyki Współczesnej (Warszawa 2006, Białystok 2010), Ogólnopolski Festiwal Trębaczy w Kaliszu (2005,2008), Międzynarodowy Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej „Ars Musica” w Iwoniczu (2006, 2010), II Praska Wiosna Muzyczna (2006), Warszawskie Spotkania Muzyczne (2008). Współpracował m. in. z Filharmonią Narodową, Teatrem Wielkim-Operą Narodową w Warszawie, Orkiestrą Sinfonia Varsovia, Filharmonią Rzeszowską, Warszawską Orkiestrą ‘Filharmonia’ oraz z Orkiestrą Conservatoire Supérieur w Paryżu i Orkiestrą Jeunesses Musicales de France. W latach 2005-2007 był I-trębaczem Opery i Filharmonii Podlaskiej. Grał pod batutą m.in. takich dyrygentów jak: K.Penderecki, J.Semkow, A.Wit, J.Maksymiuk, M.Kasprzyk, K.Kord, M.J.Błaszczyk, W.Rajski, M.Nałęcz-Niesiołowski, M.Pijarowski, T.Wojciechowski, K.Bumann, M.Ziml, Sz.Kawalla, K.Słowiński, P.Sułkowski, Ł.Borowicz. Koncertuje wciąż jako solista i kameralista wykonując repertuar od baroku do muzyki współczesnej, której nieraz dokonywał prawykonania (M. Borkowski, M. Błażewicz, A. Nawrocka). Obecnie pracuje w Polskiej Orkiestrze Radiowej w Warszawie.
Artelier Consort
Gustaw Ciężarek skrzypce
Łukasz Nazarczuk skrzypce
Anna Barańska altówka
Wojciech Sławiński wiolonczela
Zespół specjalnie powołany na Festiwal Artelier, składający się z muzyków występujących na poprzednich edycjach festiwalu.
Gustaw Ciężarek
Ukończył Państwową Podstawową Szkołę Muzyczną w Szczecinie w klasie Romana Wolfa oraz Liceum Muzyczne im. Feliksa Nowowiejskiego w Szczecinie w klasie Michała Cebrija. Jest absolwentem klasy prof. Konstantego Andrzeja Kulki, prof. Mirosława Ławrynowicza, Prof. Romana Lasockiego i Dr. Andrzeja Gębskiego w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Ukończył staż artystyczny na kierunku kameralistyka w klasie prof. Krystyny Makowskiej-Ławrynowicz na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina. Wielokrotnie uczestniczył w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Łańcucie, w Zakopanem i Fromborku doskonaląc swoje umiejętności u takich mistrzów jak Marina Yashvili, Wolfgang Marschner, Roland Baldini, Robert Szreder, Helen Brunner. Dwukrotnie otrzymał stypendium na udział w Mistrzowskich Kursach Muzycznych w Goch (Niemcy). W maju 2009 został laureatem nagrody Grand Prix w konkursie "Zapomniana muzyka polska" organizowanego przez wydawnictwo muzyczne "Acte Prealable". W 2008 został laureatem II miejsca, oraz otrzymał nagrodę specjalną za najlepsze wykonanie utworu kompozytora holenderskiego na "XII Międzynarodowym Konkursie Współczesnej Muzyki Kameralnej" w Krakowie. Jest laureatem makroregionalnych przesłuchań skrzypcowych w Poznaniu i ogólnopolskich przesłuchań skrzypcowych w Elblągu. Koncertował jako solista z orkiestrą Filharmonii Szczecińskiej, Opery na Zamku, Filharmonii Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego w Łomży, Międzynarodową Orkiestrą Młodzieżową Pomerania wykonując koncerty skrzypcowe Czjkowskiego, Wieniawskiego, Mendelsohna, Vivaldiego, Bacha W roku 2011 wraz z pianistką Soyeon Lim nagrał debiutancką płytę ze wszystkimi utworami kameralnymi Władysława Żeleńskiego wydaną w wydawnictwie Acte Prealable. Jest stypendystą Prezydenta Miasta Szczecina oraz Towarzystwa Przyjaciół Szczecina Od 2008 roku jest koncertmistrzem Łomżyńskiej Filharmoni Kameralnej im. Witolda Lutosławskiego.
