– Zrealizowano już rozbiórki nawierzchni jezdni i kapy chodnikowej po prawej stronie obiektu. Usunięte zostały również bariery ochronne oraz inne elementy wyposażenia infrastruktury drogowej – relacjonuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji.
Wykonawca przystąpi wkrótce do realizacji warstwy reprofilacyjnej na górnej powierzchni płyty pomostu, na której powstanie nowa izolacja obiektu. Później będzie można odtworzyć warstwy konstrukcyjne nawierzchni jezdni oraz ciągu pieszo-rowerowego.
Prace prowadzone są cały czas również na podporach i przęsłach pod Trasą Zamkową. – Obejmują one oczyszczanie powierzchni betonowych i ich kompleksową naprawę. W głąb widocznych zarysowań, pod ciśnieniem wtłaczane są specjalne materiały wiążące, które przywracają ciągłość struktury betonu oraz zabezpieczają przed dalszym rozwojem uszkodzeń – tłumaczy Piotr Zieliński.
Umowę na remont nitki wyjazdowej Trasy Zamkowej podpisano w połowie lutego. Wykonawca – firma NIWA Szczecin – powinien przeprowadzić wszystkie prace w 2 lata od tej daty. Otrzyma za nie 84 mln zł.
Zakres zadania obejmuje przede wszystkim naprawę powierzchni betonowych, uzupełnienie ubytków, wyrównanie powierzchni oraz wykonanie nowych powłok malarskich i izolacyjnych. Wymienione zostanie całe wyposażenie, m.in. balustrady, urządzenia dylatacyjne, bariery ochronne, elementy odwodnienia i oświetlenie uliczne.
Inwestycja zyskała 30 mln zł dofinansowania ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych. Nadzór nad jej realizacją sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Nitkę wjazdową Trasy Zamkowej wyremontowano w latach 2017-18.
Hej Szczecin! Jest Piątek! Program śniadaniowy wSzczecinie.pl 5.12.2025
Komentarze