Rok po debiucie wydają drugi album: znakomicie brzmiący (to zasługa mistrzów Borsa i Macuka oraz studia Sarasvati w Wolimierzu), ale wciąż bezpretensjonalny, pełen spontanicznej energii i radości życia. Joanna Ewa Zawłocka, Sebastian Pikula i Krzysztof Karol Gadzało z równą beztroską cytują Beatę Kozidrak (lubelskie pochodzenie zobowiązuje), jak i pytają o rolę artysty i sztuki we współczesnym świecie. Ciągle jednak grają bardziej do tańca niż do różańca - pieśni „bez rozumu, ale za to z przewagą rumu”. Ich podstawowe instrumentarium to wciąż głos, kontrabas, gitara, akordeon, melodyka i piła. Łączą akustyczny folk, blues, jazz i reggae – często w tej samej piosence. Grają muzykę lekką, łatwą i przyjemną. I wcale się tego nie wstydzą.
Chorzy
na potrzebę selekcji szufladkowej Chorzy (do niedawna Chorzy na Odrę) przyjęli za własny styl określenie Rock Społeczny. W piosence tytułowej z debiutanckiego albumu 'Skończyliśmy się na Kill'em All' gościnnie wzięli udział: Stanisław Soyka, Piotr Cugowski, Piotr Banach, Piotr Gutek Gutkowski oraz Mieszko Sibilski, a zaledwie w miesiąc po ukazaniu się płyty nakładem wydawnictwa Podparty, Chorzy zarejestrowali materiał na kolejny album, który pod tytułem 'Nieznośna lekkość hitów' będzie miał premierę niebawem. Do tego czasu - w sieciach sklepów Media Markt i Saturn na terenie całego kraju - można pytać o pierwszą płytę, na której między innymi: Wystąpimy na Offie (satyra obnażająca ambiwalentny stosunek do polskiego underszoł, polecamy klip na youtube), Megaloman (równie gorąco polecamy klip), Co się stało z polską piłką (nie inaczej), Jajko na Well Done, Wyję jak pies.
Od strony literackiej w Chorych skojarzeniowa papka przeplata kulturę salonów i szczerość rynsztoka. Język bywa ostry jak brzytwa której chwyta się tonący autor, bezkompromisowo celując w problemy społeczne, kulturowe, a nade wszystko osobiste. Chorzy (zapewne z winy własnej twórczości, przywodzącej na myśl zarówno performance jak i manifest artystyczny) są szeroko eksploatowani na gruncie teatralnym, ale nie tylko, gdyż jako laureaci Lizard King Festival 2011 wpisują się w nurt alternatywnego rocka (i nie zapominajmy że społecznego). W Krakowie zdobyli również Grand Prix Festiwalu Korowód 2012, którego jedną z nagród był występ na żywo na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia ze studia im. Agnieszki Osieckiej.
Mają na koncie występy na festiwalach: Przegląd Teatrów Małych Form Kontrapunkt, The Tall Ship's Races, Międzynarodowe Toruńskie Spotkania Teatralne, Międzynarodowy Kampus Artystyczny Fama, Akustyczeń Festiwal Szczecin, Zderzenie Sztuk i Kultur Sztukowanie, Międzynarodowy Festiwal Teatrów Awangardowych Pestka, Goleniowskie Spotkania Teatralne Bramat, Słupski Jesienny Przeciąg Gitarowy. Pochodzą z okolic Delty Odry.
Komentarze
0