Całość będzie kosztować 429 mln zł. Na tyle opiewa umowa, którą w poniedziałek przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad podpisali z wykonawcą – firmą Budimex. Nowa infrastruktura w stronę granicy powinna być gotowa w 2028 roku.
– Wszystkie trzy inwestycje realizowane będą w formule „buduj”. W ciągu 30 dni przekażemy wykonawcy plac budowy i ruszą pierwsze roboty – zapowiada Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy szczecińskiego oddziału GDDKiA.
To będzie część Zachodniej Obwodnicy Szczecina
Budowa drugiego etapu obwodnicy Warzymic i Przecławia będzie kontynuacją istniejącego odcinka, który dziś kończy się tymczasowym rondem na wysokości Smętowic. Do wybudowania pozostał 2,3-kilometrowy fragment, który w przyszłości będzie wspólnym przebiegiem drogi ekspresowej S6 (Zachodniej Obwodnicy Szczecina) i DK13.
Nowy fragment S6 połączy się A6 w nowym węźle Szczecin Zachód w pobliżu Amazona. Będzie to największy węzeł drogowy w województwie. Przebieg łącznic i jezdni zaplanowano na trzech poziomach.
W stronę granicy tranzyt ominie skrzyżowania i przejścia dla pieszych
W węźle Szczecin Zachód rozpoczynać się będzie również obwodnica Kołbaskowa. Jednojezdniowa droga klasy GP będzie miała 5,6 kilometrów długości. Na połączeniu z drogą powiatową Kołbaskowo – Moczyły powstanie rondo. Podobne skrzyżowanie połączy nowy odcinek z obecnym przebiegiem DK13 w pobliżu Rosówka. Ostatnie rondo zaplanowano 300 metrów przed granicą, na połączeniu z drogą powiatową z Kamieńca.
– Obwodnica wyprowadzi z Kołbaskowa ruch tranzytowy i poprawi przepustowość sieci drogowej w obszarze przygranicznym – tłumaczy Mateusz Grzeszczuk.
Najszybciej zrobią „zawrotkę”
Planowane prace mają również rozwiązać problem z zawracaniem na A6 tuż przed granicą. Obecnie trzeba jechać do kolejnego węzła, po stronie niemieckiej, który jest 9,5 km dalej. Możliwość zawracania zapewni nowy wiadukt nad autostradą A6 z łącznicami i jezdniami manewrowymi.
Ta część zadania będzie gotowa najwcześniej, bo już za 16 miesięcy.
Komentarze