– Obwodnica Mierzyna będzie kluczowym połączeniem Szczecina z Zachodnią Obwodnicą miasta w ciągu S6 [popularnie nazywaną „Zośką” – red.]. Dzięki tej inwestycji również tranzyt z drogi krajowej nr 10 ominie zakorkowany w godzinach szczytu Mierzyn. Wspólna realizacja tej inwestycji przez GDDKiA i Miasto Szczecin to wręcz modelowy przykład współpracy rządu i samorządu przy inwestycjach infrastrukturalnych – komentuje wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.
Obwodnica zacznie się przy ul. Ku Słońcu i poprowadzi w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Później przetnie teren ogródków działkowych w stronę zachodu. Zakończy się w planowanym węźle Szczecin Zachód (Dołuje) na Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 (wyłaniani są wykonawcy poszczególnych odcinków).
– Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do ekspresowej obwodnicy Szczecina – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.
Inwestycja będzie realizowana wspólnie z miastem Szczecin, w którego granicach znajdują się fragmenty projektowanej obwodnicy.
Gotowy jest projekt, roboty budowlane mają potrwać do 2028 roku.
Hej Szczecin! Jest Piątek! Program śniadaniowy wSzczecinie.pl 5.12.2025
Komentarze