Ekspozycja kilkudziesięciu billboardów w polskich miastach, opracowanie i wydanie trzech folderów tematycznych, odświeżenie strony na portalu www.szczecin.eu i udział w targach w Poznaniu, to elementy kampanii, której celem jest promocja walorów turystycznych Szczecina.
Podjęte działania to efekt współpracy miasta z przedstawicielami branży turystycznej w ramach programu „Turystyczny Szczecin”. Kampania służyć ma podtrzymaniu zainteresowania Szczecinem uzyskanym w wyniku działań promocyjnych poprzedzających finał The Tall Ships Races i organizacją tej imprezy. Skierowana jest do mieszkańców największych polskich miast już teraz planujących przyszłoroczny urlop a także do organizatorów wyjazdów turystycznych. Jej celem jest zaciekawienie miastem, ukazanie jego atrakcji turystycznych – zwłaszcza potencjału turystyki wodnej i miejskiej, wzbudzenie chęci odkrycia na dobre Szczecina. Kampania ma też wymiar praktyczny. Jej efektem jest przygotowanie materiałów informacyjnych o mieście i podmiotach świadczących usługi dla turystów.
Graficzna intryga
Ogólnopolska kampania outdoorowa promująca Szczecin trwać będzie od 16 do 30 września. Łącznie wyeksponowanych zostanie 37 billboardów. Znajdą się w następujących miastach: Kraków (10 szt.), Katowice (7 szt.), Poznań (10 szt.), Wrocław (10 szt.). W tym samym czasie prowadzona będzie promocja Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego i powstającego w Szczecinie Portu Jachtowego. W ramach tego działania umieszczonych zostanie 45 billboardów: Kraków (13 szt.), Katowice (12 szt.), Poznań (10 szt.), Wrocław (10 szt.). Na billboardach znajdzie się siedem przekazów opartych na wspólnym haśle „Mówią o…”. Mają zwrócić uwagę na walory turystyczne miasta. Oprócz odwołania do portu jachtowego billboardy nawiązują do cudownych tarasów widokowych, niespotykanej zieleni, architektonicznej ikony miasta, przepięknych żaglowców. Intrygują też bulwarami, które pachną czekoladą i magicznym układem szczecińskich ulic. Przekazy zastosowane w kampanii odchodzą od dosłowności. Nie wyjaśniają, nie nazywają i nie pokazują wprost atrakcji turystycznych Szczecina. Nie są kartkami z albumu lub przewodnika o mieście. Mają zaintrygować, pobudzić wyobraźnię, zainteresować. Temu celowi podporządkowana została kompozycja i linia graficzna billboardów w całości przygotowana i opracowana w Biurze Komunikacji Społecznej i Marketingowej Urzędu Miasta.
Nowa stara strona
Kampania turystyczna znajdzie swoje odzwierciedlenie na stronie www.szczecin.eu, gdzie znajdą się wyjaśnienia na temat tajemniczych i intrygujących treści przekazów. Zgodnie z sugestiami branży turystycznej zmieniony zostanie układ treści w dedykowanej turystom zakładce „Odwiedź Szczecin”. Strona ulegnie uproszczeniu, dzięki czemu zyska na czytelności i co pozwoli wyszukać turyście najbardziej istotne dla niego informacje. Wprowadzone w menu zmiany przygotowano z myślą o tym, by użytkownicy z łatwością, w sposób intuicyjny mogli dotrzeć do interesujących ich rzeczy. Głównymi blokami tematycznymi na stronie staną się: atrakcje miasta, noclegi, kalendarz wydarzeń. W widocznym miejscu znajdą się również wyselekcjonowane informacje i narzędzia: wirtualny spacer, informacje o Szczecińskiej Karcie Turystycznej, mobilny przewodnik Visit Szczecin. Pojawi się również zakładka z materiałami do pobrania, gdzie umieszczane będą wydawnictwa dostępne na co dzień w punktach informacji turystycznej.