Łukasz Nazarczuk
Urodził się w 1982 roku w Szczecinie, gdzie ukończył liceum muzyczne w klasie skrzypiec prof. Władimira Ivanci1wa. Od roku 1999 corocznie uczestniczył w mistrzowskich kursach muzycznych. Między innymi u Vadima Brockiego, Mariny Jaszfili, Krzysztofa Jakowicza Bartosza Bryły i Roberta Szredera. Koncertował jako solista z polsko-niemiecką orkiestrą Pomerania pod batutą Wolfganga Shpitza. Był również trzykrotnym laureatem pierwszej nagrody szczecińskiego konkursu kompozytorskiego. W 2008 roku ukończył Akademie Muzyczną im. I. J. Paderewskiego w Poznaniu, pod kierunkiem profesora Michała Grabarczyka. Był członkiem wielu zespołów kameralnych z którymi występował w Polsce i za granicą. Jest współtwórcą wielu nagrań fonograficznych muzyki kameralnej. W 2009 roku ukończył mistrzowskie studia podyplomowe, o specjalizacji skrzypce barokowe, w Akademii Muzycznej w Poznaniu pod kierunkiem Mikołaja Zgółki. Działalność koncertową łączy z pracą pedagogiczną w szkole muzycznej.
Anna Barańska
Altowiolistka. Stypendystka Prezesa Rady Ministrów, absolwentka Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I i II st. im. Henryka Wieniawskiego w Łodzi. W 2010 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów w Łodzi, w klasie dr hab. Róży Wilczak- Płaziuk i w tym samym roku, podjęła także studia doktoranckie w macierzystej uczelni. Umiejętności gry doskonaliła również na Międzynarodowych Kursach Muzycznych w Łańcucie w klasie prof. Ireny Albrecht oraz w Weimarze i Łodzi pod kierunkiem pedagogów takich jak prof. Zbigniew Frieman, prof. Dariusz Korcz i Hans Rottman. Jako solistka i kameralistka brała udział w licznych konkursach krajowych i międzynarodowych (Warszawa, Łódź, Pörtschach). Od 2009 roku związana na stałe z Filharmonią Kameralną im. Witolda Lutosławskiego w Łomży. Współpracuje także z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Łódzkiej im. Artura Rubinsteina oraz orkiestrą kameralną Polish Camerata. Oprócz działalności koncertowej solowej, kameralnej i orkiestrowej, bierze także udział w nagraniach płytowych i telewizyjnych.
Wojciech Sławiński
W 2004 roku ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Kazimierza Michalika. Obecnie jest wiolonczelistą orkiestry Teatru Wielkiego - Opery Narodowej oraz szefem zespołu SYNAXIS. Od 2003 do 2006 roku współpracował z UBS Verbier Festival Orchestra, z którą występował wielokrotnie m.in. pod kierunkiem Jamesa Levine’a, Neeme Järviego, Valerego Gergieva, Yurija Temirkanova, Nico Franka, Christopha von Dohnanyi, Charles’a Dutoit, z solistami najwyższej rangi jak Marta Argerich, Sarah Chang, Anna Silja, Leif Ove Andsnes, Lang Lang, Mischa Maisky, Yuri Bashmet, Vadim Repin, Maxim Vengerov, Joshua Bell, Thomas Quasthoff. W roku 2004 współpracował z zespołem kameralnym Transemble, w latach 2001-2002 był koncertmistrzem Orkiestry Symfonicznej Akademii Muzycznej w Warszawie, jako solista i kameralista koncertował w wielu miastach Polski. Zdobywał wyróżnienia na Konkursie Zespołów Kameralnych w Łodzi (1996), Konkursie im. Kazimierza Wiłkomirskiego w Poznaniu (1997), Konkursie Bachowskim w Zielonej Górze (1998), jest laureatem II nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Wiolonczelowym w Elblągu (1998), na Międzynarodowym Konkursie Zespołów Kameralnych im. Kiejstuta Bacewicza w Łodzi i półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Wiolonczelowego w Viña del Mar w Chile (2001). Jako uczestnik kursów mistrzowskich w zakresie gry na wiolonczeli, kameralistyki, kompozycji pracował m.in. pod kierunkiem Stanisława Firleja, Andrzeja Orkisza, Victorii Yagling, Clausa Reichardta, Kurta Levina, Mirosława Ławrynowicza, Wolfganga Marschnera, Michała Trojanowskiego, Andrew Tloma, Young-Chang Cho i Pawła Głąbika.
Galakticus
Olga Musiał-Kurzawska flety historyczne
Henryk Kasperczak lutnia, teorba
Dagmara Kapczyńska klawesyn
Galakticus
Zespół założony przez Henryka Kasperczka i Olgę Musiał-Kurzawską oraz Mirosława Feldgebla w celu wykonywa- nia instrumentalnej muzyki polifonicznej. Jego umiłowanie do kontrapunktu XV i XVI wieku zaowocowało nazwą i konkretną ideą nawiązującą do harmonia mundi. Galakticus zakłada wykonywanie szeroko pojętej intawolacji, która na przestrzeni wieków nabierała coraz to nowego znaczenia. I tak obok instrumentalnie przedstawianych motetów czy też części mszy, usłyszymy zwiewne dyminucje świeckich przebojów renesansowych kończąc zaś na błyskotliwych barokowych suitach.
