W obu przypadkach miasto już wydało pieniądze (lub zapisało wydatek w dokumentach budżetowych), więc będą to dodatkowe środki na przyszłe inwestycje.
Zagwarantują je dwie umowy podpisane w poniedziałek przez miasto z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej. Dotyczą dofinansowania z Programu Operacyjnego Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
„Nadarzyła się okazja i ją wykorzystaliśmy”
W przypadku ul. Szafera prace zostały już zakończone. Projekt obejmował również budowę nowego odcinka ul. Sosabowskiego. Dużo, choć z opóźnieniem, zostało zrobione w ramach „torowej rewolucji”. Gotowa jest ul. Kolumba, roboty trwają jeszcze w al. Powstańców Wielkopolskich.
– Nadarzyła się okazja i ją wykorzystaliśmy. Do Szczecina trafią dodatkowe pieniądze – mówił Arkadiusz Marchewka, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury. – W sumie 177 milionów, z czego 25 milionów złotych nie było w ogóle planowanych przez samorząd. To pieniądze, które zasilą budżet miasta i pozwolą przygotować się do kolejnych ważnych projektów.
Pomogą sfinansować tramwaj do Mierzyna?
Urzędnicy zapowiadają już, że dodatkowe pieniądze zostaną wykorzystane jako wkład własny do kolejnych torowych inwestycji z dofinansowaniem unijnym.
– Chcemy dalej rozwijać komunikację tramwajową. Mieszkańcy mniej więcej znają nasze plany. Mocno przygotowujemy się do budowy tramwaju w kierunku Mierzyna. W najbliższym czasie przedstawimy radnym nasz nowy pomysł na realizację tej inwestycji, niwelujący jej słabe punkty – mówił prezydent Przepiera.
Z torowych inwestycji w kolejce jest jeszcze remont ulic koło stoczni, budowa nowych torowisk w Mieszka I, 26 Kwietnia i na prawobrzeżu, a także wzdłuż dopiero realizowanej Trasy Północnej.
– Listę oczekiwań mamy dużo dłuższą niż nasze możliwości – przyznaje prezydent Przepiera.
Komentarze