Gdzie i kiedy?
sobota, 4 listopada 2017, 18:00
Za ile?
darmowe
"Tożsamość – wieczór performance" na Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie to przedsięwzięcie artystyczne, w ramach którego odbędą się cztery prezentacje performance. Każdy z artystów zaprezentuje odmienną formę ekspresji. Wszyscy będą się jednak odnosić do tytułowej tożsamości, która jako taka jest dla nich punktem wyjścia, inspiracją lub pretekstem do wykonania aktu twórczego.
W przedsięwzięciu zostaje postawione pytanie o istotę tożsamości. Czym jest owa tożsamość? Czy powstaje niczym kula śniegowa? Czy jawi się na styku antagonizmów? Czy jest stygmatem? Czy może paradygmatem? Czy tożsamość jest czymś, co należy wypełnić jak nakaz społeczny, czy może czymś, co należy poznać jak metaspołeczne wyzwanie? Co to znaczy być twórcą własnej tożsamości? Czy może tożsamość jest po prostu składową tego, co i jak człowiek kocha?

Jest to próba inspiracji do odszukania i zredefiniowania własnej tożsamości kulturowej, narodowej, społecznej, duchowej, politycznej, seksualnej, rasowej, rodzinnej, lokalnej, globalnej, zbiorowej. Czy tożsamość nie jest wartością, która mówi o poziomie naszej świadomości jako jednostek? Czy człowiek ma wypełniać rolę jednostki tożsamej z grupą społeczną i kulturą, w której się wychował? Czy człowiek ma się buntować przeciw narzuconym normom utożsamianym z grupą i kulturą jako czynnikom ograniczającym jego wolność? Czy człowiek jest tożsamy z Przeszłością, czy raczej z Przyszłością? Jeśli z obydwiema to, czy jako Teraźniejszość może wybrać którąkolwiek z nich bez popadania w przesadę? Czy tożsamość jest smakiem, czy aksjomatem? Czy tożsamość może być czynnikiem, który otwiera nas na innych? Do jakiego stopnia się utożsamić by nie stać się takim samym?

Bożena Galant „malinowy chruśniak” -
magister sztuki, absolwentka Akademii Sztuki w Szczecinie. Urodziła się w Szczecinie w 1957 roku. W 1980 roku ukończyła studia matematyczne na Uniwersytecie Szczecińskim i przez trzydzieści lat pracowała jako nauczyciel matematyki na wszystkich poziomach. W roku 2017 ukończyła studia w Akademii Sztuki na kierunku malarstwo, uzyskując tytuł magistra sztuki. W malarstwie preferuje farby olejne. W swoich pracach poszukuje kolorów, światła i cieni, badając ich wzajemne relacje. Ma w dorobku również kilka filmów, w których poruszam tematy społeczne i obyczajowe. W 2014 roku uzyskała stypendium w Muthesius Kunsthochschule w Kiel w Niemczech. W 2016 roku Niemcy zrealizowali i sfinansowali jej projekt Magiczne lustra.
www.galant.pl

Kamil Malecki „cyrk w walizce. Work in progres” - klaun, żongler, performer. Zwolennik cyrku bez zwierząt. W swoich występach łączy siebie i swoje umiejętności aby wypracować nić między nim a odbiorcami. Ukończył Politechnikę Gdańską, studiuje na Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym Mechanikę i Budowę Maszyn.

Tomasz Kubik "15-minutowy dźwięk" - z zawodu socjolog z zamiłowania muzyk i clown. Ostatnie obserwacje nad pojęciem smutku doprowadziły go do performance "15-minutowy dźwięk".

Oskar Chmioła „tożsamość” - artysta wizualny skupiający się w swojej twórczości na fenomenie performance jako kondycji współczesnego człowieka. Tworzy sztukę procesualną i kontekstualną, w której ukazuje ludzi jako performerów - twórców rzeczywistości. Ukończył gimnazjum i liceum plastyczne w Lublinie oraz ASP w Warszawie. Na co dzień pracuje z dziećmi w Przedszkolu Terapeutycznym Dzwoneczek, gdzie prowadzi artterapeutyczne „Zajęcia z kreatywności”. Stosuje performance jako jedną z metod terapii. Projektuje pomoce edukacyjne służące do komunikacji alternatywnej AAC. Jest członkiem zarządu Stowarzyszenia Na Rzecz Wparcia Osób z Autyzmem A TO MY. W tym roku uzyskał stypendium artystyczne Marszałka Województwa Zachodniopomorskiego, w ramach którego realizowany jest projekt „Realność”, a Tożsamość” jest jednym z przedsięwzięć tego cyklu.
www.chmiola.com

Stowarzyszenie ATO MY Stowarzyszenie „A TO MY” powstało w kwietniu 2013 roku z inicjatywy profesjonalistów; nauczycieli, pedagogów specjalnych, terapeutów oraz rodziców, którzy do dziś są jego członkami. Misją Stowarzyszenia jest „znalezienie wspólnego języka” interdyscyplinarnego między: specjalistami i rodzicami, między środowiskiem medycznym, pedagogicznym i rodzinnym, oraz między samymi osobami z autyzmem. Celem Stowarzyszenia jest wsparcie działań pedagogów, rodziców i osób z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami psychicznymi. Proponujemy szeroką ofertę form wspierających nauczycieli w ich pracy: konferencje, konsultacje, szkolenia rad pedagogicznych.
www.atomyautyzm.com.pl