Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad szuka firmy, która wybuduje obwodnicę Mierzyna w ciągu DK10. Droga o długości 4,6 kilometra zacznie się przy CH Ster na ul. Ku Słońcu.

– Obwodnica Mierzyna będzie kluczowym połączeniem Szczecina z Zachodnią Obwodnicą miasta w ciągu S6 [popularnie nazywaną „Zośką” – red.]. Dzięki tej inwestycji również tranzyt z drogi krajowej nr 10 ominie zakorkowany w godzinach szczytu Mierzyn. Wspólna realizacja tej inwestycji przez GDDKiA i Miasto Szczecin to wręcz modelowy przykład współpracy rządu i samorządu przy inwestycjach infrastrukturalnych – komentuje wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka.

Obwodnica zacznie się przy ul. Ku Słońcu i poprowadzi w kierunku północnym do połączenia ulic Topolowej i Łukasińskiego. Później przetnie teren ogródków działkowych w stronę zachodu. Zakończy się w planowanym węźle Szczecin Zachód (Dołuje) na Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu S6 (wyłaniani są wykonawcy poszczególnych odcinków).

– Biegnąca obecnie przez Mierzyn DK10 nie byłaby w stanie obsłużyć dodatkowego ruchu, dlatego potrzebny jest nowy przebieg tej drogi. Zapewni on właściwy dojazd do ekspresowej obwodnicy Szczecina – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.

Inwestycja będzie realizowana wspólnie z miastem Szczecin, w którego granicach znajdują się fragmenty projektowanej obwodnicy.

Gotowy jest projekt, roboty budowlane mają potrwać do 2028 roku.