Olga Musiał-Kurzawska
W 2007 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. I. J.Paderewskiego w Poznaniu, w klasie fletu st. wykł. Jerzego Pelca. Flety historyczne studiowała we Wrocławiu na Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego, w 2011 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. G. i K. Bacewiczów w Łodzi w klasach dr Magdaleny Pilch oraz
dr Marka Nahajowskiego. Jest stałym człon- kiem orkiestry Accademia dell’Arcadia, która specjalizuje się w wykonawstwie muzyki dawnej oraz współzałożycielką zespołów Galakticus, Quatroporte Quartet. Współpracuje również z Wrocławską Orkiestrą Barokową, Arte dei Suonatori, Polską Orkiestrą XVIII w. „Sztor Orchestra”, Orkiestrą Miasta Poznania. Naukę gry na flecie doskonaliła uczestnicząc w warsztatach artystycznych prowadzonych przez takich pedagogów jak: Barthold Kuijken, Mirjam Nastasi, Jana Semeradova, Lucie Duskova, Annie Laflamme, Kaspar Zehnder.
Henryk Kasperczak
Absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie - wydział instrumentalny (lutnia) oraz Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu -muzykologia. Dalsze kształcenie kontynuował w Królewskim Konserwatorium w Hadze (lutnia, kompozycja, aranżacje, historyczne praktyki wykonawcze oraz basso continuo). Przez lata uczestniczył w wielu projektach oratoryjno-kantatowych oraz operowych w kraju i zagranicą. Od lat 90-tych pełni funkcję nadwornego lutnisty zamku królewskiego na Wawelu. Na przestrzeni lat dokonał kilkudziesięciu nagrań studyjny´ch, radiowych i telewizyjnych, które doczekały się wydań jako płyty CD i DVD. Jako wykładowca i pedagog przewodzi kursom muzyki średniowiecznej i renesansowej, zasiadając niejednokrotnie jako członek jury. Od 2005 roku należy do formacji Amaryllis, której celem jest połączenie muzyki dawnej z rockiem progresywnym (www.amaryllis.pl). Wykorzystuje tam instrumenty: lutnię, teorbę, pistalę oraz gitarę klasyczną i basową.
Dagmara Kapczyńska
Dagmara Kapczyńska urodziła się w 1984 roku w Poznaniu. W 2007 roku ukończyła Akademię Muzyczną im. I. J.Paderewskiego w Poznaniu w klasie klawesynu pod kierunkiem ad. Marii Banaszkiewicz-Bryły, a także studia podyplomowe w rodzimej Alma Mater. W okresie 2008-2010 poszerzała swoją wiedzę w Universität für Musik und darstellende Kunst Wien w klasie klawesynu prof. Gordona Murray'a i w klasie basso continuo prof. Augusty Campagne. W czasie studiów w Poznaniu odbyła 4-miesięczne stypendium w ramach programu Socrates Erasmus w Eesti Muusika- ja Teatriakadeemia w Tallinie. Wielokrotnie uczestniczyła w kursach mistrzowskich pod kierunkiem wybitnych znawców muzyki dawnej: Gordon Murray, Ketil Haugsand, Nicolas Parle, Mitzi Meyerson, jak i muzyki współczesnej na klawesyn: Elżbieta Chojnacka, Annelie de Man. Brała czynny udział w kursach gry na klawikordzie pedałowym u Joel'a Speerstry, na klawikordzie u Carmen Leoni i na pianoforte u Wolfganga Brunnera. Koncertuje w kraju i za granicą. Od 2010 roku jest zatrudniona na stanowisku wykładowcy w Zakładzie Instrumentów Historycznych, Akademii Muzycznej w Poznaniu.
Grupa String
Gustaw Ciężarek skrzypce
Łukasz Nazarczuk skrzypce
Łukasz Kurzawski wiolonczela
Rafał Krzanowski instrumenty perkusyjne
Soyeon Lim fortepian
Grupa String - zespół artystów którzy wychodzą po za konserwatywne ramy narzucone przez ich muzyczne wykształcenie - wszyscy wykonawcy są absolwentami najlepszych akademii muzycznych w Polsce. Kolorują swoje występy fragmentami muzyki alternatywnej, folkowej, oraz sięgają po elementy teatru off'owego.
Komentarze
0