Foldery na temat
Wśród materiałów do pobrania znajdą się opracowane w ramach kampanii trzy foldery tematyczne. Powstanie tematycznych pakietów turystycznych było jednym z postulatów podnoszonym przez parterów miasta uczestniczących w projekcie „Turystyczny Szczecin”. Dzięki opracowaniu tematycznemu turystom łatwiej jest zorganizować sobie pobyt. Szczecinianie mogą z kolei spojrzeć na swoje miasto z niedostrzeganej dotąd perspektywy. Przygotowane foldery zawierające gotowe propozycje i podpowiedzi jak ciekawie spędzić czas w mieście. Odrębne pakiety dedykowane zostały:
- turystyce miejskiej
- rodzinom wypoczywającym z dziećmi
- atrakcjom turystyki wodnej.
Opracowanie treści folderu dotyczącego turystyki miejskiej powierzono Justynie Machnik, licencjonowanej przewodniczce po Szczecinie, dziennikarce, współautorce i opiekunce szlaku „Niezwykli Szczecinianie i ich kamienice”. Folder ten jest czymś na kształt miejskiego „Top 10”. Zachęca do poznania atrakcji na trasie trzech szlaków pieszych (Miejskiego Szlaku Turystycznego, Złotego Szlaku i Szlaku Niezwykli Szczecinianie i ich kamienice), odwiedzenia nadodrzańskich bulwarów, Cmentarza Centralnego, Podziemnych Tras Turystycznych, Kina Pionier, Wałów Chrobrego itd. Opisuje też najbardziej charakterystyczne dla miasta lokalne produkty m.in. Starkę, pasztecik, Pierniki Szczecińskie, paprykarz szczeciński.
Opracowanie folderu dziecięcego zlecono autorom tegorocznej nowości na rynku wydawniczym – „Małego przewodnika dla dzieci”. Folder utrzymany jest w tej samej, bardzo charakterystycznej linii graficznej. Zaproponowane w nim trzy trasy zostały opracowane specjalnie z myślą o najmłodszych. Eksponują nie do końca typowe miejsca i atrakcje miasta. Są wśród nich m.in. fontanny, charakterystyczne pompy, pachnące czekoladą bulwary, tajemnicze postacie wyłaniające się z płaskorzeźb, itd.
Poza trasami spacerowymi, w folderze zaproponowano również wykaz innych atrakcji, które warto odwiedzić w towarzystwie maluchów. Integralną częścią wydawnictwa jest także zeszyt do rysowania i kolorowania. Dzięki niemu mali turyści będą mogli artystycznie wyrazić swoje własne wrażenia i wspomnienia ze zwiedzania. Wśród zadań i zagadek znajdują się m.in.: domalowanie koła sterowego dla żeglarza stojącego na placu Grunwaldzkim, stworzenie własnej wersji „Ptaków” Władysława Hasiora czy narysowanie tańca fontanny przy Pleciudze.
Celem publikacji dotyczącej turystyki wodnej, jest zwrócenie uwagi na to co odróżnia ofertę turystyczną Szczecina od innych polskich miast. Przewodnik zachęca do spędzenia części pobytu w Szczecinie nad wodą: na Międzyodrzu, Jeziorze Dąbie lub rzece Płoni. Folder eksponuje walory przyrodnicze miasta, ukazuje mnogość atrakcji, które daje zwiedzanie miasta od strony wody, informuje, że Szczecin jest wspaniałym miejscem dla miłośników sportów wodnych przede wszystkim żeglarzy. Wspomina się w nim o rejsach białą flotą, wyprawach kajakowych, możliwości obejrzenia „betonowca”, Szczecińskiej Wenecji, elewatora „Ewa”, stoczni lub portu. W folderze znajduje się rozbudowana część informacyjna zawierającą dane o organizatorach wypoczynku nad wodą.
Dla touroperatorów, do punktów IT, na targi
Przygotowane broszury tematyczne dostępne są od 16 września w szczecińskich punktach informacji turystycznej. Ich wersje w formacie PDF znajdą się ponadto na stronie www.szczecin.eu. Foldery staną się również narzędziem, które branża turystyczna będzie mogła wykorzystywać przy organizacji oraz promocji przyjazdów zorganizowanych do Szczecina. Przewodniki będą też częścią oferty Szczecina prezentowanej podczas największych krajowych targach turystycznych Tour Salon Poznań odbywających się od 16 do19 października.
Komentarze
0