Klientem MSR Gryfii jest “K” Line European Sea Highway Servicess GMBH (KESS) – jeden z czołowych europejskich armatorów promowych operujących na krótkich trasach. Jednostka, na której zostanie zamontowane urządzenie do odsiarczania należy do nowej generacji samochodowców dla żeglugi morskiej bliskiego zasięgu. Statek został zbudowany w 2005 r., posiada klasę lodową 1A, umożliwiającą żeglugę na Bałtyku również w czasie zimy. Prom ma 148 m długości i 25 m szerokości.
Dla zachodniopomorskiej stoczni jest to pierwszy kontrakt na montaż tego rodzaju urządzeń. Jego realizacja pozwoli zdobyć doświadczenie w nowym obszarze, co z kolei może przełożyć się na kolejne zlecenia.
To bardzo ważny kontrakt dla stoczni również z tego względu, że do floty zamawiającego należą jeszcze trzy bliźniacze jednostki, które w najbliższym czasie również będą wymagały zainstalowania scrubberów. Liczymy na to, że w tym przypadku negocjacje również zakończą się sukcesem – mówi Lesław Hnat, prezes Zarządu MSR Gryfia.
Kontrakt jest kontynuacją współpracy MSR Gryfii z armatorem. W sierpniu tego roku w Szczecinie przeprowadzone zostały remonty klasowe trzech samochodowców: Schelde Highway, Isar Highway i Ems Highway.
Instalacja scrubberów na jednostkach tego armatora wynika z wprowadzenia nowych norm dotyczących emisji siarki, które zaczną obowiązywać od stycznia 2015 r. Zgodnie z dyrektywą Unii Europejskiej i Międzynarodowej Organizacji Morskiej, armatorzy operujący w rejonie Morza Bałtyckiego, Północnego i Kanału La Manche zobowiązani są do tego, by obniżyć zawartość siarki w paliwach z 1% do 0,1%. Montaż scrubberów to rozwiązanie bardzo dobrze znane i popularne wśród armatorów. Urządzenia te montowane na przewodach kominowych statków wypłukują siarkę ze spalin, co pozwala armatorom stosować tańsze paliwo.
Komentarze
0