Budowa ruszyła formalnie dwa miesiące temu. Wykonawcą trzeciego odcinka Trasy Północnej, od zbiegu ulic Królewskiego i Łącznej do skrzyżowania ulic Szosa Polska i Polickiej, jest firma Strabag.
Na razie na placu budowy można zobaczyć przede wszystkim koparki wybierające grunt, ciężarówki wywożące urobek i walce zagęszczające warstwy ziemi.
– Z powierzchni usuwany jest grunt o słabych parametrach technicznych, a w jego miejsce trafia materiał o lepszej nośności. Prace wykonywane są warstwowo – każda warstwa ziemi jest dokładnie układana i zagęszczana przy użyciu ciężkiego sprzętu. Na wybranych odcinkach tworzone są nasypy, które pozwolą nadać trasie odpowiedni profil wysokościowy. W zależności od warunków gruntowych, stosowane są również dodatkowe zabezpieczenia zapobiegające osiadaniu terenu i zapewniające stabilność całej konstrukcji przyszłej drogi – wyjaśnia Piotr Zieliński.
Budowa pierwszego etapu Trasy Północnej, czyli przedłużenie ul. Warcisława do ul. Rostockiej, rozpoczęła się w 2010 roku. Cztery lata później nową jezdnię „dociągnięto” do skrzyżowania z ul. Łączną na Warszewie (ten fragment to ul. Królewskiego). Tam inwestycja utknęła na jedenaście lat.
Według obecnego harmonogramu, całość będzie gotowa we wrześniu 2027 roku. Koszt prac to 189,6 mln zł. Inwestycja jest dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
Komentarze