– Ta inwestycja to przełomowy krok w historii tego piątego co do wielkości portu w Polsce. Połączenie Polic z siecią kolejową oznacza lepszą dostępność, sprawniejszą logistykę, zwiększenie potencjału przeładunkowego i dalszą możliwość rozwoju. Port w Policach przyłączając się do polskiej i europejskiej sieci transportowej dosłownie otwiera się na świat – powiedział Arkadiusz Marchewka, wiceminister infrastruktury.
Inwestorem są PKP Polskie Linie Kolejowe i Zarząd Morskiego Portu Police. Prace będą kosztować 201 mln zł, a każdy z partnerów poniesie koszty budowy swojej części infrastruktury (PKP PLK – 54 mln zł, port – 147 mln zł).
Właśnie podpisano umowę z wykonawcą – firmą Torpol. Wszystkie prace powinny zostać zrealizowane do drugiego kwartału 2027 roku.
Dzięki nowej linii kolejowej, pociągi towarowe nie będą musiały być przeładowywane na stacji Police Chemia, tylko dotrą bezpośrednio do portu w Policach.
– Usprawnienie przewozów towarowych to jeden z kluczowych filarów naszej działalności. Konsekwentnie realizujemy liczne inwestycje i inicjatywy, które przekładają się na szybszy i bardziej efektywny transport cargo. Ułatwiliśmy m.in. dostęp do tras przewoźnikom towarowym oraz zwiększyliśmy prędkości dla pociągów towarowych na sieci, likwidujemy ograniczenia i wąskie gardła, co znacząco przyspiesza realizację usług – mówi Marcin Mochocki, członek zarządu Polskich Linii Kolejowych S.A.
W ramach inwestycji powstanie też nowy wiadukt drogowy nad ul. Jasienicką. Umożliwi to sprawną komunikację na drodze wojewódzkiej nr 114 (Nowe Warpno – Tanowo).
Komentarze